lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Waterpomp + brandstofpomp

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jan. 2011, 23:54    Onderwerp: Waterpomp + brandstofpomp Reageer met quote

Hey,

ik lees op de diverse forums veel over problemen met de waterpomp en met de brandstofpomp. Krijg de indruk dat dit eigenlijk alleen speelt/speelde bij de 950. Is dit ook nog van toepassing op de 990? Of was KTM het toen zat en zijn de onderdelen aangepast?


Groet,
Sjarelke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 727
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de 990 is de brandstofpomp anders wegens injectie. Niet vergeten de benzinefilter te controleren/vervangen is 't belangrijkste. En de tanks niet leegrijden.
De waterpomp heeft updates gehad. Andere dichting, hardere as en als laatste ander schoepenrad voor groter debiet. Wat niet wil zeggen dat ze niet meer kan gaan lekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

mijn waterpomp begon te lekken op 30000 km. Nochtans een 990 van 2009. Dus het zwakke punt is er nog steeds maar waarschijnlijk is de kans nu kleiner...
Alles vervangen onder garantie.

_________________
Husqvarna 701 enduro


Laatst aangepast door demito op Ma, 10 Jan. 2011, 10:47, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

De keerring van mijn waterpomp (model 2009) is preventief vervangen op 15000 km (onder garantie) omdat het risico op lekken verhoogd was.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Bij de 990 is de brandstofpomp anders wegens injectie. Niet vergeten de benzinefilter te controleren/vervangen is 't belangrijkste. En de tanks niet leegrijden.


is zo, de pomp zit ook IN de tank ipv onderaan het blok, en ik heb nooit van problemen gehoord van deze pomp.
leegrijden heb ik wel eens expres gedaan, gewoon benzine er weer in, starten en rijden thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 12:54    Onderwerp: waterpomp Reageer met quote

Ja wat de waterpomp betreft:
Deze gaat vaak tond de 40-50 duizend kapot.
Echter er zijn er ook waarvan hij niet kapot gaat. Op het forum treffen nog met iemand gesproken die 120.000 erop had zitten zonder waterpompas revisie...
In 2009 is hij helemaal geupdate. Groter waterpmomphuis, langere as (harder was hij al eerder gemaakt), groter schoepwiel voor betere doorstroming.
Nog niet eerder gelezen dat er een as vanaf 2009 stuk is gegaan. Mogelijk dat Demito nog de oude versie er op heeft. (ik weet niet vanaf welke maand in 2009 de udate werd toegepast) Wat mij wel is opgevallen dat veel assen stuk gaan bij extreme temperaturen. Omdat ikzelf naar Afrika ga volg ik nogal wat Afrikagangers op KTM's. Veel krijgen te maken met een defecte waterpompas. Of de temperatuurstijging hierdebet aan is (lange ritten met hoge motortemperaturen ???) Zou dan ook voor offroad moeten gelden.

Tja en vwb de benzinepomp. Hierovetr is al veel geschreven. Vaak zijn de contactpunten met 50.000 op. Is blijkbaar ook niet bij iedereen. Dr.Bean heeft echter een upgrade gemaakt (lichtsluis) voor de bezinepomp. Ik rij hier al 25.000 mee. (veel offroad, waterdoorwadignen etc). Zero problemo ..... thumbsup

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Waterpomp is bij de 990 2006-2008 evengoed een probleem.

Bij mij eerste keer waterpomp 43.000, tweede keer 52.000, derde keer 90.000. Derde keer heb ik het zelf gedaan.

Eerste keer was de as zwaar ingesleten, 2de en 3de keer was de dichting uitgelebberd.

Op 90.000 begon hij in te houden/onderbreken aan hogere toerentallen, toen heb ik de benzinepomp gelijk mee gereviseerd. Is een heel kitje met behoorlijk wat kleine dingen erin maar vooral de filters (2x) zijn van belang. En die zaten na 90k echt wel verstopt, wat de oorzaak was van het inhouden.
Als je veel buitenlanden bezoekt waar de kwaliteit van de benzine een eind minder is kan ik me goed voorstellen dat je die filters veel vroeger moet vervangen...


_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Als je veel buitenlanden bezoekt waar de kwaliteit van de benzine een eind minder is kan ik me goed voorstellen dat je die filters veel vroeger moet vervangen...



Dat theezakje was bij de mijne na een goeie 26000 km zo zwart als mo..... kl.... en er was met de motor niet meer te rijden. Afrikaanse benzine, hmmmm... Met een hele bus carb cleaner proper gemaakt en nu gaat hij al 5000 km terug als een speer.

Waar zit dat ander filtertje eigenlijk? (rond geribd ding). Ik heb mijn benzinepomp eruit gehad maar dat ben ik niet tegengekomen...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 16:13    Onderwerp: waterpompas Reageer met quote

Raketman schreef:
Waterpomp is bij de 990 2006-2008 evengoed een probleem.


Ik ben eigenlijk wel benieuwd erna of de update van de waterpompas voor de modellen vanaf 2009 nog problemen heeft opgeleverd.
Als er iemand op dit forum ervaringen in heeft zou het mooi zijn als we dit lezen (of eingelijk niet mooi natuurlijk undecided )

De enige die ik tot nu toe heb gelezen met defecte waterpompas vanaf model 2009 (zowel amerikaans, duits als nederlands forum) is Demito. (De vraag is alleen of dit laatste niewe versie is. Dus met groter waterpomphuis, langere as etc. Kan zijn dat Demito nog een vroeg model 2009 heeft waar deze udate nog niet op was uitgevoerd).

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2011, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Waar zit dat ander filtertje eigenlijk? (rond geribd ding). Ik heb mijn benzinepomp eruit gehad maar dat ben ik niet tegengekomen...


Onder dat wit kapje.


_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif