Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:21 Onderwerp: koppelingspompje vervangen |
|
|
Mijn is dus stuk... ondertussen vandaag na lang wachten een oberon vervang pompje binnengekregen.
Heb ik nog volgend probleem:
De clutch slave adapter, die als eerste op de push rod zit, zit vast... Dacht dat die vrij moest bewegen op die pen?! Als ik nu alles bevestig heb ik hetzelfde effect als ervoor (maar dan met een nieuw pompje), nl dat de koppeling continue is opengedrukt..
Ne, die adapter is van plastic en schijnt soms last te hebben van de warmte (vervorming ed). Is dat hier het geval?
Nu, die dingen kosten geen drol (3 euro ofzo), maar als het niet stuk is, wil ik het ook niet stuk maken en nog eens 2 weken wachten op een nieuw...
Iemand enig idee hoe ik dit los kan krijgen zodat ik alles terug netjes kan monteren?
In het originele koppelingspompje is een stukje metaal afgebroken dat de circlips vast houdt. Gevolg: zuiger scheef en vloeistof eruit. Maar erger nog: koppelingspompje zit met 2 bouten vast in het blok. Het bovenste gaatje heeft nu ook draad die stuk is, dus dat wordt ook oplossen met een helicoil.
 _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:30 Onderwerp: |
|
|
Hoi Roel,
Deze push-rod wordt geborgt met een pennetje (+/-2mm dik en 20mm lang denk ik???). dat pennetje wil wel eens verdraaien en scheef/vast gaan zitten in de kunststof spacer, die tussen de slave en het blok zit. Het pennetje kan dan breken of word in elk geval geblokkeerd. Als dit het geval is, dan krijg je geen beweging in de push-rod en dus de versnellingsbak niet ontkoppeld.
Even nakijken en juist in elkaar zetten.
Succes
Gr Koen
PS zondag 09.30u in Diest op de parking van de supermarkt tegenover motocare  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:33 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Hoi Roel,
Deze push-rod wordt geborgt met een pennetje (+/-2mm dik en 20mm lang denk ik???). dat pennetje wil wel eens verdraaien en scheef/vast gaan zitten in de kunststof spacer, die tussen de slave en het blok zit. Het pennetje kan dan breken of word in elk geval geblokkeerd. Als dit het geval is, dan krijg je geen beweging in de push-rod en dus de versnellingsbak niet ontkoppeld.
Even nakijken en juist in elkaar zetten.
Succes
Gr Koen
PS zondag 09.30u in Diest op de parking van de supermarkt tegenover motocare  |
Ja, dat weet ik van dat pennetje...
Maar wat juist in elkaar zetten betreft: moet ik het wel eerst uit elkaar krijgen he!
Als het pennetje vast zit, wil dit zeggen: die spacer slopen en een nieuwe (eventueel ook nieuw pennetje?)
Zondag zal dus een nono worden (net als morgen), tenzij je nog een adv hebt staan voor mij :p _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 23:39 Onderwerp: |
|
|
na lang wachten zeg je........toevallig via e-bay gekocht bij mib motoparts ? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | na lang wachten zeg je........toevallig via e-bay gekocht bij mib motoparts ? |
toch niet...
Via mojomoto (en zij bestellen dan rechtstreeks bij oberon), was het goedkoopste...
Maar had 3 oranje stuks besteld... en laat er nou net met dat oranje iets mis zijn. Eerst een week uitstel, daarna 2 weken maar toen even gemeld dat grijs of zwart ook wel ok was. Dan ging het snel... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Misschien een rare vraag maar waarom niet rechtstreeks besteld bij Oberon in de U.K. via hun website, heb ik ook gedaan en had hem binnen twee dagen in huis. Kosten incl. verzenden ongeveer 135 euro. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 11:41 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Misschien een rare vraag maar waarom niet rechtstreeks besteld bij Oberon in de U.K. via hun website, heb ik ook gedaan en had hem binnen twee dagen in huis. Kosten incl. verzenden ongeveer 135 euro. |
Ik heb maar 100 euro betaald, geleverd aan huis  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 11:48 Onderwerp: |
|
|
Aha, dan snap ik het. Succes met de reparatie. |
|
Naar boven |
|
 |
Odan.be
|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Hey...
Ik wou eerst een nieuwe topic aanmaken..
maar ik las dat dit over hetzelfde gaat.
Dus kan ik mijn verhaal hier ook kwijt ?
Gisteren met aftermarket koppelingspomp aangekregen voor de Superduke.
Deze is van het merk Oberon.
De originele was zo lek als een zeef.
Dus de oude verwijderd, nieuw pomp opgevuld, aangesloten. Master cylinder gebleed, dan leidingen en nieuw pomp...
tot zover ging alles goed.
Nu alle lucht uit de leidingen is , staat men koppelingshendel knoerhard. Als ik op de hendel nijp, zie ik duidelijk dat er druk word opgebouwd want de "gene" leeft wat.
Echter ontkoppelen doet hij niet...
Alles terug losgevezen zonder het systeem te drainen, aangezien het toch een gesloten systeem is. Ik merkte dat het pistonneke van de nieuwe pomp maximaal uitgeschoven staat, dus ook als ik aan de koppelingshendel trek, blijft het systeem knoerhard staan, maar de piston beweegt niet.
