Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 0:17 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | jongens, zelfs bij nen deftige japanees of beier gaat ne filter twee onderhoudsbeurten mee... dus ik vind het niet normaal dat die filter zo rap dicht zit. |
Klopt , met die ouwe Jap (ST) kon makkelijk 20 K gehaald worden. Probeer dat met de KTM maar niet. Was voor mij ook even wennen. Daarom wil ik ooit nog eens de nieuwe ST berijden. Als die een fun factor scoort ga ik toch even wegen.
Had de ST slechts een zwakke spanningsregelaar is de lijst bij KTM net even iets langer.
 _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 10:13 Onderwerp: |
|
|
De drukstang van de koppeling vervangen duurt maar even lang als een oliwissel.  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 22:33 Onderwerp: |
|
|
geen idee waarom ik die drukstang moet wisselen : mijn ktm bevat van de fabriek uit al de nieuwste versie. Vergeet dat de mijne ne 2005 is eh, dus alle kemels van de vorige modellen zijn er al uit gehaald. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 20:21 Onderwerp: |
|
|
aan de mensen die denken dat een oliewissel een kwartier tot een uur duurt (als ge het héél traag doet). Wel, als ge het eens doet, kom ik mee kijken. Mét chronometer. En die aktiveer ik van zodra de moto op zijn middenbok staat en ik stop pas als hij voor de eerste keer na de wissel gestart wordt.
Bende varkens.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 20:35 Onderwerp: |
|
|
binnnen het kwartier, daar wil ik best op wedden. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 21:45 Onderwerp: |
|
|
binnen een kwartier doe jij :
- demontage van bovenste tankkapje
- demontage linkerkant kopkuip
- demontage linkertank
- demontage carterbescherming
- demontage alu batterijdeksel
- losschroeven van onderste dop
- losschroeven van deksel rechterzeefje
- uithalen van dat zeefje
- reinigen van dat zeefje
- inbrengen van dat zeefje
- vastschroeven van deksel van dat zeefje
- losschroeven van oliefilterdeksel
- wisselen van oliefilter
- vastzetten deksel oliefilter
- losschroeven drainage dop van olietank
- het netjes opvangen van alle olie in een propere recipiënt
- het vastschroeven van die drainage plug
- het losmaken van olieleiding
- het losmaken, uithalen, reinigen en weer terugzetten van dat cylindrische zeefje
- montage alu batterijdeksel
- de linkertank terug monteren
- onderste carterplaat terug op zijn plaats
- linker kuipdeel op zijn plaats
- kuipdeeltje daar bovenop de tank terugplaatsen
- toevoegen van 2.5 liter olie.
Sterke jongen jij. En Dr. Bean en Raketman ook. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 3:17 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | binnen een kwartier doe jij :
- demontage van bovenste tankkapje
- demontage linkerkant kopkuip
- demontage linkertank
- demontage carterbescherming
- demontage alu batterijdeksel
- losschroeven van onderste dop
- losschroeven van deksel rechterzeefje
- uithalen van dat zeefje
- reinigen van dat zeefje
- inbrengen van dat zeefje
- vastschroeven van deksel van dat zeefje
- losschroeven van oliefilterdeksel
- wisselen van oliefilter
- vastzetten deksel oliefilter
- losschroeven drainage dop van olietank
- het netjes opvangen van alle olie in een propere recipiënt
- het vastschroeven van die drainage plug
- het losmaken van olieleiding
- het losmaken, uithalen, reinigen en weer terugzetten van dat cylindrische zeefje
- montage alu batterijdeksel
- de linkertank terug monteren
- onderste carterplaat terug op zijn plaats
- linker kuipdeel op zijn plaats
- kuipdeeltje daar bovenop de tank terugplaatsen
- toevoegen van 2.5 liter olie.
Sterke jongen jij. En Dr. Bean en Raketman ook. |
Motorcycle Boy je moet goed lezen OLIE WISSEL geen filters en al dingen die jij opnoemt ????????
carter leeglaten en weer vullen is ook een olie wissel.  |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 7:07 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Motorcycle Boy je moet goed lezen OLIE WISSEL geen filters en al dingen die jij opnoemt ????????
carter leeglaten en weer vullen is ook een olie wissel.  |
Euh, dan nog wordt dat lijstje niet veel korter... Bij de adventure gaat alles sneller dan bij de gemiddelde Japanees (wielen, remblokken wisselen) behalve olie. Oliereservoiraflaatdopdop (scrabble!!) zit achter de linkerbenzinetank...
En we zijn hier juist aan beweren dat de filters iedere keer MOETEN vervangen worden!
UITDAGING:
Voor degene die een filmke op you tube zet: "van middenbok tot starten" van max 15 min en oliewissel gedaan (filters is een bonus) zonder te trukeren of met 3 man, breng ik met het LC8 treffen een grote dubbele plak Belgische chocolade mee! _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 12:43 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Motorcycle Boy schreef: | binnen een kwartier doe jij :
- demontage van bovenste tankkapje
- demontage linkerkant kopkuip
- demontage linkertank
- demontage carterbescherming
- demontage alu batterijdeksel
- losschroeven van onderste dop
- losschroeven van deksel rechterzeefje
- uithalen van dat zeefje
- reinigen van dat zeefje
- inbrengen van dat zeefje
- vastschroeven van deksel van dat zeefje
- losschroeven van oliefilterdeksel
- wisselen van oliefilter
- vastzetten deksel oliefilter
- losschroeven drainage dop van olietank
- het netjes opvangen van alle olie in een propere recipiënt
- het vastschroeven van die drainage plug
- het losmaken van olieleiding
- het losmaken, uithalen, reinigen en weer terugzetten van dat cylindrische zeefje
- montage alu batterijdeksel
- de linkertank terug monteren
- onderste carterplaat terug op zijn plaats
- linker kuipdeel op zijn plaats
- kuipdeeltje daar bovenop de tank terugplaatsen
- toevoegen van 2.5 liter olie.
Sterke jongen jij. En Dr. Bean en Raketman ook. |
Motorcycle Boy je moet goed lezen OLIE WISSEL geen filters en al dingen die jij opnoemt ????????
carter leeglaten en weer vullen is ook een olie wissel.  |
Oliewissel zonder filters heeft weinig zin zeker? Afgezien vh feit dat die filters kunnen dichtslibben, zit er ook nog wel wat oude olie op denk ik, op 2.5l nieuwe olie is een 100 ml oude olie al redelijk wat, breek je de nieuwe olie gelijk af, lijkt mij..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 13:17 Onderwerp: |
|
|
African, ik vind dat een geweldig goed idee. Sjokolat van den Aldi is naar 't schijnt heel lekker.
Serieus vraagske : als ge de oliezeef die links in de olietank zit wilt kuisen, dan moet die rubberen olieleiding los, en ook dat afsluitingske (waarin dat bolleke zit). Mijn lodderig oog stelde vast dat die losgemaakte olieleiding nog vol zat met olie. Nochthans had ik de olie onderaan allang (de dag ervoor) afgelaten. Waarschijnlijk is dat normaal, maar toch vind ik het vreemd : de nieuwe olie wordt zo vermengd met een restant oude olie.
Zijn er dus nog mensen die gezien hebben dat die losgemaakte olieleiding vol met olie stond?
Verder kan ik melden dat het gekletter is verdwenen. En het lampeke blijft uit.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Bèr Motard

Geregistreerd op: 6-8-2009 Berichten: 120
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:04 Onderwerp: Het "Lampke" |
|
|
Motorcycle Boy!!!!
Ik ben daarstraks ook bezig geweest aan den tuf voor het groot onderhoud.... En ik had de laatste dagen ook last van het flikkerende lampje.... Bij mij was het in ieder geval de stekker op de oliedruksensor die volledig los zat en soms nog eens contact gaf Dus moest het terug beginnen flikkeren mss daar nog eens checken....
O ja en nog iets belangrijk iets wat ik zelf weer vergeten was deze morgen.... Motor laten warm draaien en dan olie aflaten dan hebt ge alles mee.... Bèr Motard natuurlijk weer niet gedaan !!!!
African !!!!! Ik ben eens benieuwd wie u uitdaging aangaat....
Groeten Bèr Motard die hoopt dat zijne tuf klaar is tegen het treffen !!! _________________ The Adventure Begins !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 9:08 Onderwerp: |
|
|
klijne beurt doe ik met filter maar de zeefjes pak ik pas bij een grote beurt.
Het olie filter is niet groot genoeg om een wisseltje extra te laten zitten. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|