Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 15:54 Onderwerp: |
|
|
Hmm, slechts 4 uur om een electrisch spook op te lossen? Niet slecht.  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: |
ik heb de stekker van het contactslot losgemaakt, en het contactje van de rode draad van zek.3 verbonden met het contactje van een een wit/rode draad en het dashboard lichtte meteen op. Zelfs met het contact uit (en toen kon ik de lichten niet opleggen).
|
Euhm.. njee: Maar het maakt niet meer uit want je hebt het al gefixed!
Ik weet niet welk schema jij hebt.. maar ik heb hier gewoon het schema uit de 2003/2005 950 werkplaatshandboek:
Daarin zitten de toeter e.d. aan de blauw-gele draadboom , die zijn spanning krijgt uit de Rode draad die naar de ignition switch (= contactslot!) loopt, en daar spanning krijgt uit het dikke rood-witte net.
Hert blau-gele net heeft dus alleen spanning als het contactslot aan staat.
Het rood-witte net zit aan de spanningsreglelaar en via de 30A zekering bij het startrelais aan de + van de accu.
Het rood-witte net heeft dus altijd spanning!!
Het roodwitte net voedt via een ANDERE zekering (volgens mij de 6e zoals jij telt) een dunnere rood-witte draad die rechstreeks naar de KM-teller gaat: Die zorgt er voor dat je klok ook door blijft lopen als je van contact af bent _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|