Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 18:29 Onderwerp: ook even voorstellen... |
|
|
Door Rene ben ik een tijdje geleden al gewezen op jullie forum, en na een paar maanden als bezoeker gebruik te hebben gemaakt van de info...heb ik mij nu dus ook geregistreerd.
Ik ben in ieder geval sinds een week nu de trotse eigenaar van een oranje 950 van 2004 met 21000 km (die van motorcentrum Venlo, alle updates uitgevoerd), en ga met Rene eind 2011 naar Zuid Afrika rijden.
Eerste bevindingen: Geweldig apparaat! Wel even wennen aangezien ik 4 jaar een rsv mille gewend was, maar dat komt goed. Wel denk ik dat ik het verhoogde Touratech aan zal moeten schaffen, aangezien ik met mijn 1.84 meter net een verkeerde hoek heb t.o.z. het stuur... We shall see!
Groeten,
Wouter _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Ik meet 1m87 en zat best comfortabel in de originele setup. Heb zowel mijn zadel als stuur 2 cm verhoogd, voor meer offroad-comfort, maar de geometrie is dus hetzelfde gebleven.
Welkom bij de oranjen  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Het is ook niet verkeerd, alleen ik merk dat de hoek van m'n ellebogen net niet optimaal is. Die kantelen iets naar boven op de een of andere manier.
Of het stuur moet wat lager, of het zadel iets hoger. De andere optie is een ander soort stuur. Breder ofzo. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen, want het stoort me  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 21:59 Onderwerp: |
|
|
welkom, je zit positie is waarschijnlijk even wennen. per slot van rekening zit je op een mille ver voorover en leun je op je polsen. nu zit je gewoon rechtop. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 0:12 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik meet 1m87 en zat best comfortabel in de originele setup. Heb zowel mijn zadel als stuur 2 cm verhoogd, voor meer offroad-comfort, maar de geometrie is dus hetzelfde gebleven.
Welkom bij de oranjen  |
je geometrie is dus helemaal veranderd je zit is hoger geworden dus krijgen je benen een totaal andere houding  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 0:16 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Het is ook niet verkeerd, alleen ik merk dat de hoek van m'n ellebogen net niet optimaal is. Die kantelen iets naar boven op de een of andere manier.
Of het stuur moet wat lager, of het zadel iets hoger. De andere optie is een ander soort stuur. Breder ofzo. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen, want het stoort me  |
ik snap je probleem denk ik, je zou een rechter stuur moeten hebben
dit stuur komt naar je toe aan de uiteinden, en je moet een rechter stuur kopen, waarbij de knokkel van je middel vinger in het midden van je pols staat als je het stuur vast hebt, en dan houd je automatisch je ellebogen lager. zoek eens verder op dit forum er is al veel over geschreven.
btw welkom  |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 1:18 Onderwerp: |
|
|
He Afrikaganger.. Mooi dat je je hebt ingeschreven. Zeker de moeite waard dit forum. Zitten toch een hoop ervaringdeskundigen waar je evt.vragen aan kwijt kan. Heb hier zelf ook al veel voordeel mee gehad.
Vwb stuur:
Ff aankijken voordat je je een ander stuur koopt. Je hebt er tenslotte maar een paar keer op gereden en het kan toch ook een kwestie zijn van wennen bij een nieuwe motor. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 3:22 Onderwerp: |
|
|
Ofcourse. Ik ga er eerst eens wat kilometers mee maken en dan zie ik wel verder. Een eventueel nieuw stuur (thanks for the tip btw), is een mooi klusje voor de winter  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 7:31 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Master of Disaster schreef: | Ik meet 1m87 en zat best comfortabel in de originele setup. Heb zowel mijn zadel als stuur 2 cm verhoogd, voor meer offroad-comfort, maar de geometrie is dus hetzelfde gebleven.
Welkom bij de oranjen  |
je geometrie is dus helemaal veranderd je zit is hoger geworden dus krijgen je benen een totaal andere houding  |
Maar het gaat hier niet om de benen maar om de ellebogen... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 11:44 Onderwerp: |
|
|
Mr.Wheely zit misschien ondersteboven op de motor  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Hé welkom.
950 carb: heerlijk. Prima keuze.
Ik ben 1m92 en zit prima op de standaard setup, maar heb ook wel wat aapachtigs  _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 20:00 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Mr.Wheely zit misschien ondersteboven op de motor  |
nee wel wat meer achterover (wheelie)  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 23 Aug. 2010, 15:22 Onderwerp: |
|
|
voor een juiste offroad houdingen moeten je ellebogen omhoog buigen (zodat ze op de snelweg lekker in de wind flapperen...)
Als je een rechter stuur monteert wordt dat erger (en dus beter!!) .
ALs je op het lc8 treffen komt mag je de mijne even voelen, die heeft een recht stuur, recht boven de kroonplaat. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Vr, 27 Aug. 2010, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Was graag op het lc8 treffen gekomen, maar heb helaas familie-verplichtingen. In ieder geval bedankt voor de tip. Misschien dat ik Rene kan vragen om eens te kijken hoe jij e.e.a. hebt gedaan... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|