Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 20:38 Onderwerp: startproblemen 950 adventure |
|
|
hm,
dan plan ik al eens een toerrit (de eerste van dit jaar) en dan begint de motorfiets lastig te doen....
de feiten :
- in 't weekend van 9-10 oktober een lekker vettig enduroweekend gehad ergens rechtsonder Leuven.
- de moto een week aan de kant gezet en twee keer gereinigd (één keer met hogedrukspuit op relatief lage druk). Aan de buitenkant weliswaar, dus zonder onderdelen te demonteren.
- Deze week elke dag mee naar 't werk gereden.
- Donderdagochtend start hij meteen, maar toch wel wat zwakker dan anders.
- Donderdagavond wou hij niet meer starten. Startmotor doet een halve slag en begint te startrelais te tikken.
- Na starten met startkabels rij ik naar huis. Ik doe de motor uit, en kan hem meteen moeiteloos herstarten.
- Vrijdagochtend probeer ik hem te starten. Geen probleem.
- Vrijdagavond probeer ik hem te starten. Lukt meteen.
- Zaterdagochtend probeer ik hem te starten : startmotor doet halve slag en dan weer riktiktiktik van de startrelais.
- Met startkabels gestart. Ik meet de spanning over de batterij en bij een paar duizend toeren is dat mooi 14.20V, daaruit besluit ik dat de batterij oplaadt. We zijn dan toch maar gaan rijden.
- Aan benzinestation (een uur later) wil hij weer niet starten. We krijgen hem duwend aan de praat en keren wijselijk naar huis.
- Onderweg merk ik dat de richtingaanwijzers af en toe heel snel pinken.
- Thuis gekomen leg ik de motor stil, en kan hem niet meer starten, weer riktiktiktik.
Wat kan hier aan de hand zijn? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 20:52 Onderwerp: |
|
|
Klinkt als einde oefening voor je accu.... |
|
Naar boven |
|
 |
Gianni
|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 13:23 Onderwerp: |
|
|
Duidelijk accu die einde levensduur zit
Hoeveel volt geeft de accu bij niet draaiende motor en hoe diep zakt deze bij starten |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 14:21 Onderwerp: |
|
|
wel,
als het contact afstaat, meet ik 12.30V. Met het contact aan, valt dat al terug naar 10.30 ongeveer. Bij het indrukken van de startknop valt dat met een klap naar 5V.
(Bij mijn NTV even getest : voltage blijft vrijwel constant boven de 12V, zonder contact, met contact en ook tijdens het starten. )
Is iedereen dan akkoord dat de batterij het begeven heeft?  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij idd vrij evident de batterij te zijn...eerste koude dagen en prijs.
Vorige week net hetzelfde gehad, nieuwe erin en klaar. Net zoals Johan trouwens. Mijn "oude" batterij was anderhalf jaar oud. De vorige net geen 2 jaar. Heb er een besteld voor een Pan, blijkt hetzelfde te zijn.
edit : tja die meetwaarden spreken voor zich. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 16:06 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Lijkt mij idd vrij evident de batterij te zijn...eerste koude dagen en prijs.
Vorige week net hetzelfde gehad, nieuwe erin en klaar. Net zoals Johan trouwens. Mijn "oude" batterij was anderhalf jaar oud. De vorige net geen 2 jaar. Heb er een besteld voor een Pan, blijkt hetzelfde te zijn.
edit : tja die meetwaarden spreken voor zich. |
Hebde gij een goed adreske voor batterijen? Of maakt het niet uit, ze zijn overal even duur? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 16:18 Onderwerp: |
|
|
't Scheelt een paar euro...dees komt van bij Mototech.
Bestellen, dag nadien was ze er. Was ongeveer 127€. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Di, 26 Okt. 2010, 21:57 Onderwerp: |
|
|
ah
daarnet gekocht bij schockaert in aalst: 135 euro. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|