Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:40 Onderwerp: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? |
|
|
Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?
ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms
Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Snoekie
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 13:07 Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? |
|
|
dirk pauwels schreef: | Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?
ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms
Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief. |
Ik heb geen idee of er wijzigingen zijn mbt model 2009, maar met mijne 2010 kan ik echt niet rijden zoals ge hierboven beschrijft, zonder zeeziek te worden.
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:31 Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? |
|
|
Snoekie schreef: | dirk pauwels schreef: | Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?
Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief. |
Ik heb geen idee of er wijzigingen zijn mbt model 2009, maar met mijne 2010 kan ik echt niet rijden zoals ge hierboven beschrijft, zonder zeeziek te worden.
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle |
Ach, alles went uiteindelijk.... Het was iets beter met de sportmapping en de uitlaten, al staat ie nu onderin iets te rijk, verbruik is raar genoeg lager dan met de standaard mapping....
en is het nu beter met 16T en ander gashandle?
Ik overweeg eventueel een achtertandwiel met 1 tandje meer. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:58 Onderwerp: |
|
|
geen andere standaard mapping 2010 tov 2009, bevestigd door mijn dealer.
motor is 100% identiek _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
Snoekie
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 18:05 Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? |
|
|
dirk pauwels schreef: | Snoekie schreef: | dirk pauwels schreef: | Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle |
Ach, alles went uiteindelijk.... Het was iets beter met de sportmapping en de uitlaten, al staat ie nu onderin iets te rijk, verbruik is raar genoeg lager dan met de standaard mapping....
en is het nu beter met 16T en ander gashandle?
Ik overweeg eventueel een achtertandwiel met 1 tandje meer. |
Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen. _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen. |
Heb je de 15 minuten actie al een keer uitgevoerd? Zoek effe op het forum, is genoeg te vinden.
Met Akra's, bijbehorende mapping, progressief gashandel en achter één tandje meer en de 15-minuten actie loopt mijn SMT (2009; 25500 km.) best lekker. Maar vraagt nog steeds een stabiel rechter handje bij rijden in de bebouwde kom...
Een half jaartje geleden op een viercilinder leenmotor (600 cc.) gereden: gas geven, even wachten...., doet weinig, beetje gas d'r bij, nog even wachten en ja hij gaat vooruit... _________________ SMT
Laatst aangepast door Rhino op Di, 31 Aug. 2010, 22:39, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Snoekie
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 19:30 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: | Quote: | Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen. |
Heb je de 15 minuten actie al een keer uitgevoerd? Zoek effe op het forum, is genoeg te vinden.
Met Akra's, bijbehorende mapping, progressief gashandel en achter één tandje en de 15-minuten actie loopt mijn SMT (2009; 25500 km.) best lekker. Maar vraagt nog steeds een stabiel rechter handje bij rijden in de bebouwde kom...
Een half jaartje geleden op een viercilinder leenmotor (600 cc.) gereden: gas geven, even wachten...., doet weinig, beetje gas d'r bij, nog even wachten en ja hij gaat vooruit... |
Neen, dat heb ik nog niet gedaan.
Ik zal het topic eens nalezen.
Alvast bedankt !! _________________ !!! No Fear Snoekie is here !!! |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 20:18 Onderwerp: |
|
|
tja 16 tandwiel
Ik heb een tijdje geleden een 42 tandwiel achter op gelegd en daar wordt de motor al een stuk feller van maar niet te vindt ik.
Een 16 tandwiel voor zou ik persoonlijk teveel van het goede vinden. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|