Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry

|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 17:45 Onderwerp: |
|
|
Laat eens weten hoe dat pompje bevalt mensen.
Ook al heb ik zelf de EVO, ik ben altijd benieuwd... Ziet er in elk geval heel erg goed uit!  _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 'm inmiddels binnen: inclusief vier imbusbouten (2 van 45 mm. / 2 van 50 mm.), ringetjes voor de banjo en een keurige handleiding .
Komend weekeinde gaat ie gemonteerd worden. Ik laat weten hoe dat gaat. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 19:07 Onderwerp: |
|
|
wel gaaf, dat gepimpte oranje  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 19:45 Onderwerp: |
|
|
't Kleurtje van mijn koppelingspompje is titanium.... Heb nog wel overwogen om de oranje te nemen, maar dat valt veuls te veul op, zo'n oranje klont alu op het blok . _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Pompje is gemonteerd; stelt qua werk niet zo veel voor.
Ik heb de nieuwe cilinder voor het monteren gevuld met olie (die van Magura...), want dat is wat makkelijker ontluchten. Dat doe ik op de ouderwetse manier: koppeling in en ontluchting open en voor het ontkoppelen de ontluchting dicht. Tegelijk het vloeistof reservoir schoon gemaakt en net zo lang ontlucht tot er geen bellen en schone olie uit de ontluchtingsnippel kwam.
Effe een blokkie om geweest (net voor de regen ): koppeling voelt goed aan! Job done.
Naar aanleiding hiervan: gebruikt iemand de Mityvac ontluchter (o.a te koop bij Motozoom voor 5 tientjes)? Werkt dat of is het een prutsding? Ik heb helaas geen perslucht en het ontluchten zou met zo'n ding makkelijker moeten gaan. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Iemand al ervaring met de Oberon koppelingsnemer, sta op het punt hem te bestellen. Vanwaar de verschillende lengte bouten??? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 3:30 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Iemand al ervaring met de Oberon koppelingsnemer, sta op het punt hem te bestellen. Vanwaar de verschillende lengte bouten??? |
ik denk dat die oberon iets dikker is vandaar de verschillende lengte's in bouten |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 7:22 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Iemand al ervaring met de Oberon koppelingsnemer, sta op het punt hem te bestellen. Vanwaar de verschillende lengte bouten??? |
Heb mijn alweer een tijdje eronder zitten.
Merk geen verschil, maar dat is ook de bedoeling.
mr wheely schreef: |
ik denk dat die oberon iets dikker is vandaar de verschillende lengte's in bouten |
Volgen mij hebben ze dat ook weer aangepast. want bij mij zaten er geen bouten bij en kon ik zo de originele gebruiken. (Heb wel een SE, maar dat moet niks uitmaken.)
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 19:14 Onderwerp: |
|
|
Remmie schreef: |
mr wheely schreef: |
Volgen mij hebben ze dat ook weer aangepast. want bij mij zaten er geen bouten bij en kon ik zo de originele gebruiken. (Heb wel een SE, maar dat moet niks uitmaken.)
Remmie  |
Dat van de bouten denk ik dat je je vergist, de originele bouten zijn gewoon met zeskant kop en de bouten in de Oberon koppelingsnemer zijn inbusbouten die verzonken liggen in het huis. Maakt allemaal niets uit en heb vandaag de Oberon besteld, zie hem wel verschijnen......... |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 21:40 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Dat van de bouten denk ik dat je je vergist, de originele bouten zijn gewoon met zeskant kop en de bouten in de Oberon koppelingsnemer zijn inbusbouten die verzonken liggen in het huis. Maakt allemaal niets uit en heb vandaag de Oberon besteld, zie hem wel verschijnen......... |
Oops
Je hebt gelijk, heb even in mijn archief zitten zoeken. (maak altijd overal foto's van, van voor en na het sleutelen). De oude zat inderdaad met zeskant bouten vast.
In ieder geval ben ik zeer tevreden over de Oberon koppelingsnemer.
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Even voor de statistieken: ook de mijne is vanochtend bij 48.500km overleden.
Voor een stoplicht staand zag ik iets van een beetje grijzige olie op het plastic. Bij het volgensde stoplicht was ie al niet meer te ontkoppelen.
90km zonder koppeling terug naar huis gereden. Gelukkig zondagochtend dus kon overal doorrijden.
Hoeveel tijd kost 't om 't zaakje te vervangen? |
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 12:30 Onderwerp: |
|
|
Een kwartiertje (wel afhankelijk van de monteur ). Banjo los; potje onder de leiding voor de oude vloeistof; oude pomp eraf schroeven en bij het oude ijzer archiveren; nieuwe pomp monteren; banjo terug -nieuwe ringen zijn meegeleverd- en ontluchten.
De Oberon wordt kant en klaar (inclusief vet!) geleverd, dat helpt ook. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 13:40 Onderwerp: |
|
|
Wat wel vreemd is, dat ik aan de RECHTERkant van de motor (bij de olie vuldop) de olie heb (en dat is geen motorolie).
Iemand enig idee of dat iets anders betekent dan dat de slave kaduuk is? |
|
Naar boven |
|
 |
|