Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2010, 19:27 Onderwerp: Gezocht: toerenteller 950Adv, Safari tank SE |
|
|
Zoals de titel omschrijft: analoge toerenteller van een 950 Adventure gezocht om op de SE te knutselen. Moet dus volledig functioneel en werkende zijn.
En 30L Safaritank in goede staat voor de SE.
Bedankt!
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2010, 19:43 Onderwerp: |
|
|
onze moderator DR-Bean heeft (of had) nog een adv toerenteller liggen.
ik zou zeggen, stuur hem een pb
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2010, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Kan je helaas niet aan een toerenteller helpen maar heb hierover wel een vraag. Waar haal ik het "signaal" vandaan voor het aansluiten van een toerenteller op een (in mijn geval) 950 Supermoto ??? Deze fietsen hebben standaard geen toerenteller maar ben voornemens een gearindicator te plaatsen en voor het inleren van een dergelijk apparaatje heb ik ook een toerensignaal nodig. Voor een Adventure is dit een overbodig iets maar op een SM kan dit toch nuttig zijn.
_________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2010, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Voor een toerenteller inbouw bij een SE moet je even googlen. Er zijn al enkele voorbeelden te vinden op het net. Een teller van de Adventure heb ik nog niet gezien op een SE. Is in verhouding ook te groot. Maar hoe dan ook je moet de Hoofd stekker van de ECU BOX slopen en er een ontbrekend Pinnentje (mannetje) in plaatsen om dat die ontbreekt in de stekker, maar wel in de ECU BOX zit.
De 30 Liter tank is moeilijk te vinden 2’ hands, en de prijs is vaak redelijk dicht in de buurt van een nieuwe. Heb mijne gekocht voor €609,- Bij Allroadschop.
Succes.
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Wo, 29 Dec. 2010, 23:29 Onderwerp: |
|
|
Het zou idd zoals Remmie zegt een pin van de ECU stekker moeten zijn die het signaal draagt maar die pin wordt standaard niet aangesloten bij de SE en de SM.
Adv tacho op de SE heb ik al wel een voorbeeld gezien. Is inderdaad nogal groot (of beter gezegd: de SE dash is nogal klein), maar werkt dan wel perfect icm het signaal en blijft in dezelfde oranje lay-out van de SE. Je moet dan wel zelf voor de montage zorgen.
Ondertussen PB naar Dr_Bean gestuurd (bedankt voor de tip). PB staat nog wel in de Outbox en niet in de Sent Box, is dat dan al verstuurd naar de ontvanger?
Als de Safari tank moeilijk/niet te vinden is of bijna even duur als een nieuwe, dan zal het voor mij waarscchijnlijk een nieuwe worden in het voorjaar 2011. Momenteel kan ik me nog bezig houden met de Black Dog spulletjes die binnen een week zouden moeten aankomen
|
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 30 Dec. 2010, 11:36 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: |
Ondertussen PB naar Dr_Bean gestuurd (bedankt voor de tip). PB staat nog wel in de Outbox en niet in de Sent Box, is dat dan al verstuurd naar de ontvanger?
] |
pas als het bericht uit je outbox verdwenen is, dan heeft de ontvanger het binnengehaald, maar dat gaat echt wel op korte termijn gebeuren hoor, (de dr kennende ).
de toerenteller van de adv vind ik ook inderdaad een groot ding,
overigens volgens mij dezelfde als op mijn superduke 2006,
doet me eerder denken aan een hoogtemeter van een Dakota uit 1930 als aan een toerenteller
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 30 Dec. 2010, 18:47 Onderwerp: |
|
|
\ik heb de originele (bijna ongebruikte..) toerenteller nog voor je liggen. Wat mag zo'n ding kosten?
Heb ook de contra aansluiting van de unit voor je om aan jouw kabelboom vast te zetten.
Vast ook nog wel het plastic om hem in te monteren als je een kuipje wilt bouwen, met de speedo er naast, zoals op de adventure.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|