lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 12:40    Onderwerp: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? Reageer met quote

Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?

ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms

Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 13:07    Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?

ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms

Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief.


Ik heb geen idee of er wijzigingen zijn mbt model 2009, maar met mijne 2010 kan ik echt niet rijden zoals ge hierboven beschrijft, zonder zeeziek te worden.
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:31    Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? Reageer met quote

Snoekie schreef:
dirk pauwels schreef:
Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?

ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms

Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief.



Ik heb geen idee of er wijzigingen zijn mbt model 2009, maar met mijne 2010 kan ik echt niet rijden zoals ge hierboven beschrijft, zonder zeeziek te worden.
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle



Ach, alles went uiteindelijk.... Het was iets beter met de sportmapping en de uitlaten, al staat ie nu onderin iets te rijk, verbruik is raar genoeg lager dan met de standaard mapping....
en is het nu beter met 16T en ander gashandle?
Ik overweeg eventueel een achtertandwiel met 1 tandje meer.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

geen andere standaard mapping 2010 tov 2009, bevestigd door mijn dealer.

motor is 100% identiek

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 18:05    Onderwerp: Re: andere mapping SMT 2010 vergeleken met de 2009? Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Snoekie schreef:
dirk pauwels schreef:
Weet er toevallig iemand of de SMT 2010 een andere mapping of gewijzigde nokken heeft vergeleken met de 2009?

ik had onlangs een vervang SMT 2010 (de mijne was binnen voor een grote beurt) en die 2010 reed aanzienlijk soepeler onderin (met leo's en sportmapping, net als mijne 2009), kon makkelijk filerijden aan 2500-3000tpm wat ik met de mijne niet kan, moet ik in een lage versnelling en met 3500 tpm + doen. (orig gashandle) Ook ronde punten ging vlotter.
Had wel de indruk dat mijne 2009 beter (bruter?) optrok, maar da kan aan de sensoren 2de en 3de versn liggen die afgesloten zijn en meer kms

Verder stond er een hoge ruit op, beetje raar zicht, maar was redelijk effectief.



Ik heb geen idee of er wijzigingen zijn mbt model 2009, maar met mijne 2010 kan ik echt niet rijden zoals ge hierboven beschrijft, zonder zeeziek te worden.
Wijzigingen :16t - leovinces met sportmapping - andere gashandle



Ach, alles went uiteindelijk.... Het was iets beter met de sportmapping en de uitlaten, al staat ie nu onderin iets te rijk, verbruik is raar genoeg lager dan met de standaard mapping....
en is het nu beter met 16T en ander gashandle?
Ik overweeg eventueel een achtertandwiel met 1 tandje meer.


Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen.

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen.

Heb je de 15 minuten actie al een keer uitgevoerd? Zoek effe op het forum, is genoeg te vinden.

Met Akra's, bijbehorende mapping, progressief gashandel en achter één tandje meer en de 15-minuten actie loopt mijn SMT (2009; 25500 km.) best lekker. Maar vraagt nog steeds een stabiel rechter handje bij rijden in de bebouwde kom...
Een half jaartje geleden op een viercilinder leenmotor (600 cc.) gereden: gas geven, even wachten...., doet weinig, beetje gas d'r bij, nog even wachten en ja hij gaat vooruit...

_________________
SMT


Laatst aangepast door Rhino op Di, 31 Aug. 2010, 22:39, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Snoekie



Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Quote:
Die gashandle heeft de SMT wel een beetje minder bruut gemaakt, maar een constante snelheid van vb 50 km/u aanhouden blijft schudden geblazen.

Heb je de 15 minuten actie al een keer uitgevoerd? Zoek effe op het forum, is genoeg te vinden.

Met Akra's, bijbehorende mapping, progressief gashandel en achter één tandje en de 15-minuten actie loopt mijn SMT (2009; 25500 km.) best lekker. Maar vraagt nog steeds een stabiel rechter handje bij rijden in de bebouwde kom...
Een half jaartje geleden op een viercilinder leenmotor (600 cc.) gereden: gas geven, even wachten...., doet weinig, beetje gas d'r bij, nog even wachten en ja hij gaat vooruit...


Neen, dat heb ik nog niet gedaan.
Ik zal het topic eens nalezen.
Alvast bedankt !!

_________________
!!! No Fear Snoekie is here !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

tja 16 tandwiel

Ik heb een tijdje geleden een 42 tandwiel achter op gelegd en daar wordt de motor al een stuk feller van maar niet te vindt ik.
Een 16 tandwiel voor zou ik persoonlijk teveel van het goede vinden.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif