Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bertje
|
Geplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 20:32 Onderwerp: |
|
|
Graag wil ik hier mijn ervaring met de Conti's delen. Eind september ben ik nog 10 dagen naar Oostenrijk Polen en Tsjechie geweest. De bestaande banden, Pirelli Scorpion, waren niet meer voldoende om dit rondje (4.000 km) te maken. Volgens het routeboek ging het vrijwel geheel over de verharde weg dus besloot ik om Conti Trail Attack te monteren. Ik kan jullie vertellen dat ik die kilometers met buiten gewoon veel vreugde weg gedraaid heb. Door Duitsland bepakt met 2 x 45 liter koffer en een bagagerol over de autobahn was het of hij op rails stond zo koersvast. Later in het binnendoor werk met gemak alle "schaamhaartjes" er af gereden en thuisgekomen zat er nog zeker profiel op voor nog zo'n ritje. De Pirelli's waren bij die kilometers voor 80 tot 90 % op.
Nu komt de moeilijkste keuze hoe gaan we verder want over een gravelweg gaat het prima met de Conti's maar over een nat zandpad mis je toch wat. Eerst maar even oprijden. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 14:41 Onderwerp: |
|
|
Even een oud topic tot leven wekken. Ik ben toch wel erg benieuwd naar de ervaringen met de Conti TrailAttack in de regen. Hoorde wat negatieve ervaringen ermee. Dus input is welkom.
Achtergrond:
Ik ga naar Italie met wat GS-ers (ja ja) en dat wordt flink aanpoten, maar er zullen ook wat off-road passen bij zitten. Daardoor neig ik meer naar de Pirelli's (MT-90).
Qua grip hoef ik het niet te doen... platter dan [url="http://www.recon-design.nl/temp/advbocht.jpg]dit[/url]hoeft hij toch niet. Waar ik tegen aan hik: De MT-90's gaan met een bepaalde rijstijl best snel. Een setje MT-90's red het road-wise maar 7000-9000 km.
Met de conti's verwacht ik toch wel rond de 12.000 km uit te komen. Is dit realistisch?
Even de afwegingen samengevat:
- Slijtage snelweg
- Totale km tot ze op zijn
- Off-road passen
- Regen
- Prijs banden
Vooral benieuwd naar de prestaties van de conti's in de regen.
Thanks! _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 30 Mei. 2012, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Die TA's rijden heel lekker. Totdat er 'iets' op het asfalt ligt. Steentjes, zand, klonten modder, etc. Dan gaat het snel achteruit.
Puur regen op asfalt, mwoah, weinig problemen mee gehad.
Levensduur, goeie. Volgens mij was de achterband nog best in orde toen ik de LC8 kocht, maar ik heb het niet nagemeten. Een paarduizend km later zat ik op de slijtnokken.
Als er ook een onverharde pas tussenzit en de wegen zo af en toe amper dat predikaat mogen krijgen, dan zou ik toch sterk de MT90's overwegen ipv de TA's. |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Do, 31 Mei. 2012, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Ha Bart,
Ben nu al bijna aan mijn 4e setje Conti's en de band bevalt nog steeds prima!
Effe mijn ervaringen:
Slijtage: doe er ongeveer 10 K mee ( voor en achter)
Off road: niet geschikt! ( behalve greffel dan )
Regen: duidelijk minder!
Prijs: heb ze altijd in Ermelo gekocht, ongetwijfeld kan je ze misschien ergens wel goedkoper krijgen, maar als ik problemen heb met de bandjes zijn wordt het altijd netjes opgelost! ( vriend van mij had een vreemde scheur in de TA's zitten en heeft nog coulance van Conti gekregen )
Maar vooral met droog wegdek zijn ze afschuwelijk fijn!!!!!!!!!!!
Kijk ook effe op: http://www.motorradonline.de/reifenspezial/enduroreifen-in-den-dimensionen-11080-r-19-und-15070-r-17-dunlop-trailmax-tr91/371404?seite=11 _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
|
Geplaatst: Vr, 1 Jun. 2012, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Helemaal eens met de constatering van PRVDS.
Sinds kort zijn de Dunlop Trailmax ook in de Adventure-maten verkrijgbaar.
In een Duitse test kwamen deze als beste All-Road band uit de bus waarbij de ''natte test'' gewonnen werd en de ''droge test'' een gedeelde 1e plaats met de TA's.
Deze komen er bij mij op wanner het tijd is om de TA's te vervangen, maar die zitten er pas 6000 km op en gaan nog wel zo'n portie mee.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal!
Dat de conti's zo slecht in het nat reageren vind ik erg vervelend voor een reis waarbij je niet weet wat voor weer je krijgt. Dan zou ik toch liever voor de mindere levensduur van de Scorpions kiezen (en laten we eerlijk zijn... 8k of 10k is ook weer niet een mega verschil, had meer van ze verwacht).