Dwz dat het niet genoeg "uitslag" heeft om op de "pin" te duwen die die koppeling activeerd.
Op deze pin staat wel ong +/- 0.5 cm speling (in en uit), maar volgens de motordealer (telefonisch contact), is dit normaal
Ik heb zelf geprobeerd om de pin in te duwen met een ronde houten balkje, maar daar is geen leven in te krijgen (de koppelingsveren zijn sterker dan mijn slappe spieren :P)
Heeft er iemand van jullie ervaring met koppeling en koppelingspomp van een superduke ?
Buiten dat het de verkeerde pomp is (te korte piston?) kan ik niks bedenken...
De koppeling heeft altijd goed gewerkt, tot het originele pompke begon te lekken.
Overigens is dit ook besteld bij mojo moto. _________________ Ktm Super duke 990 2006 |
|
Naar boven |
|
 |
Odan.be
|
Geplaatst: Za, 24 Jul. 2010, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Hey,
merci voor alle reply's
Probleem is opgelost...
ik in een vlaag van "GVD DA MOET IN ORDE"
naar Deschouwere in Zemst gereden en effe hulp gevraagd van een vakman :P
Die wist mij vertellen dat er in de oude pomp een lagertje zat dat blijkbaar ontbrak bij de Nieuwe pomp.
Ik vond dit vreemd omdat die kant en klaar zou moeten zijn.
die mens begon al ne hele uitleg om dat oude balleke bij die oude pomp er uit te slijpen.. waar ik moedeloos van werd...
ondertussen was ik met het stofkapje aan het spelen dat ter bescherming op de nieuwe pomp had gestaan...
En ineens zag ik daar iets in blinken.. tussen een hele klod vet zat van binnen een ijzeren balleke...
Ik in men otto gesprongen
tegen illegale snelheid terug naar Wilrijk city...
en TADAAAAAAAAAAAAAA
het macheert
Bij de nieuwe pomp steekt een heel goede handleiding .. alleen over dat billeke word niets gezegd.. en blijkbaar is het toch belangrijk dat het er inzit...!
mss snel een mailtje sturen naarOberon dat ze dat er in op nemen, om kiekens als ik veel miserie te besparen!
Bedankt iedereen... _________________ Ktm Super duke 990 2006 |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 9:07 Onderwerp: |
|
|
hey manekes,
bedankt aan Odan en Roeligan voor hun bestellingen,
wij beseffen dat de leveringstermijn veel te lang is geworden (de post tussen engeland en hier is supertraag de laatste tijd ), en dus hebben we besloten om stock te pakken van Oberon.
Dus als iemand in Belgie een kapotte clutch slave heeft, dan kan die binnen de 48u geholpen zijn vanaf nu. Nederland: reken op een dagje of 3-4, naargelang de 'goesting' van de postmannen.
Ik kan ook melden dat het oranje kleur opnieuw op punt staat, en kan geleverd worden vanuit stock. David (baas sales bij Oberon) stuurt zijn excuses hiervoor.
mvg!
Jan
mojomoto _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 10:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er 1 besteld bij je. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Ik vroeg mij daarstraks af: "tiens, wordt het geen tijd dat mijn koppeling het begeeft?" en 4 uur later was het zover...
Vraagje: kan het kwaad om te schakelen zonder koppeling? Moet namelijk nog bij een garage zien te geraken. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2010, 23:49 Onderwerp: |
|
|
En ja hoor, na 44500 km's vandaag tijdens een lange rit geen koppeling meer. Alle olie weg bovenin, ik vond al dat het blok beneden n beetje veel troep verzamelde; maar dacht niet gelijk aan een lekkage; een paar dagen rondrijden in de Ardennen levert ook wat modder op namelijk.
Aldus op zoek naar minerale olie? Motorzaak in Ijsselstein niks, automaterialenzaak niks, dus maar slaolie van de AH en dat werkt, effe ontluchten en weer rijden.
Vanavond gelijk maar ff een nieuwe bij Mojomoto besteld van Oberon.
Tip: neem dus een klein flesje slaolie (50cc) mee en je kunt je rit gewoon afmaken. Handig zo'n lc8 forum (ik had het ooit eens gelezen)!
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 22 Aug. 2010, 0:06 Onderwerp: |
|
|
Jeremiah schreef: | En ja hoor, na 44500 km's vandaag tijdens een lange rit geen koppeling meer. Alle olie weg bovenin, ik vond al dat het blok beneden n beetje veel troep verzamelde; maar dacht niet gelijk aan een lekkage; een paar dagen rondrijden in de Ardennen levert ook wat modder op namelijk.
Aldus op zoek naar minerale olie? Motorzaak in Ijsselstein niks, automaterialenzaak niks, dus maar slaolie van de AH en dat werkt, effe ontluchten en weer rijden.
Vanavond gelijk maar ff een nieuwe bij Mojomoto besteld van Oberon.
Tip: neem dus een klein flesje slaolie (50cc) mee en je kunt je rit gewoon afmaken. Handig zo'n lc8 forum (ik had het ooit eens gelezen)!
Grt FD |
ja die tip was van mij, ook uit noodzaak geboren want ik had ook niets anders, daarna goed spoelen, maar het kan volgens mij geen kwaad enne werkt perfect eeejjjjjj |
|
Naar boven |
|
 |
|