lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dakar 2011 op Eurosport...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Thierry Sabine (wie kent hem nog?) draait zich om in zijn graf als hij wist wat er van zijn kindje is gekomen. Dakar bestaat niet meer (okee, misschien nu nog als Heroes Legend).

Ook de beelden van de toppers die aan het einde van een etappe lekker worden gemasseerd en naar een hotel gaan is een deel van de echte Dakar. Die lui zie ik heel graag voorbij komen hoor, maar een beetje aandacht voor de mensen die het zelf moeten doen zou daar best tegenover mogen staan. Inderdaad heel erg jammer dat de topteams voor zendtijd betalen en zo bepalen welke beelden je te zien krijgt. En bij RTL 7 zijn het een handjevol nederlanders die hebben betaald om hun kop elke dag in beeld te zien. Aan degenen die niet betalen wordt echt geen aandacht besteed hoor!

Die RTL 7 beelden zijn ook best vooruit gegaan, toen ze net begonnen met het uitzenden van de Dakar kreeg je de Eurosport beelden van de voorgaande dag te zien. Nu gebruiken ze de beelden zoals die te zien zijn op de SBS player.
Over Eurosport kunnen we zo onderhand wel ophouden. Te triest voor woorden...
Het steekt alleen wel dat je bij het darten naar Darten kijkt, bij het skieen naar skieen... En bij de Dakar naar interviews, ook al heeft het maar een klein deel van de zendtijd van de andere sporten en wordt het ook nog naar believen verschoven in het voordeel van de anderen. Hoewel ik darten nog steeds als een cafespelletje zie en niet als sport...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 16:03    Onderwerp: dakar Reageer met quote

Nou ik denk dat de toppers geen lantefanters zijn die het allemaal maar lekker in de schoot geworpen krijgen. Ik heb in mijn jongere jaren ook enkele sporten beoefend en heb geprobeerd om hier de top in de bereiken, hetgeen niet echt gelukt is. Echter ik kan jullie verzekeren dat je hier heel veel moet laten... Zeker als je de top wil halen...
Wat dat betreft heb ik best voor beiden respect...De mindere goden en de grote Goden...Wat de mindere moeten doen in Dakar zal ook heel zwaar zijn maar vergeet niet dat topsport het aller, aller,,,, beste van je verlangt en het soms uit je tenen en af toe zelfs uit je poepert moet komen om een heel klein beetje boven de andere klassebakken uit te moeten komen. Ik dank dat de meeste mensen hiervan geen flauw benul hebben.... Blijft uiteraard overeind dat de de charme van Dakar ook in de achterhoede leeft..
Maar voglens mij gaat het om een slijtageslag van materiaal en mens.. En ik mag wel stellen dat ons geliefd merk hier heel goed in is. Al heb ik het gevoel dat in de 450 cc klasse alle motoren gelijkwaardig zijn en dat de kwaliteit van de berijder de doorslag geeft. (natuurlijk geluk zal ook een rol spelen). IK vind het met de huidige concurentie van de andere motormerken in ieder geval eens stuk leuker geworden.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 16:31    Onderwerp: Re: dakar Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Nou ik denk dat de toppers geen lantefanters zijn die het allemaal maar lekker in de schoot geworpen krijgen. Ik heb in mijn jongere jaren ook enkele sporten beoefend en heb geprobeerd om hier de top in de bereiken, hetgeen niet echt gelukt is. Echter ik kan jullie verzekeren dat je hier heel veel moet laten... Zeker als je de top wil halen...
Wat dat betreft heb ik best voor beiden respect...De mindere goden en de grote Goden...Wat de mindere moeten doen in Dakar zal ook heel zwaar zijn maar vergeet niet dat topsport het aller, aller,,,, beste van je verlangt en het soms uit je tenen en af toe zelfs uit je poepert moet komen om een heel klein beetje boven de andere klassebakken uit te moeten komen. Ik dank dat de meeste mensen hiervan geen flauw benul hebben.... Blijft uiteraard overeind dat de de charme van Dakar ook in de achterhoede leeft..
Maar voglens mij gaat het om een slijtageslag van materiaal en mens.. En ik mag wel stellen dat ons geliefd merk hier heel goed in is. Al heb ik het gevoel dat in de 450 cc klasse alle motoren gelijkwaardig zijn en dat de kwaliteit van de berijder de doorslag geeft. (natuurlijk geluk zal ook een rol spelen). IK vind het met de huidige concurentie van de andere motormerken in ieder geval eens stuk leuker geworden.


Natuurlijk heb je daarin helemaal gelijk... Die toppers zijn niet zomaar op dat niveau gekomen en ook om daar te blijven vraagt ontzettend veel van iemand. Ik zeg ook zeker niet dat ik geen respect heb voor deze mensen, want dat heb ik voor hen net zo veel als voor de mindere rijders. Wel is het zo dat de goden na hun rit vertroeteld worden om de volgende dag weer uitgerust op pad te kunnen, iets wat er voor een gemiddelde deelnemer echt niet in zit. De verschillen worden dus dag na dag groter. Waar dit dus over gaat is dat het ware gezicht van de rally (en de bijbehorende beelden) verloren gaat door het commerciele uitgangspunt en dat is eeuwig zonde. De ASO claimt steeds dat ze de Dakar dichter bij de originele opzet willen terugbrengen, maar volgens mij raken ze daar juist steeds verder vandaan. Dit is echt niet meer de rally die Thierry Sabine ooit heeft opgezet, ook al blijft het beeldmateriaal mooi om te zien. En de uitzendende zenders werken er lekker aan mee. Het wordt gewoon ieder jaar minder...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 17:37    Onderwerp: dakar Reageer met quote

Ok Harry.. Had ik je ff verkeerd begrepen. Het beeldmateriaal is inderdaad summier. Ik kijk daarom meestel via internet. Klopt ook dat de beelden van de mindere goden niet aan de orde komen.
Maar er zijn inmiddels ook veel categorien bijgekomen. Wat mij betreft mogen ze alleen de motoren uitzenden.. undecided

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 4:02    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure ik ben het niet met je eens wat betreft de 450 cc regel
als je die oude beelden terug ziet van de dikke bmw's en tenere's dikke ktm's de xt 500 de honda XR en africa twin
dan krijg je toch op slag meer respect voor die rijders van toen, die met zo'n
zware motor door het zand moesten knallen ( ik zie de beelden van Gaston Rahier nog voor me, het manneke kon niet eens met zijn voeten aan de grond komen op zijn bmw GS 980 R of R 1050 ), en dat vergeleken met de rijders en de motoren van nu de navigatie systemen enz enz , en daarmee wil ik niet zeggen dat ze het nu NIET zwaar hebben, maar toch.
de grote namen van toen zoals Cyril Neveu, Gaston Rahier, Hubert Auriol,
Edi Orioli, Fabrizio Meoni,
dat zijn en blijven voor mij de echte DAKAR helden. thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
rene+adventure ik ben het niet met je eens wat betreft de 450 cc regel
thumbsup thumbsup


Dat kan natuurlijk...

http://www.doch1.com/2011/01/dakar-2011-bikes-stage6/

Hier trouwens wat uitvoeriger beeldmateriaal.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif