lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Misschien loop ik wel over !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jan. 2011, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
Geen idee wat Demito bedoelt, want je kan met de KTM enorm goed bochtjes pikken. Beter gezegd : je kan hoeligansgewijs bijna een supermotardstijl gaan toepassen !
thumbsup


Ik ben het met je eens dat je er in de bochten enorm veel fun mee kan hebben, maar mijn omgebouwde GSA op Ohlins vond ik daarin nog beter... Die ging pas plat man en stuurde toch nog een stukje vinniger op de weg.
Nu is mijn 990 wel opgehoogd naar R specs. Misschien heeft dat ermee te maken... Dunno...

Overall kies ik wel voluit voor de KTM hoor, maar dat maakt niet dat ik hem op alle punten de beste van de klas hoef te vinden toch? Het blijft een niche bike...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Zeppe



Geregistreerd op: 30-12-2010
Berichten: 4
Woonplaats: Aartselaar

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jan. 2011, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo gasten ,

tof zo veel reactie's thumbsup
Ik kijk al echt uit naar de testrit

grt

_________________
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jan. 2011, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik zou twijfelen zou het niet zijn tussen onze LC8 en een 1200GS, maar tussen de LC8 en de 800GS en, waarom niet, de nieuwe tiger 800.
Ik denk dat deze motorfietsen veel meer in "dezelfde league" zitten als de KTM, omwille van vergelijkbare terreincapaciteiten en comfort.
Een groot pluspunt waar je niet onderuit kan is dat de 800GS heel wat minder dorstig is, terwijl het toch best een pittige motor is. Dat gezegd zijne heb ik na maanden twijfelen toch voor de ktm gekozen, dat ding heeft gewoon tonnen karakter en ik neem de grillen die samen komen met dat karakter erbij.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zeppe



Geregistreerd op: 30-12-2010
Berichten: 4
Woonplaats: Aartselaar

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jan. 2011, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Als ik zou twijfelen zou het niet zijn tussen onze LC8 en een 1200GS, maar tussen de LC8 en de 800GS en, waarom niet, de nieuwe tiger 800.
Ik denk dat deze motorfietsen veel meer in "dezelfde league" zitten als de KTM, omwille van vergelijkbare terreincapaciteiten en comfort.
Een groot pluspunt waar je niet onderuit kan is dat de 800GS heel wat minder dorstig is, terwijl het toch best een pittige motor is. Dat gezegd zijne heb ik na maanden twijfelen toch voor de ktm gekozen, dat ding heeft gewoon tonnen karakter en ik neem de grillen die samen komen met dat karakter erbij.


Daar heb je een punt. De F800GS heb ik dan ook zeer uitvoerig getest (van zaterdag middag tot dinsdagmorgend) met zowel woon-werkritten , ommetjes rond de kerktoren en een heuse dagrit van 600km doorspekt met autosnelwegkilometers en secundaire banen en een stukje off-road.
Zijn + waren inderdaad het zeer zuinig verbruiik en zijn speels karakter. Daarentegen trekt zijn zitbank op geen kl...n (maar ja dat is niks nieuws onder de BMW-zon)
Voor mij zat hij ook iets te krap (of heb ik te lange benen!)
De Tiger heb ik nog niet van kort mogen aanschouwen. Doe ik zeker ook nog eens. Maar heb ik hier wel een fiets aan voor véééél kilometers?
grt

_________________
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Motorcycle Boy schreef:
Geen idee wat Demito bedoelt, want je kan met de KTM enorm goed bochtjes pikken. Beter gezegd : je kan hoeligansgewijs bijna een supermotardstijl gaan toepassen !
thumbsup


Ik ben het met je eens dat je er in de bochten enorm veel fun mee kan hebben, maar mijn omgebouwde GSA op Ohlins vond ik daarin nog beter... Die ging pas plat man en stuurde toch nog een stukje vinniger op de weg.
Nu is mijn 990 wel opgehoogd naar R specs. Misschien heeft dat ermee te maken... Dunno...

Overall kies ik wel voluit voor de KTM hoor, maar dat maakt niet dat ik hem op alle punten de beste van de klas hoef te vinden toch? Het blijft een niche bike...


Ik voel de verschil ook. de gs 1200 is minder speels minder fun in de bocht maar als je echt rondetijden zou nemen... Reden 1 ligt denk ik bij het 21" wiel. heb een set 19"-17" en moet zeggen nu gaat hij even lekker als de gs. wel nog de standaard veren voorlopig. Had jij onder je gs een 19" voorwiel of omgebouwd naar 21"

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Nie vergeten dat de BMW 1 mega groot voordeel heeft tegenover elk ander merk en da's de telelever....Ik heb opnieuw moeten leren rijden (bij wijze van spreken) met de SMT....Met de GS'en kwak je gewoon al remmend de bocht in, no problem, moto verzet zich niet en je kan hard en lang doorremmen als het nodig is...Bij de SMT moet je veel bedachtzamer omgaan met de remmen, duurde even voor ik het terug gewoon was.
voor de rest is het vermogen verslavend bij de KTM, al is filerijden en rustig toeren bijna onmogelijk zonder aanpassingen, dus doe ik dat ook zo weinig mogelijk dozey .....

Zou aanraden om een lange en gevarieerde testrit te maken, want een ritje rond de blok gaat zeker resulteren in een bestelbon......

Bloed kruipt trouwens waar het niet gaan kan, want ik heb er ondertussen terug een GS bij....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6799
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Mjaa...

de vorovering van de 950/990 is eigenlijk wat te slap enb glooiend. De rede hiervoor is dat KTM geprobeerd heeft het BMW gevoel na te bootsen (!!).

ALs je in de voorvering weer het normale dempingszuigertje zet (zonder bleeder gaatje) dan veert ie wel 10x beter dan een BMW.

Die telelever is wel leuk op de weg, maar zodra je een beetje offroad hebt is ie absoluut niets waard.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Nie vergeten dat de BMW 1 mega groot voordeel heeft tegenover elk ander merk en da's de telelever....


Is voor mij dus altijd het grootste mechanische obstakel geweest om een BMW te kopen (daarnaast zijn er nog wel een paar maar die doen in deze discussie niets terzake tongue ). Je kan met een klassieke vering even hard remmen in een bocht, maar doordat die leeft geeft die veel meer de indruk dat je iets aan't doen bent dat niet hoort, en je krijgt er een veel sterker "oprichteffect" mee dan bij een telelever.

Die laatste scheidt de vering-en remkrachten beter, maar je voelt totaal niet meer waar de grens van de grip ligt. Er hangt daar ergens onderaan een voorwiel, maar wat daarmee aan't gebeuren is, joost mag het weten rolleyes5 . Je hebt de indruk dat je veel harder kan remmen, maar als de gripgrens ineens bereikt wordt (en die is er evengoed dan bij een gewone vering) ga je ook gelijk keihard op je gezicht. Is mij trouwens al bevestigd door meerdere teleleverrijders en heb ik al een paar keer irl zien gebeuren ook uhoh ...

Bij verschillende testritten met een GS heb ik die telelever telkens als een zeer vervelend gegeven aangevoeld. 't Zal ieder zijn ding zijn zeker, maar net zoals bij roken en alcohol heb ik mij nooit de moeite getroost om het gewoon te worden grin ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

ALs je in de voorvering weer het normale dempingszuigertje zet (zonder bleeder gaatje) dan veert ie wel 10x beter dan een BMW.


Dr. Bean, zou je dit wat uitgebreider kunnen documenteren? thumbsup

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6799
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en nee eigenlijk.

Ik heb mijn vork destijds laten aanpassen in medewerking van WP zelf, omdat ik er echt rally mee reed.

De setup die we gemaakt hebben is bekend bij WP, maar die doen niets voor consumenten: Daarom is die info doorgegeven aan een man die bij WP vandaan komt en voor zichzelf werkt: Shocktherapy. Ook WP in Mol heeft de data.

grofweg weet ik het wel:

Het zuigertje is gewoon een reboundzuiger van de EXC. Die is hetzelfde als die van de LC8, alleen dan zonder extra bleeder gaatje.
Dan is het belangrijkste verschil, en dan ben je het zweverige kwijt.

