Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 19:09 Onderwerp: Even voorstellen & beginnersvraagjes |
|
|
Ik ben Peter, ben 42, rij al een jaar of 5 met de moto, en heb nu een Yamaha TDM 900 met 106.000 km.
Nu sta ik op het punt een KTM 990 adv te kopen van 2007 en heb enkele vraagjes.
1. de topkoffer van Gobi : kan daar een systeemhelm in ? En nog wat andere spullen ?
2. de ktm die ik zou kopen heeft 55.000km ; en met mijn 20000km per jaar vraag ik me af hoeveel km deze ktm nog aankan
3. ik rij dus winter/zomer : welke banden zijn de beste regen/winter banden ?
4. kun je met de gobi zijkoffers makkelijk door de file ? zijn die breder dan het stuur ?
5. hoe zet ik het best extra mistlampen erop (er zijn valbeugels voorzien)
6. hoe lang gaan noppenbanden mee als ik er hoofdzakelijk asfaltwegen mee berijd ?
7. de ktm is dus van 2007 : welke "foutjes" kan ik nog verwachten ? wordt dat gedekt door garantie ?
Dank voor de hulp _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Hiesedaase.
De Gobi koffer: mijn Airoh systeem kan daar in, op z'n zij, dan is 't just gepast, in de hoogte. 2 helmen kan niet.
De Gobi koffers: breder dan 't stuur. Geen aanrader in de file. Kunnen er wel zeer makkelijk afgehaald en teruggezet worden.
Ik ken er ene met 80000 mijl. Zwaar werk, woestijntoestanden en zo. Op tijd onderhouden en goed bijhouden doet heel veel.
Vooraan zou een Anakee beter zijn dan de Scorpion in de winter/regen. Nog niet getest.
Mistlampen op de beugels met een stekker net binnen de kuip, geen probleem.
Problemen? Niet genoeg tijd om te rijden. Uw kaken doen zeer van die grijns in uw helm.
Waterpomp kan altijd, maar als ze al zolang meegaat wordt de kans eigenlijk kleiner. Benzinefilter die niet tijdig vervangen werd kan storingen geven.
Noppen en 80 - 90% asfalt is weggesmeten geld. Zullen veel sneller versleten zijn dan de Scorpions. Als je in de nattigheid terechtkomt zal je je rijstijl serieus moeten aanpassen.
Laatst aangepast door Blackbert op Wo, 15 Sep. 2010, 22:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Ah, den Bert sè.
Tjah, het zal zeker in het begin vooral asfalt zijn.
Welke banden adviseer je me ?
Bestaat er een grotere uitvoering van die Gobi ?
De zijkoffers van mijn TDM gebruik ik zelden, gewoon omdat de moto dan zo breed is, dus dit zal tzelfde zijn bij KTM blijkbaar...
Dus ik heb een grotere topkoffer nodig en smallere zijkoffers : bestaat dit ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Scorpions zijn zeker niet slecht, heb daar altijd mee gereden.
Er bestaat geen grotere Gobi, wel een montageset voor Givi.
Zijkoffers: smaller betekent een ander rack of alubakken met de Touratech bevestiging. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Als er al één ding is waar ge definitief geen vragen meer moet bij stellen is het bij de banden...de Scorpions kunnen alles wat gij ermee wilt doen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 16 Sep. 2010, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Scorpions-Scorpions-Scorpions-Scorpions is gewoon een super band. grip op verhard en op onverhard valt die goed mee.
zelf rij ik op echte noppen maar ik rij op het moment 90% off road
de koffers even gemeten en ik kom iit op 109 cm heel breed dus. voordeel ze bouwen zichtzelf af als je ergens blijft achter hangen. al paar keer georobeerd hihi |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 15:41 Onderwerp: |
|
|
Bon, kheb er eentje gekocht
Mn TDM blijft.
Nu nog een (evtl 2de hands tanktas), een grotere topkoffer (waar mn systeemhelm in kan & nog wat prullen).
Als er iemand hiervoor tips heeft ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 19 Sep. 2010, 4:29 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Bon, kheb er eentje gekocht
Mn TDM blijft.
Nu nog een (evtl 2de hands tanktas), een grotere topkoffer (waar mn systeemhelm in kan & nog wat prullen).
Als er iemand hiervoor tips heeft ? |
marktplaats staan er genoeg  |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 19 Sep. 2010, 8:20 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Bon, kheb er eentje gekocht
Mn TDM blijft.
Als er iemand hiervoor tips heeft ? |
een tanktas heb ik nog liggen als nieuw en mag weg voor 80 euro. heb ze zelf nooit gebruikt komt van de vorige eigenaar.
ps wat zijn je plannen nog met de TDM ik ben zelf EX TDM 850 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 22 Sep. 2010, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | [
ps wat zijn je plannen nog met de TDM ik ben zelf EX TDM 850 |
De TDM hou ik hoor, heeft nu 107.000km, dus verkoopprijs is niet echt hoog...
Behalve "wat" trillingen rijdt ie nog goed hoor. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 22 Sep. 2010, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Peter, om op enkele vraagjes te antwoorden :
Zoals je enkele maanden geleden als we richting Noorden reden wel merkte in het Ruhrgebied zijn de koffer retebreed als je je door een file moet wringen. Je voelde je al niet zeker met jouw smallere koffers op de TDM dus met de Adventure zou ik het afraden en investeren in een topkoffer (de mijne is zo'n lelijk ding van Givi maar voldoet absoluut perfect)
Mijn extra lichten hingen voordien op de valbeugels maar ik merkte dat de lampen bij offroad-bodemonderzoeken naar achter durfden roteren en dus tegen het kuipwerk aan kwamen. Momenteel staan de nieuwe lampen op een nieuwe steun van SW motech :
http://shop.sw-motech.com/hersteller/ktm/lc8990/index.htm
Op de originele Scorpion banden heb ik nog met geen enkele verrassing geconfronteerd geweest dus voel ik ook niet meteen de nood om de gaan experimenteren, die scorpions voldoen perfect in nat en droog. _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 22 Sep. 2010, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Okay...
Dacht ook al dat de zijkoffers zullen thuisblijven, en het dus een tanktas & grote topkoffer zullen worden.
Leuke link, thx  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Za, 2 Okt. 2010, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik de kofferset zeer zelden.
De orginele tanktas die je een maatje kan vergroten + een spin op het achterrekje zijn eigenlijk de vaste atributen. Mogelijkheden zijn giga op deze manier  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Nog een vraagsken
Bij welk toerental voelt de ktm zich het lekkerst ?
(nee, niet "hoe hoger hoe liever"...)
Ik bedoel, een motor heeft een "ideaal" toerental, waar ie zich het beste op voelt. Ga je (veel) lager of hoger in toeren, moet ie zich wat forceren.
Dus ik vraag me af wat dit voor de 990 adv is... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 13:56 Onderwerp: |
|
|
Mijn 2006 990S heeft in het afgelopen jaar 16000km gelopen, en de motor kan tussen de 4000-7000 rpm alles. Daar boven enige trilling, maar wat wil je met ee 1000cc twin. Onder de 4000 zijn alle paarden nog niet wakker en dus weinig leven.
Banden: voor heb ik nu tot volle tevredenheid een Anakee omdat de scorpion in natte omstandigheden wel eens wegstapte..... . Achter is dat niet zo'n probleem . Is achter wel op na 8000km  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
|