Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
NieuweLC8rijder??
|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 1:49 Onderwerp: Een KTM??? echt waar |
|
|
Hallo iedereen,
ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Martijn 33 jaar en rij al een tijd op een honda vfr 800
Heerlijke motor, maar.... ik denk dat het tijd word voor iets anders.
Nu is mijn oog gevallen voor de ktm adventure 950 of 990, maar ik weet echt niks over ktm.
Feit is dat ik de motor primair wil gebruiken voor woon/werkverkeer (ongeveer 350 km per week) en lange tochten naar het buitenland.(met mijn vrouw achterop)
En natuurlijk ook offroad uit gaan proberen, maar is geen prioriteit.
Nu is mijn vraag eigenlijk of vragen?
Is het onderhoud echt duur of valt het wel mee?
Is KTM betrouwbaarder geworden ivm vroeger?
Is de 950 adventure wel de goede of tocj de 990?
En een 950 uit 2003 die je op motortrader ziet, is dat wat of is het model 2003 niet echt de goede?
Alvast bedankt.
En ik hoop dat dankzij jullie overtuiging ik volgend jaar KTM rij |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 8:56 Onderwerp: |
|
|
De KTM is heel goed zelf te onderhouden met een beetje technische kennis (olie, filter, luchtfilter, bougies), de rest hangt een beetje af van algemene interessen.
Ik rij zelf op een 04 model. Hieraan zijn in het totaal best wat modificaties aan gebeurt (dus als je een 03/04 koopt moet je kijken wat er al dan niet aan mods is uit gevoerd). Deze mods zijn bij een 05 over het algemeen standaard productie af al door gevoerd.
Er zijn maar weinig motoren die zo allround zijn als de adv. Ik was direct verkocht ...
Neem veel tijd voor een proefrit, succes met kopen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
NieuweLC8rijder??
|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 9:57 Onderwerp: |
|
|
Koen,
bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga op zoek naar een 2005 model of een compleet geupdate 2003/4
In ieder geval denk ik dat ik em sowieso bij een betrouwbare dealer koop.
Testrit staat gepland wannneer de sneeuw weer weg is.
Oh ja, wat denk je van het 2003 model bij motoport Den Bosch met 17 en 19 inch wielen |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 10:39 Onderwerp: |
|
|
NieuweLC8rijder?? schreef: | Koen,
Oh ja, wat denk je van het 2003 model bij motoport Den Bosch met 17 en 19 inch wielen |
Hoe nieuwe het model, hoe betrouwbaarder hij wordt heb ik het gevoel. Vooral omdat na 2006 en na 2009 heel veel veranderingen zijn doorgevoerd.
De motor die jij noemt ziet er leuk uit, maar zo toch liever eentje met 21" voor en 18" achter hebben.
Wil je overigens een carb versie of een injectie versie? Voor een kleine 1000 euro meer kan je ook een mooie 2006 versie kopen. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Hier:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249
vind je overzicht van de meeste jaargangen van de adventure. Dan kan je ook zien welke je nu echt koopt: Immers kan een 2005 (op naam) ook best een overjarige 2003 zijn.
Tevens zie je de verschillen in veerweg e.d.: De S modellen zijn hoger. De zitpositie is niet anders, maar de grodspeling en veerweg wel. Dat kan je fijn vinden of juist niet (als je niet zolange benen hebt).
Verder is idd een belangrijke keuze: Injectie model of carburateurmodel.
Carb model is erg smeuig en heel soepel te handelen, maar de carburateur heeft ook zo zijn nadelen zoals bevriezen in de winter.
Het injectiemodel is soms een beetje nukkig (vooral de eerdere, evt aanpassing van mapping kan wonderen doen): Ze zijn bepaald niet gemaakt om constant 60 te rijden...
Over kosten van onderhoud vind je zat op het forum: Zoek maar even op Grote beurt of groot onderhoud en prijzen.
succes en welkom hier natuurlijk  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ikzelf rij met een 990 en dat nukkige karakter heeft hij wel maar ik vind dat als je een paar kleine aanpassingen doet dat da al goed mee valt. De gashendel wat bijwerken en klaar. Zelf rij ik veel offroad en kan ik je zeggen als je die weg inwil dat de ktm de enige is die daar zo goed in is en tevens zo goed is op de weg.
Ik heb een 21" - 18" set met noppen. zit er 85% onder en een 19" - 17" set waar mee ik ook op het circuit rij en da gaat zeer goed. _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
NieuweLC8rijder??
|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Ik voel mij in ieder geval welkom hier.
Bedankt voor alle reacties.
Ik ga idd ook even naar de 990 kijken.
Misschien nog iets meer sparen, en in de zomer helemaal los met een ktm.
Geduld is een schone zaak |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Do, 23 Dec. 2010, 23:37 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb een 990S en zou willen dat ik die jaren geleden al had! Wat een geweldige fiets,ik vind hem echt wel Allround.....Je kan er lekker mee tekeer trekken in de bijv. de Eiffel,ik gebruik hem om te reizen met mijn vriendin achterop,ik meot zeggen dat hij dan niet heel stabiel is,maar als je ziet wat wij meeslepen,en wat alleen ik al weeg (123kg ) dan is dat misschien te verklaren.......Ik heb geen ervaring met woonwerkverkeer,maar dat moet volgens mij ook geen probleem zijn? Ik heb tot nu toe iets van 23000 km ermee gereden en elke minuut geniet ik evan,zowel on als off the road......Mijn advies: niet meer over nadenken en gewoon zo'n ding halen,je gaat geen spijt krijgen!  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 24 Dec. 2010, 11:32 Onderwerp: |
|
|
Ik rij zo'n 20 000 km per jaar, allemaal met de een 990 uit 2009.
-Woon-werk: geen enkel probleem. Stapvoets rijden vindt hij wel niet zo leuk, maar als je met de koppeling overweg kan is dat geen probleem.
-off-road: je kan er redelijk ver mee gaan, maar verwacht geen wonderen van de standaard banden, als je modder wil rijden heb je echt noppen nodig. Voor het zwaardere werk heb ik nog een enduro in de garage.
-reizen: probleemloos, maar zoals eerder al gezegd niet altijd even stabiel. Uiteraard afhankelijk van wat je meezeult.
-Bochtige ardennenwegjes: de adventure houdt met gemak een pk-brakend racemachien bij. Hoe slechter de weg, hoe beter zelfs .
-problemen waar je van moet weten:
- onderhoud is hoe je het ook draait of keert duur als je het bij de dealer laat doen!
- je koppelingspomp gaat gegarandeerd kapot na 15000-20000 km. Wordt in garantie vervangen, maar een after-market pompje houdt het de rest van je leven uit.
-het ding vreet banden
-verbruik kan nogal hoog uitvallen, afhankelijk van je rijstijl. Offroad rij ik soms 12l op 100 km. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 24 Dec. 2010, 14:19 Onderwerp: |
|
|
NieuweLC8rijder?? schreef: | Koen,
De wielen zijn niet verkeerd, moto port .... hmmm ja.
Als je er veel geld van af kunt krijgen is dat het avontuur zeker waard. Denk er aan dat de orginele wielmaat 21/18" is. (kosten €1000,-) Die zou ik er in elk geval bij willen.
Aan iedereen; Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!!! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|