ALs je er dan ook nog echt offroad mee wilt wijden moet de zaak nog wat harder:
- 950 MS veer + spacer om de lengte hetzelfde te krijgen
- ander shimmpakket voor een betere dempingcharacteristiek
- middelste geleider + bus er uit, voor minder dynamische stick-slip.

Deze laatste veranderingen zou ik zelf ook door een veringspecialist laten doen, omdat het niet makkelijk te begrijpen is wat iedere shimm precies voor effect heeft e.d.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

ha , zo, niets voor mij dan, ik rijd daarvoor niet hard genoeg. rolleyes5
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Je hebt de indruk dat .......... maar als de gripgrens ineens bereikt wordt (en die is er evengoed dan bij een gewone vering) ga je ook gelijk keihard op je gezicht.


Klopt geheel. GS-rijders hebben daardoor ook een geheel eigen rijstijl. Ze zien een bocht, knallen er naar toe, smijten vlak na het allerlaatste moment alles toe en kappen hem dan heel wild in de bocht om dan meteen weer het gas vol open te zetten. Zeer typerend. Echte supermotardstijl. En jawel, ze knallen ook op gelijkaardige wijze op hun doos : Ze zien een bocht, knallen er naar toe, smijten vlak na het allerlaatste moment alles toe en kappen hem dan heel wild in de bocht om er dan meteen rechtdoor en horizontaal uit te vliegen. Waarna de takeldienst gebeld moet worden want er zit een gat in het cylinderdeksel. laugh3

Maar eigenlijk mag ik er niet mee lachen want ik ga zelf met de regelmaat van de klok horizontaal. undecided Per moto. grin Daardoor weet ik dat ne GS zich veel gemakkelijker laat rechtzetten dan nen KTM. Zo ene keer per jaar is een goed gemiddelde vind ik. stars Misschien moet ik er maar eens een boek over schrijven.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6799
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

ja, je zult ook niet de eerste GS rijder zijn die ik hoor zegge: Zelf toen ik al lag dacht ik nog dat het wel goed zou komen...

volgens mij moet een motor jou vertellen wanneer je te ver gaat... en dan moet je nog tijd hebben iets te corrigeren: Alleen daar leer je van!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

toch maar efkes verduidelijken dat het al drie jaar geleden is, en 't was nen airhead GS.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Zeppe schreef:

Ok, "the adventure", hoe staat het met de zitbank van deze fiets? Op mijn GS heb ik een Corbin, en ik kom pas uit het zadel om te tanken (op ongeveer 400km) of wanneer ik op bestemming toekom.
Actieradius KTM, en hoe zit dat met die 2 tankdoppen?
Staan deze fietsen standaard op Pirelli Scorpion? Wat is jullie ervaring met deze banden?
grt



Ik rij met nen 950 van 2004 met zo'n gelzadel en qua zitcomfort is dat zeer goed !! Ik heb vlug last van een 'houten kont' maar op mijn adventure valt dat heel goed mee thumbsup .

Actieradius is niet super, rond de 270km maar ik denk dat de mijne eens zou moeten afgesteld worden, zou ie wss zuiniger worden...

Die 2 tankdoppen zijn enerzijds ambetant omdat je zowiezo bij het tanken met de slang over je moto moet. Anderzijds is het wel heel makkelijk dat je je tanktas kan laten staan. Het voordeel van de tanktas is groter dan het nadeel van de slang die je over je moto moet trekken vind ik persoonlijk. Het is gewoon een gewoonte smiley .

De scorpions doen goed hun werk. Heb er al een aantal keer mee op circuit gereden aan een niet bepaald traag tempo (1.04 à 1.05 op Croix en rond de 2.00 op Zolder) en zelfs daar lukt het nog net met de scorpions, op de openbare weg voldoen ze ruimschoots, daar moet je je echt geen zorgen over maken tongue .

Ik heb testgereden met een GS1200 en 1150 en vond die iets te saai. Maar das natuurlijk iets heel persoonlijks smug .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif