lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tripy 2 ervaring?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 22:16    Onderwerp: Tripy 2 ervaring? Reageer met quote

Hallo,

Ik heb op vakantie gemerkt dat enkel een garmin ZUMO 550 niet dat is. Zeker niet off road. De kaart er bij helpt veel maar off road komt ook die tekort.
Ik overweeg om een tripy 2 bij te kopen en die als extra op de moto te zetten maar is dat een goed plan?

Wie heeft ervaring?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 23:20    Onderwerp: zumo Reageer met quote

Heb je de betreffende topokaart van het beterffend land ook geinstalleerd ?
Als je deze op je zumo zet dan zie je nagenoeg ieder bospaadje en zelfs woningen en bv een in het veld gelegen schuurtje (bv. in de vorm van een grijs vlak).

Met een topo kaart kun je al heel wat meer uit je zumo halen. Kost natuurlijk wel weer wat. Raadpleeg internet maar eens op bv.topo Benelux of Nederland. (zijn tegenwoordig ook nog een routeerbaar)

Is natuurlijk anders als een tripy welke met pijltje bolletje werkt. Soort digitaal roadbook...

Rob Motard

BerichtGeplaatst: Di, 31 Aug. 2010, 19:34    Onderwerp: Re: zumo Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Heb je de betreffende topokaart van het beterffend land ook geinstalleerd ?
Als je deze op je zumo zet dan zie je nagenoeg ieder bospaadje en zelfs woningen en bv een in het veld gelegen schuurtje (bv. in de vorm van een grijs vlak).

Met een topo kaart kun je al heel wat meer uit je zumo halen. Kost natuurlijk wel weer wat. Raadpleeg internet maar eens op bv.topo Benelux of Nederland. (zijn tegenwoordig ook nog een routeerbaar)

Is natuurlijk anders als een tripy welke met pijltje bolletje werkt. Soort digitaal roadbook...

piep....

Ik heb die topo en heb er al wat mee liggen spelen. Leuk om routes mee te maken die ik dan op de zumo laat draaien onder de standaard kaartgegevens.

Als ik de topo op de zumo zet vind ik het niet zo duidelijk als je in 1 oogwenk moet kijken.

Bolleke pijl is dan duidelijker denk ik. Plus ik vind de zumo lastig in zonsinval (beeld spiegeld dan fel)

Ik hoop de tripy software te kunnen bemachtigen das me al genoeg. Ik kan dan bolleke pijls afdrukken en in de roadbookroller stoppen.

Ben er dus nog niet uit hoe ik het allemaal wil. Maar je hebt wel gelijk dat de topo meerwaarde bied.

Groetjes

PS: ik blijf het vet vinden dat jij met zo een zware moto vlotjes over die boom gaat .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

ffe een oud topic oprakelen: zijn er intussen meer gebruikers die met deze tripy 2 ervaringen hebben? is er bv intussen een mogelijkheid om extra kaartmateriaal in het toestel te plaatsen?

aangezien er met roadtracer ook kaarten kunnen ingescand worden op de comp? moet er toch een mogelijkheid zijn om die kaarten zoals bv topo in het toestel zelf te laden zaols bij elke gps?
weliswaar in zwart wit op de tripy dan, maar met genoeg inzoomen moeten paden toch ook te zien zijn???, iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

heb in portugal ervaren dat je goed op een spoor kan rijden zonder kaartmateriaal. Ik wilde vroeger ook zo veel mogelijk kaargegevens bij hebben maar ben daar nu vanaf gestapt. Het is leuk en handig om je route uit te tekenen en als je dan een spoor maakt inplaats van een route rijd da eigenlijk best leuk. handig is wel als je ergens niet blijkt door te kunnen dat je even je kaarten kan oproepen om een richting te hebben .
De weg vind je dan zelf wel en later sluit je terug aan op je spoor op je gps.
als je een zeer uitgebreide kaart hebt op je gps of tripy is dit ook onduidelijk.
( ik spreek nu niet van een bolleke pijl route)
spoor rijden heeft alleen als nadeel dat er veel punten in kruipen en bv ne zumo kan er niet zo veel aan per spoor. dus korte sporen tekenen of map 60 of zo nemen.

vind nog steeds de tripy een schoon spel maar geeft te weinig voordelen naar mijn meening.

Geoffrey

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Dec. 2012, 23:04    Onderwerp: Re: zumo Reageer met quote

Rob Motard schreef:

Ik hoop de tripy software te kunnen bemachtigen das me al genoeg. Ik kan dan bolleke pijls afdrukken en in de roadbookroller stoppen.

De Tripy software (Roadtracer) kan je gewoon downloaden, echter de kaarten installeren kan alleen als je er een Tripy met activatiecode op aansluit. Zonder een kaart kan je eigenlijk niets met de software. Roadtracer heeft standaard een vrij grove, maar complete kaart. Topografische kaarten zijn apart aan te schaffen. In Roadtracer kan ook gewoon met Google Maps gewerkt worden. Eigen kaarten importeren kan ook, o.a. in Ozi-explorer en Quo Vadis format. Het navigeren met de Tripy kan met Bolletje-pijltje of kaart of kompaskoers.
Ik gebruik de Tripy2 met afstandsbediening nu een aantal maanden on- en offroad en ben er zeer tevreden over. Roadtracer lijkt een zeer simpel programma, maar schijn bedriegt, er zijn meer mogelijkheden dan je denkt. Je moet je wel verdiepen in het programma om alle mogelijkheden te kunnen gebruiken.
Het enige "nadeel" van de Tripy is het monochroom scherm. Maar daar is over nagedacht: lange batterijduur (meer dan 15 uur), ook in de volle zon goed zichtbaar, informatie is veel sneller te bevatten dan een kleurenplaatje. Tijdens de Dakar-rally zijn de voertuigen van de assistentie en pers verplicht een Tripy in de auto te hebben. Dit is wel een speciale versie (TRMCC) met kleurenscherm, maar wordt dan ook alleen IN een voertuig gebruikt met een continue beschikbare 12V-voeding.

De Tripy kan met zelfgemaakte routes en kaarten werken, maar ook gewoon als navigatie-systeem. In het laatste geval kies je een bestemming en of je de route op een kaart wil zien (net als Tomtom of Zumo) of als bolletje-pijltje. Het is wel zonder stem-begeleiding.

Ik vind de Tripy een alternatief voor een GPS (zoals Garmin CX-60) maar dan met roadbook- en tripmasterfunctie. Als je alleen op het asfalt rijdt, zijn er veel makkelijker bedienbare en goedkopere navigatiesystemen te vinden.
De een kiest voor een Tripy, de ander zweert bij een CX-60.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: