Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems

Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 13:45 Onderwerp: bleeder valve set |
|
|
Ik heb een setje ontluchtingsnippels voor de vorkpoten. Dienen deze met loctite (middel) geborgd te worden? |
|
Naar boven |
|
 |
blackdef

Geregistreerd op: 17-6-2009 Berichten: 108 Woonplaats: Zevenaar
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 14:03 Onderwerp: |
|
|
Het orginele schroefje zit ook niet met loctite vast. Bij mij zat er een o-ringetje bij onder.
Ik heb het dus maar niet verlijmd. Ben altijd bang dat als je zoiets ooit nog los wil draaien M5 met een gaatje dat het afbreekt. _________________ groet,
Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Hoef je niet bang voor te zijn, loctite is te krijgen in alle soorten en sterktes. Voor die bleeders kun je dus rustig nutlock gebruiken, dat is minimale sterkte en afdoende tegen loswerken. Toch makkelijk demontabel. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat die nieuwe ontluchtertjes ook een o-ringetje hebben.
O-ringetje zit er om af te dichten.. niet om losrammelen te voorkomen.
Maak je geen zorgen: die rammelen niet los. en draai ze vorzichtig aan... want het is al snel te veel (krak...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Is zo'n bleeder valveset echt nodig? |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 16:51 Onderwerp: |
|
|
Je merkt het direct aan het stuurgedrag, te veel lucht maakt de voorkant onrustig. Dan is het makkelijk om even op de ontluchter te drukken. Je merkt het meteen. |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Waarom zetten ze die er dan niet meteen standaard op, als het zo'n invloed op je stuurgedrag heeft? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 18:51 Onderwerp: |
|
|
Ze moeten hun optie-catalogus met iets kunnen vullen hé ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Is zo'n bleeder valveset echt nodig? |
Ik heb die valves altijd overbodig gevonden. Zo snel komt er geen lucht in en het is geen moeite om als je je motor onderhoudt even met een schroevendraaier dat schroefje los te draaien. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Dus eigenlijk een beetje overbodig, als ik het goed begrijp? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 22:22 Onderwerp: |
|
|
heb ze nooit gehad,
zowel op m'n enduro's als op m'n LC8888,
en nooit gemist.
en als ik dan wel eens de moeite neem om te ontluchten,
dan niet of nauwelijks psssst geluiden.
maarja, dat is mijn ervaring _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Met bleeders ontlucht je sneller omdat het snel gaat. Als ik hem van de middenbok haal en ik ontlucht hem, sist hij behoorlijk. Na een rit op oneffen wegen komt er toch redelijk wat lucht uit. Op advies van KTM team west heb ik deze gemonteerd en voor 20 euro geen dure accessoire. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 16 Sep. 2010, 23:00 Onderwerp: |
|
|
mijn ervaring met de bleeders:
- zonder de bleeders was er nooit veel te bleeden, er kwam nauwelijks een sis uit
- met bleeders komt er veel lucht uitgesist.
conclusie : 't is precies of er via die bleeders meer lucht wordt aangezogen dan via de oorspronkelijke vijskes
Maar 'k heb ze dus ook zitten en ik voel ook het verschil als ik de overtollige lucht eruit gelaten heb (die er mogelijks nooit ingezeten zou hebben als ik ze niet gehad zou hebben ) _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|