Eigenlijk als ik het zo lees vraag ik me af waarom je dan voor een TA zou kiezen als de Scorpions beter in de regen zijn én beter in het terrein reageren. De enige reden voor mij om de TA"s te nemen zou het slijtage profiel zijn.
Die Dunlops ga ik even bekijken. Bedankt voor de tip! Ben sinds mijn sportmotor tijd niet écht fan geweest van Dunlop. Maar misschien moet ik die een nieuwe kans geven.  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 15:55 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Bedankt allemaal!
Dat de conti's zo slecht in het nat reageren vind ik erg vervelend voor een reis waarbij je niet weet wat voor weer je krijgt. Dan zou ik toch liever voor de mindere levensduur van de Scorpions kiezen (en laten we eerlijk zijn... 8k of 10k is ook weer niet een mega verschil, had meer van ze verwacht).
Eigenlijk als ik het zo lees vraag ik me af waarom je dan voor een TA zou kiezen als de Scorpions beter in de regen zijn én beter in het terrein reageren. De enige reden voor mij om de TA"s te nemen zou het slijtage profiel zijn.
Die Dunlops ga ik even bekijken. Bedankt voor de tip! Ben sinds mijn sportmotor tijd niet écht fan geweest van Dunlop. Maar misschien moet ik die een nieuwe kans geven.  |
Het is ook niet zo dat je met de TA's bij nat wegdek in iedere bocht op je plaat gaat, maar ik vind ze bij natte omstandigheden gemiddeld.
Afgelopen zomer een hele dag met regen door zuid-Duitsland gereden en als je een beetje normaal doet is er niks aan de hand.
Daarintegen zijn ze op droog wegdek ( volgens mij ) de beste keuze! _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
Guzman
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2012, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Na vele setjes MT90 nu eens een scorpion Trail achterband geprobeerd. Op asfalt is de balans wat verschoven, de trail geeft meer grip dan de MT90 voorband waardoor nu de voorkant aangeeft wanneer de grens is berijkt. Niet fijn dus. Er moet dus ook een andere voorband bij.
Wel is de Trail veel duurzamer, de MT90 was vaak met 6000 km versleten, de Trail gaat nu al 7000 km mee, nog lang niet af en nog mooi rond. De meerprijs wel waard dus. _________________ KTM 950 uit 2004
licht gemodificeerd. |
|
Naar boven |
|
 |
Kieny

|
Geplaatst: Za, 25 Aug. 2012, 15:49 Onderwerp: |
|
|
Ik Rijdt ook de Mefo.
supper bandje. Heb net nog flink off raod gekald met mijn 950r supper enduro....  |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Zo, 26 Aug. 2012, 7:34 Onderwerp: Stelvio |
|
|
Ik heb oa. de Stelvio gereden op een nieuwe set Conti's en bijzonder onder de indruk. Zeker op het stuk onverhard aan de Zwitserse kant. Werd hier wel in het stof gereden door enkelen Zwitserse BWM'rs, maar die komen er elk weekeind... Laten we zeggen dat ik meer van het uitzicht heb genoten...
http://www.conti.nl/motorbanden/tkc-80
Niet voor niets dat vele BWM rijders er op rijden.
Voor de KTM ADV de band uit Barneveld (NL) voor meer plezier in het buitenland. Ook een prima band voor de Nederlandsche wegen ! Wel een reserve Conti binnenbandje meenemen !
Rij nu op een SM-T en da's toch weer ietsje anders. Dan zit je bijna vast aan Michelin Pilot Road banden... Maar prijsverschil is mega. Die Conti's zijn een stuk goedkoper dan de Michelin banden, maar Conti's bieden een prima kwaliteit ! |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 2:07 Onderwerp: |
|
|
Bij nat vind ik de pirelli listig _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 8:00 Onderwerp: |
|
|
oosje schreef: | Bij nat vind ik de pirelli listig |
bij de originele Pierlli? Achter??
Achter drift juist makkelijk, misschien een beetje vlot, maar wel controleerbaar.
Pirelli-voor sucks..., droog & nat, maar das al vaak gezegd. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 9:54 Onderwerp: |
|
|
ja als je het een keer weet wel Noppy toch ga ik de volgende keer voor groffer profiel op droog zand gaat het nog wel niet meer als het nat zand og blubber wordt, totaal geen grip voor. De vering heb ik nog niet aangepast , staat zeker te hard voor offroad en welke banden heb nog geen idee. Ideaal zou zijn een tweede stel wielen. _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 15:47 Onderwerp: |
|
|
het ging hier voor bandjes op de weg denk ik
offroad is een heel ander vehaal... ander draadje ook _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Sorry Dokter Bean natuurlijk weet nu het verschil.
NA 4000 km door de Spaanse Pyr op een Africa Twin waren die met name achter wel schoon op _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
|