lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Misschien loop ik wel over !
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zeppe



Geregistreerd op: 30-12-2010
Berichten: 4
Woonplaats: Aartselaar

BerichtGeplaatst: Do, 30 Dec. 2010, 21:51    Onderwerp: Misschien loop ik wel over ! Reageer met quote

Hallo,

Het was even zoeken rolleyes4 , maar uiteindelijk ben ik dan toch op de juiste plek terecht gekomen (zat eerst op een "dood" KTM forum).

Even voorstellen :
ik ben een frisse "50-er", gehuwd en fiere vader van 2 prachtige dochters.
Woonachtig in Aartselaar nabij Antwerpen en zwaar besmet met het "motor-virus" stars .
Momenteel wordt mijn garage bewoond door :
- vespa XL - bouwjaar 1983
- een BMW R60 met zijspan - bouwjaar 1958
- een BMW R1200GS - bouwjaar 2006 (ter vervanging van mijn RT1150)
- een BMW F650GS - (800cc) - bouwjaar 2010 (van 't vrouwtje) ter vervanging van haar F650GS monocilinder.
Ik rijd zowat het jaar rond, en zowel woon-werk, als zondagritten, weekend- en vakantietrips. Altijd solo want mijn vrouwtje rijdt sinds een 4tal jaren zelf.
Zoals ik in de titel reeds aanhaalde, overweeg ik een overstap huh .
De R1200GS zou ik eventueel willen inruilen voor een KTM 990 Adventure!
Ik heb mij al een weinig geinformeerd over deze optisch mooie fiets en een testrit komt er zodra het wegdek er iets beter komt bij te liggen.
Ik ben er mij van bewust dat de overstap van de R1200GS wel gepaard zal gaan met inboeten op comfort en bescherming tegen de natuurelementen. Ik maal jaarlijks een 15000km en heb dit in het verleden steeds zonder noemenswaardige kosten/ongemakken aan mijn BMW's kunnen doen. Een servicebeurt op de voorgeschreven km's en verder enkel benzine, olie en af en toe een stel nieuwe rubbers volstonden.
Vraag : Zijn er hier leden die dezelfde overstap maakten? en hoe hebben jullie dit ervaren/verwerkt.
Alvast bedankt voor jullie reactie's (zowel positieve als negatieve)

mvg

_________________
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 30 Dec. 2010, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Yep ikke.
Nog gene minuut spijt van gehad. Het is even wennen maar des te meer kicken. Zowel off road als op de weg. Deze fiets is voor mij een adrenaline booster. Meer off road gericht dan de GS, maar ook veel meer pit! Beetje een eigenzinnig karakter. De GS was meer een bochtenpikker dan de KTM, dat wel, en comfortabeler, maar aan dat laatste heb ik niet zo'n boodschap.
1 rit en ik was verkocht. Dus probeer hem even zou ik zeggen. Ik ken er nog maar 1 die zich de overstap heeft beklaagd en terug naar BMW is gekeerd. De rest is gebleven thumbsup

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 30 Dec. 2010, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Zeppe,

Ik heb meer dan 25 jaar BMW gereden. De laatste 10 jaar daarvan GS. Ruim 2 jaar geleden de overstap gemaakt. De Adventure heeft mij in ieder geval het plezier in rijden terug gebracht. Maar, volgens mij pluk je pas echt de vruchten van zo'n overstap wanneer je ook regelmatig een onverhard paadje gaat pakken.

Gewoon doen. Als het niet bevalt ruil je hem gewoon weer met een andere GS-er die over wil stappen....

Groet, EP

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

En ikke,

Na 3 jaar van en 50 000km op een 1200gs nu op een 990 adventure.
Voor mij is het de hemel. De gs is goed, heel goed. Voor mij zo goed dat hij saai is. De KTM geeft me elke meter lol zowel op verhard als onverhard. Maar vooral in dat laatste is het een mega moto.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 9:27    Onderwerp: Overstap van BMW naar KTM bij leeftijd > 50 jaar? Reageer met quote

Overstap van BMW naar KTM bij leeftijd > 50 jaar?

Ik stapte juist van mijn BMW GS (alleskunner - dooddoener) af rond mijn 30e, over op een KTM, voor meer fun, om dan na mijn 50e weer op en brave BMW te gaan rijden...

Jij doet het juist andersom? Koop je deze KTM om de schoonzoons voor te blijven van je dochters? Dan snap ik het goed. Daar is de KTM uiterst geschikt voor, tenzij er Rossie achterop zijn broek staat...

http://www.youtube.com/watch?v=ZYt2s76wlTA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zeppe



Geregistreerd op: 30-12-2010
Berichten: 4
Woonplaats: Aartselaar

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo gasten,

Bedankt voor de reactie's.
Eerst wens ik jullie toch even te feliciteren met dit forum, mooi, overzichtelijk en volledig
Terug naar mijn onderwerp : Overlopen ja/neen?

Neen, heeft niets met "toekomstige"schoonzonen etc te maken. Er is er gelukkig nog maar éne en die is zo sloom dat hij zelfs omvalt tijdens een wandeling zzz
Ok, "the adventure", hoe staat het met de zitbank van deze fiets? Op mijn GS heb ik een Corbin, en ik kom pas uit het zadel om te tanken (op ongeveer 400km) of wanneer ik op bestemming toekom.
Actieradius KTM, en hoe zit dat met die 2 tankdoppen?
Staan deze fietsen standaard op Pirelli Scorpion? Wat is jullie ervaring met deze banden?
grt

_________________
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zeppe schreef:
Hallo gasten,


Actieradius KTM, en hoe zit dat met die 2 tankdoppen?

2 tanks met elkaar verbonden. Gewoon beide voltanken en klaar. Je hebt geen tankinhoudmeter meer op de KTM. Dus je dagteller in de gaten houden. Op het forum is erg veel te vinden over het verbruik. (factoren) Rijstijl, mapping, overbrengingsverhouding tandwielen, etc. spelen mee!


Staan deze fietsen standaard op Pirelli Scorpion? Wat is jullie ervaring met deze banden?

Zijn gewone banden. Goed. Heb woon-werk gereden en vakanties in Pyrineen, Slovenie en Alpen. Niets op aan te merken. Ook hier kun je met de zoek functie veel over vinden. Ze slijten wat harder...Maar kosten daarnaast een fractie van de banden die nu om mijn SM-T zitten...

Kan je wel aangeven wat de verschillen voor mij waren toen ik voor het eerst overstapte van GS naar KTM:

KTM

- Kettingzaag = veel vermogen en wil maar gaan (++++)
- Prima zit op standaard zadel (+)
- Prima schokdemper en veergedrag (+++)
- Pakezel met alu koffers erbij, vakantie (++)
- Veel te customizen (+)
- Verbruikt geen druppel olie (+)


- Brandstof verbruik (-)
- Brandstof meter tankinhoud (--)
- Richtingaanwijzers van poppenspul (-)
- Standaard mapping en uitlaten zien er niet uit. (-)
- Ketting smeren (-)


GS

- Volgooien met brandstof en rijden tot ie leeg is (+wacko
- Remkracht integral remsysteem (++)
- Cardan (+)
- Sleutel motor. Hieraan kun je zelf nogal wat doen (+)

- Veersysteem af fabriek (---) Direct door naar HyperPro, af fabriek.
- Kracht van het lompe blok valt toch tegen (--)
- Schakelt stroef (-)
- Dooddoener, alles vriend (-----)
- Verbruikt af fabriek olie (bij 2 GS'en geconstateerd) (-)

Meer schiet er mij nu niet te binnen... Beide motoren rijden gewoon goed!

grt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik ben overgestapt van BMW naar KTM.

En zoals al eerder gezegd: de pret is weer terug.

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zeppe,
die 2 tankdoppen zijn handig op reis,
namelijk je tanktas hoeft niet los met tanken,
de doppen zitten nl naast de tas wink3

na een crasch (lekke tank) kun je toch thuiskomen,
(lekke tank afsluiten), en doordat de tanks dus eigenlijk naast het frame hangen is het zwaartepunt lekker laag.

actieradius: erg rijstijl-afhankelijk, ik scoorde op m'n 950 adv dik 300 km tot een tankbeurt, op m'n 990 adv iets minder.
(990 tankinhoud is is iets kleiner omdat de benzinepomp IN de tank zit).

zadel: gebruik de zoekfunctie op dit forum maar eens op "corbin" ,
ik heb bij elkaar zo'n 80.000km met een corbin op de adv gereden.,
maar er zijn genoeg andere alternatieven ook hoor.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Een KTM moet je vooral kiezen omdat ie lekker rijdt: De fun, de motor en het weggedrag... op de gewone weg, en als der weg wat slechter wordt ook!

Kwa betrouwbaarheid doen ze niet voor elkaar onder denkik: Van beide (ktm en bmw) ken ik hele slechte gevallen en hele goede gevallen.

