lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kleppen stellen hoe juist?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 22:01    Onderwerp: Kleppen stellen hoe juist? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes rond het stellen van kleppen.

1 Er is een speciale tool nodig om de boel te blokeren. mij lijkt het dat die heel makkelijk zelf te maken is. Klopt dit?

2 Hoe zit het nu juist met die merktekens want kan er niet aan uit en het werkplaatshandboek leerd het me niet. De voorste en de achterste cilinder kan je niet gelijk los maken. Ik vind 2 blokeer punten in het blok dus dat lijkt me te kloppen? Maar ja die merk tekens he kan er niet goed aan uit? wie legt het is fijn uit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 23:25    Onderwerp: kleppen Reageer met quote

zie: http://paochow.com/forum/index.php?topic=247.0;prev_next=prev#new

(evt.google laten vertalen indien nodig. Vaktaal is toch soms weer wat anders undecided )

Rob Motard

BerichtGeplaatst: Do, 26 Aug. 2010, 8:39    Onderwerp: Re: kleppen Reageer met quote

rene+adventure schreef:
zie: http://paochow.com/forum/index.php?topic=247.0;prev_next=prev#new

(evt.google laten vertalen indien nodig. Vaktaal is toch soms weer wat anders undecided )

Das al een stuk duidelijker dan op ktm950info. alvast bedankt.

Nog een ander vraagje is of jullie die pin om het blok vast te zetten zelf maken of niet?

En ik vind het lastig om telkens voor mij toch een uur te rijden naar een KTM dealer voor schimmen. Plus je kan dan niet verder. Is een doos met alle schimmen te betalen?
Naar boven
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Do, 26 Aug. 2010, 10:04    Onderwerp: shims Reageer met quote

Ik heb hem besteld bij KTM. Kost nagenoeg niets. Er zijn mensen die hem zelf maken maar hier heb ik het niet zo op. Als je het voorbeeld hebt dan kun je hem wel namaken (maar voor die paar euro's):KTM MOTORBLOCKADESCHRAUBE org. KTM Art.Nr.: 0113080802 prijs 6,49.
Doos shims: KTM SHIM KIT 690/950, org. KTM Art.Nr.: 60036035010, prijs:284,11 EUR. Je kan ook echter bij een harley dealer langs gaan. Hier hebben ze dezelfde shims (niet doos). Alleen nog meer tussenmaten.

Ik geloof een shim kost iets van 3,50 euro.

Vnmde spullen bij
http://www.ktm-versand.de.

Verder heb je nog nodig een grote maat imbus om het vliegwiel te draaien. Ik meen 14 mm (weet ik niet zeker even opzoeken in handleiding).
Het OT punt luistert zeer nauw voordat de schroef in het gat valt. Even met lampje schijnen en je ziet hem zo voorbij komen.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 26 Aug. 2010, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Moeten de kleppen zo snel gesteld worden? Normaal met pastillen verloopt de speling zo snel toch niet?
Verder kun je je vaak behelpen door de pastilles onderling uit te wisselen of zelfs af te draaien (al ben ik van dat laatste geen voorstander)

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Do, 26 Aug. 2010, 13:12    Onderwerp: kleppen Reageer met quote

Ligt er aan. Bij de ene wel bij de ander niet. De mijne was nog net bij 30.000 binnen tollerantie heb er een stuk of 4 iets wijder gesteld hierna.
KTM schijft check bij de grote beurt voor. Dus 1 keer per 15.000 km.

Ik zou zelf niet 2 maal de grote beurt overslaan. Liefst bij idere grote beurt.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Aug. 2010, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

de meeste lc8's moeten bij de 45000 voor het eerst 1 of 2 shims wisselen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: