lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

smallere naaf en bredere bussen bij Talon-wiel. Wat nu?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 23:10    Onderwerp: smallere naaf en bredere bussen bij Talon-wiel. Wat nu? Reageer met quote

Hoi,

ik heb hier een Talon-wiel liggen. Een 21-1.85. Een voorwiel dus. Uit een eerste meting - mij aangeraden door Blackbert - blijken beide Talon-bussen elk 1mm breder te zijn dan de originele KTM-bussen. Maar blijkt ook dat uit een eerste meting de Talon-naaf zo'n 5mm smaller is dan de originele ! veryangry

Door de 1mm grotere linkerbus wordt het hele wiel 1mm meer naar rechts geduwd dan normaal. Maar door de 5mm smallere naaf verschuift de center van het wiel weer 2.5mm op naar links. Kortom, de center van het wiel staat 1.5mm meer naar links dan bij het originele wiel. De rechter remschijf staat 4mm meer naar links dan bij het originele wiel. stars

Heb ik nu een probleem? huh2 Moet dat voorwiel exact terug in het midden staan (wat dat ook moge betekenen)? Of kan ik dat smallere Talon-wiel met bredere bussen gerust monteren?

Graag en dringend een antwoord aub. worried2

Paul

Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

'k Heb eens nagemeten : de binnenafstand tussen de remschijven is 10,4mm. Zowel bij de originele wielen/schijven als bij de Talon/Excel/Braking combinatie. Die staan dus even perfect gecentreerd dan de originele. De buitenafstand van de schijven verschilt 2 mm (11,4 origineel, 11,2 offroad wielen), maar dat is enkel te wijten aan het verschil in dikte tussen de originele remschijven en de Braking schijven, hetgeen ik merk aan de remzuigers die iets verder naar buiten komen bij de offroadwielen.

Maar verschillen waardoor remschijven 4mm dichter bij elkaar komen te staan zitten daar toch niet op, wat mij doet vermoeden dat ge niet helemaal de correcte naaf hebt. Denk ik dan.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Owkee. stars
Ik herinner mij dat m'n achterwiel + bussen te breed was. Na wat meten alles mits mm of 2 draaiwerk aan de bussen kunnen pas maken. Ik herinner mij niet dat er ook vooraan iets loos was. Straks eens nakijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

ehm

't is loos alarm denk ik confused

'k heb ne keer goed geslapen en mijn oksels met sunlight-zeep gewassen en dat helpt blijkbaar. goofy

Ik heb net als Raketman ne keer de afstand tussen de gemonteerde schijven gemeten en dit bij beide voorwielen. Dat komt perfect overeen. Ik heb dan ook ne keer bij beide wielen de bussen gemonteerd en de binnenlengte van de holle naaf gemeten. Dat klopt ook perfect. _blank

Enkel de bussen zijn dus 1mm breder maar dat zal wel geen probleem zijn.

conclusies :
- Goed slapen kan toch deugd doen. thumbsup
- Ik ben geen man van de exacte wetenschap lipsrsealed2

Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Sunlichtzeep. Mijn bomma heeft het altijd gezegd. smug

Anyway, die afstand tussen de schijven is 't zelfde, die maat had ik ook al. Door de as meten was de volgende stap (moet toch mijn wielen wisselen). Maar je bent eruit dus. Monteren die handel en gaazzz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: