Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 21:19 Onderwerp: |
|
|
tja nouja: Warm wordt ie idd wel, maarja als je je hand er nog op kan leggen is ie onder de 60 graden he.
en 60 graden... doet natuurlijk helemaal niks met remvloeistof.
Ik heb onder best extreme warme offroadomstandigheden nog nooit problemen met die achterrem gehad (met het nieuwe model rubbertje er in.. de oude gas schuimproblemen, maar dat is een bekend probleem).
zoals ik zei en dat meen ik gewoon serieus: Ben benieuwd of het dus echt verbetering brengt!! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 22:38 Onderwerp: |
|
|
diskeletlietje schreef: | Ik moet zeker niet overtuigd worden dat die warmte wel door straling komt
Op lange zomerse autostraderitten zit ik tussen de tankstops op sommige momenten heel raar op de moto,
manieren te testen om mijn rechter voet te koelen,
toeren , snelheid en dus ook rijwind zijn een constante,
maar toch heeft mijn linkervoet een normale temperatuur en mijn rechtervoet is heet en de hiel van de rechtervoet kookt soms (denk ik ,kan ook gewoon wat gegrild aanvoelen )
al een geluk dat het rempotje daar ook nog tussen zit als buffer voor mijn hiel
ps :
ik zou veel liever bij de groep van de non believers zijn, die het ongelofelijk vinden dat er zo veel mensen hun achterrem continu aan het oproken zijn tot hun remolie kookt en het gedaan is met remmen tsssssst zezijn prutsers
maar ja  |
Oh, ik zit ook zo te doen jong. Ik leer de mensen aan hoe ze mooi hun voetjes tegen het frame moeten leggen, maar die rechtervoet kan ik idd ook niet mooi op zijn plaats houden. TE HEET ! ! ! ! _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
|
Geplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Ben ook erg benieuwd naar het effect van het hitteschildje.... Kennelijk heeft de 1 dr meer last van dan de ander. Feit blijft dat t uitlaatsysteem kneiterheet wordt en zelfs het subframe opwarmt. Mss ook een kwestie van afstelling? We wachten met spanning af op het test-rapport met het hitte-schildje.
Rob |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 20:08 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat de grote fout gezocht moet worden in de afstelling van de CO-schroefjes. Bij een te arm mengsel wordt de uitlaat veel heter dan bij een correct afgesteld mengsel. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 20:32 Onderwerp: |
|
|
ik heb onlangs nog 1 weekje op een hagelnieuwe smt 2010 rondgereden,
en met dit topic in gedachten ook maar eens aan het achterrem reservoir gevoeld na een rit.
inderdaad behoorlijk heet ( kon mijn hand er niet op houden).
niet dat het de remwerking beinvloed, maar het is wel warm.
op m'n smr heb ik er eigenlijk nooit aan gevoeld, nooit behoefte aan gehad denk ik. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 18:36 Onderwerp: |
|
|
heb vandaag na offroad rijden bij thuiskomst aan de achterrem gevoeld van de DRZ en die is ook lekker warm (je kan je hand er nog op houden). dus komt ook bij andere merken voor. ik merk overigens niets van verminderde remwerking. _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
|