Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 16:57 Onderwerp: Van 990 adventure 2008 naar 990 rally hoe? |
|
|
Hallo,
Ik heb een 990 adventure van 2008 geheel standaard.
wat kan ik zo al allemaal aanpassen om hem meer offroad gericht te maken?
Mijn bedoeling is om het beste uit de moto te halen op off road vlak maar om ook met wisselen van wielen 19-17 en herinstellen van de veren op een heel goeie manier op de weg te kunnen rijden zelfs tot dagje circuit.
Wat kan volgens mij voor de 2 ( on en off road) alleen maar goed zijn.
1. De motor minder zwaar maken ( maar hoe zit da met de gewichtverdeling voorwiel achterwiel) off road gaat hij voor het snelst weg....
2. Veren harder maken.
veren laten aanpassen naar langere veerweg lijkt me offroad wel goed maar wat doet da op de weg?
Kortom hoe bouw ik de droom lc8? |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je eerst moet beslissen wat de droom-LC8 is: iets waar je goed mee op het circuit wil gaan, sluit offroadgebruik al min of meer uit en omgekeerd. Bovendien moet je weten of je een "rally" offroad wil of iets om de wereld mee rond te trekken.
Mijn ervaring is dat de adventure op zich een heel goede machine is af fabriek (met uitzondering van enkele mankementjes).
Je bent waarschijnlijk wel bekend met deze site, maar om het compleet te maken geef ik je de link toch even:
http://www.ktm950.info/
Hier vind je zowat alles wat je kan doen met een LC8. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik denk dat je eerst moet beslissen wat de droom-LC8 is: iets waar je goed mee op het circuit wil gaan, sluit offroadgebruik al min of meer uit en omgekeerd. Bovendien moet je weten of je een "rally" offroad wil of iets om de wereld mee rond te trekken.
Mijn ervaring is dat de adventure op zich een heel goede machine is af fabriek (met uitzondering van enkele mankementjes).
Je bent waarschijnlijk wel bekend met deze site, maar om het compleet te maken geef ik je de link toch even:
http://www.ktm950.info/
Hier vind je zowat alles wat je kan doen met een LC8. |
Mijn droom moto = off road, maar wat ik er graag ook wil kunnen is mits ander wielen onder zetten een dagje toeren of een dagje rijden op het circuit. Geen mega tijden maar gewoon fun. Off road wil ik er wel veel uit halen en dan vooral richting een rally moto ik rij al is mee met WR450skens tegen een redelijke snelheid. In die richting wil ik hem dus verbeteren maar niet tekoste van zijn betrouwbaarheid.
Dus mijn droom LC8 = minder zwaar-veel navigatie-zeer offroad gericht-betrouwbaar en toch nog maar da komt op plek 2 een sportieve toermoto.
Net dat die 2 kunnen maakt de Adventure zo appart! |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 22:05 Onderwerp: rally |
|
|
Ik had destijds de motor voor exact dezelfde zaken. Woon-werk, zelfs mee op zandvoort mee gereden en ook de Oost Europa rally...
Je moet ermee leven dat je motor optisch naar de kl**te gaat, dat is 1.
Iets meer vering lijkt me wel handig. Tank beschermers van carbon voor als je een schuiver maakt. Carterplaat, ook wel nodig. Iets smallere excel velgen kan je nemen als de originele kapot gaan. Roadbook set up met speciale plaat is ook netjes en mooi compact. Dat waren wel zo'n beetje de aanpassingen die ik had. Had de motor ook nog voorzien van stuurverhoging en verlaagde steppies, maar dat lag aan de lengte van mij.
Al met al heel veel en dan is ie nog niet eens lichter....
Je kan ook gewoon een motor erbij kopen, blijft je LC8 mooi en kan je off roaden op een endurotje..... en anders moet je diep in de buidel tasten of tweedehands scoren...
succes !! _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 22:30 Onderwerp: Re: rally |
|
|
KTM_FAN schreef: | Ik had destijds de motor voor exact dezelfde zaken. Woon-werk, zelfs mee op zandvoort mee gereden en ook de Oost Europa rally...
Je moet ermee leven dat je motor optisch naar de kl**te gaat, dat is 1.
Iets meer vering lijkt me wel handig. Tank beschermers van carbon voor als je een schuiver maakt. Carterplaat, ook wel nodig. Iets smallere excel velgen kan je nemen als de originele kapot gaan. Roadbook set up met speciale plaat is ook netjes en mooi compact. Dat waren wel zo'n beetje de aanpassingen die ik had. Had de motor ook nog voorzien van stuurverhoging en verlaagde steppies, maar dat lag aan de lengte van mij.
Al met al heel veel en dan is ie nog niet eens lichter....
Je kan ook gewoon een motor erbij kopen, blijft je LC8 mooi en kan je off roaden op een endurotje..... en anders moet je diep in de buidel tasten of tweedehands scoren...
succes !! |
lagere voetsteunen en een stuurophoging heb ik al. das een begin he ben ook 2 meter.
een enduro bijkopen komt nog maar nu nog niet. wil eerst deze naar mijn zin hebben en het uitzicht maakt me niet zo veel uit
verlanges
r veren 265 voor en achter.
alle elektronica die er af kan er af.
die roadbook is besteld. |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 9:00 Onderwerp: gewicht |
|
|
Echt een flinke gewicht reductie is het verwijderen van 1 schijf en klauw en de accu naar achteren (of een lichtere). Dr Bean gaf me nog de tip om de zwart plastic binnen kappen te verwijderen aan de voorkant. Maar goed, roadbook weegt ook wat. Wellicht nog een uitlaat eraf ? Zijsteppies achter zou ik zeker laten zitten ivm valprotectie. Electronica zal alles bij elkaar ook niet heel veel wegen...
Een significante gewichtreductie wordt een hele verbouwing, maar goed. Standaard is de LC8 op losse en harde zandpaden al een enorm feest.
Anders StevenD eens contacteren, hij bouwt een hele lichte LC8. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 9:23 Onderwerp: |
|
|
Wat kan je eraf gooien? het hele ABS systeem (kilo of 2, 3?), het SAS en EPC systeem (halve kilo en wat ruimte), de middenbok. De kachelbuizen vervangen door een 2 in 1 zal veel schelen in gewicht en, naar verluid, iets opleveren aan kracht in 't middengebied.
Gezien je lengte kan je ineens voor de Meoni-vering gaan (300+mm). en direct getuned volgens uw verlangens natuurlijk. |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 12:56 Onderwerp: gewicht |
|
|
O ja, ABS, nog niet aan gedacht, had ik niet namelijk. Middenbok levert veel op, maar is wel heel onhandig als je die niet hebt.
Of je tankt altijd maar 10 liter, scheelt ook veel  _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

Geregistreerd op: 6-8-2009 Berichten: 120
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 22:03 Onderwerp: |
|
|
What the F*ck hoor ik nu allemaal 300 plus ???????
Meoni vering ??????? Zeg BlackBert stuur me daar eens een linkske van door want da wil ik wel eens zien....
Groeten Bčr Motard die zijn hoofd er niet meer over gaat breken en zich ne Full Enduro gaat halen hehe  _________________ The Adventure Begins !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 15 Sep. 2010, 23:29 Onderwerp: |
|
|
320mm. Er wordt een zuurstofmasker bijgeleverd.
Ik had het in Pyndon's draadje gezien op advrider. Hier, laatste post. Verder nog geen nieuws.
De andere 101 blz zijn ook wel interessant. |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Wat ik tot nu toe zie te verranderen is
er af: het SAS en EPC systeem alle veiligheids contacten en bijhoren ( niet starten in versnelling, niet met de zij stander uit, zulke dingen)
de middenbok
valbaren
er komt een roadbook roller op dus ook de toerenteller en wat plastiek.
De abs denk ik te behouden maar daar ben ik nog niet zeker van.
wat er op moet van veren denk ik toch dat ik met 265mm veerweg ga stoppen dat lijkt me al leuk |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 9:42 Onderwerp: valbeugels |
|
|
Rob,
Persoonlijk zou ik geen valbeugels nemen. Als je er hard op valt, deuken ze zo je tank in omdat ze buigen. Vorig jaar bij mede LC8 ook gebeurd tijdens de OER. Van die carbon protectors zijn dan beter en veel lichter.
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 10:09 Onderwerp: Re: valbeugels |
|
|
KTM_FAN schreef: | Rob,
Persoonlijk zou ik geen valbeugels nemen. Als je er hard op valt, deuken ze zo je tank in omdat ze buigen. Vorig jaar bij mede LC8 ook gebeurd tijdens de OER. Van die carbon protectors zijn dan beter en veel lichter.
Onno |
Ik geloof dat hij ook net zegt dat hij z'n valbaren eraf gaat halen  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 19:47 Onderwerp: |
|
|
niks gezegd............  _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 18 Sep. 2010, 20:41 Onderwerp: Re: valbeugels |
|
|
Master of Disaster schreef: | KTM_FAN schreef: | Rob,
Persoonlijk zou ik geen valbeugels nemen. Als je er hard op valt, deuken ze zo je tank in omdat ze buigen. Vorig jaar bij mede LC8 ook gebeurd tijdens de OER. Van die carbon protectors zijn dan beter en veel lichter.
Onno |
Ik geloof dat hij ook net zegt dat hij z'n valbaren eraf gaat halen  |
Klopt want ze hebben me een beetje bang gemaakt. Ik heb gehoord dat niet alleen de tank kan deuken maar zelfs de kader zou kunnen plooien door die valbaren.
Maar die van carbon vind ik dan wel weer veel kosten, is er nog niemand die die dingen nagemaakt heeft? |
|
Naar boven |
|
 |
|