De rest.. ach: allebei hebben ze onderhoud nodig etcetcetc...

Ga gewoon een proefrit maken bij een dealer, dan weet je waar je op rijdt: dat zegt gewoon alles.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
shulty



Geregistreerd op: 11-2-2010
Berichten: 161
Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Dec. 2010, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Ik ken er nog maar 1 die zich de overstap heeft beklaagd en terug naar BMW is gekeerd. De rest is gebleven thumbsup

T


Voel me plots ne freak... grin3

Er wordt hier door de meesten gesproken over de overstap van een BMW naar een KTM 950/990 Adv.
Ik wil hier wel effe een verschil duidelijk maken, ik reed sinds 2005 op een 1200GS, om in 2007 een 1200GSA te gaan. Daar had ik al snel spijt van, het speelse van de gewone GS miste ik.
Begin 2010 kreeg ik een mooie kans om een zo goed als nieuwe KTM 990 Adv. te kopen, maar na 2000 kms voelde ik gewoon dat het m'n ding niet was, dus maar gaan testrijden op een GS 2010. Was direkt verkocht, maar een nieuwe vond ik wat duur, dus ene van 2008 gekocht.

Nu wil ik maar zeggen dat er een groot verschil is tussen een BMW 1150 , of een 1200 en dan ook nog eens één van 2008 of 2010, die respectievelijk 5 en 10 PK meer hebben, niet zoveel zou je zeggen, maar toch is hij speelser daardoor.

Persoonlijk heeft de GS m'n voorkeur voor z'n bochtenpikken, remmen en het smoothe karakter in de lage toeren.

De WP vering van de KTM is dan weer outstanding, echt een groot verschil.

Ik kan alleen maar aanraden te gaan testrijden....véél testrijden...

De keuze is dan aan jou alleen, het is toch zo persoonlijk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 1 Jan. 2011, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

shulty schreef:

Voel me plots ne freak... grin3


Pek en veren man! grin

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
shulty



Geregistreerd op: 11-2-2010
Berichten: 161
Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)

BerichtGeplaatst: Za, 1 Jan. 2011, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
shulty schreef:

Voel me plots ne freak... grin3


Pek en veren man! grin
laugh indian_chief
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Jan. 2011, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook de overstap gemaakt van een GSa naar een Adventure 990R.

Tot hier toe nog geen seconde spijt van gehad, maar je moet wel weten met wat je bezig bent.

De KTM remt evengoed als de BMW, maar je moet er dan wel de achterrem bijnemen. Bij de BMW gaat dat automatisch.

Voor mij zijn de remmen ook beter doseerbaar dan bij de BMW.

Qua vermogen, vering, gewicht is de KTM duidelijk de betere. Door de grotere wielen en de merkelijk betere vering is hij offroad een pak beter dan de GS. Eigelijk zijn ze daar niet te vergelijken.

Op de baan "valt" de BMW beter in de bochten. De Adventure moet je de bocht induwen, vermoedelijk door het 21" voorwiel. Qua verbruik scoort de BMW beduidend beter. Ik haal 300 km op een tank, maar dan staat ie wel droog.

Als je eens wil afspreken laat je het maar weten. Ik woon in Zwijndrecht, op slechts enkele km's van Wilrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Jan. 2011, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

het zadel van de eerste KTM Adventures was heel hard. Maar mijne 950 van 2005 heeft een perfect zadel. Kan je heelder dagen op blijven rijden als het ware.

ivm de opmerking van demito mbt bochten pikken. Geen idee wat Demito bedoelt, want je kan met de KTM enorm goed bochtjes pikken. Beter gezegd : je kan hoeligansgewijs bijna een supermotardstijl gaan toepassen !

ivm de vering : toen ik m'n moto kocht op 12.000km was ik in de wolken van de vering voor en achter. Na dik 50.000 niet echt meer, te sponzig. Maar na een revisie van voor- en achterschokbreker rijdt hij weer als op rails : comfortabel maar toch onverstoorbaal stabiel !

ivm onderhoud : niet goedkoop, zelfs als je nooit defecten hebt. Laatste groot onderhoud (incl revisie voor en achterschokbreker, maar zonder remblokken, banden, kettingen en dergelijke slijtdingens) was 722 euro. Kortom, reken minstens 500 voor groot onderhoud. zeker als er kleppen gesteld moeten worden, da's een hele klus. Maar het geld is met plezier neergeteld trouwens. thumbsup

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif