Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu

|
Geplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 11:28 Onderwerp: Kleppen stellen..? |
|
|
Worden de kleppen bij de 1e 1000 km beurt gecontroleerd? Ik hoop het niet want dat schijnt een hoop pegels te kosten?
Reinier |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 11:54 Onderwerp: Re: Kleppen stellen..? |
|
|
Tutu schreef: | Worden de kleppen bij de 1e 1000 km beurt gecontroleerd? Ik hoop het niet want dat schijnt een hoop pegels te kosten?
Reinier |
Toch wel Reinier, mijn eerste beurt vond ik destijds verdacht goedkoop,
hadden ze dus geen kleppen gesteld/gecontroleerd, terwijl dat wel moest!
Toen heb ik hem dus weer teruggebracht.
Er was destijds op het duitse forum veel verwarring betr de kosten van de eerste beurt, dit kwam dus doordat sommige dealers domweg
de kleppen niet gecontroleerd hadden!
Dit zijn volgens mij dealers die KTM erbij hebben, naast japanse merken.
Bij een jap worden volgens mij de kleppen nooit tijdens de eerste beurt gesteld!
Groet Daan! |
|
Naar boven |
|
 |
kameel
|
Geplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 12:31 Onderwerp: |
|
|
In Nijkerk en Zwartebroek worden de kleppen tot mijn verbazing ook pas gesteld bij 15000 km. Volgens hen niet nodig om het eerder te doen.
Voordeel is dat de 1000 km beurt geen geld koste.
groeten pieter. _________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 17:42 Onderwerp: |
|
|
kameel schreef: | In Nijkerk en Zwartebroek worden de kleppen tot mijn verbazing ook pas gesteld bij 15000 km. Volgens hen niet nodig om het eerder te doen.
Voordeel is dat de 1000 km beurt geen geld koste.
groeten pieter. |
Verwarring alom dus, maar in het boek staat toch echt dat het moet gebeuren hoor!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Kleppen stellen MOET, de eerste kilometers slijten de kleppen en zittingen in op elkaar, en verloopt de klepspeling aanzienlijk!!!!
Als dit niet gedaan wordt heb je zeer grote kans dat de kleppen te strak komen te staan en dan heb je voor je het weet een verbrande klep aan je broek!!!!  _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
renevdb
|
Geplaatst: Ma, 10 Jan. 2005, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bij de 1000 KM op mijn LC8 werden de kleppen ook niet gesteld. Vorige winter heb ik wat last gehad van bevriezende carburators, maar dit was toen nog geen 'erkend' probleem. Dus heb ik alles laten nakijken samen met de 7500 KM-beurt, en heb daarom ook de kleppen laten nakijken. Eigenlijk was dit geen goed idee voor mijn portomonee: een paar (2-3) uur werk betaald (motor bijna compleet gedemonteerd) en opnieuw een paar (2-3) uur werk betaald voor de bougies met de 15000 KM-beurt !
Ciao, René |
|
Naar boven |
|
 |
|