Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Zo, 4 Jul. 2010, 21:36 Onderwerp: |
|
|
oeps Daan.........mag ik nu geen wheelies meer maken ? Ik zou zeggen ik probeer het eens uit maar dat kan je gewoon niet volhouden op deze motor hé.
Regelmatig rijd ik mee met een groepje echte supermotards en die gasten rijden meer op 1 dan op 2 wielen.
Als ik op vakantie ga met het vrouwtje achterop kan ik dit controleren dan gaat alles er veel rustiger aan toe natuurlijk. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 1:48 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | oeps Daan.........mag ik nu geen wheelies meer maken ? Ik zou zeggen ik probeer het eens uit maar dat kan je gewoon niet volhouden op deze motor hé.
Regelmatig rijd ik mee met een groepje echte supermotards en die gasten rijden meer op 1 dan op 2 wielen.
Als ik op vakantie ga met het vrouwtje achterop kan ik dit controleren dan gaat alles er veel rustiger aan toe natuurlijk. |
tuurlijk wel wheelie's maken maar niet zeuren over extra olie verbruik,
je tandwielen en banden slijten ook 2 maal zo snel als je veel wheelie's maakt, en dat heeft absurt veel invloed op je olie verbruik ik heb dit als eens gepost en er zelfs een filmpje bij gezet die dit bevestigt, maar ik zou wel andere olie gaan gebruiken. en oja gefeliciteerd je hebt een echte KTM  |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
tuurlijk wel wheelie's maken maar niet zeuren over extra olie verbruik,
je tandwielen en banden slijten ook 2 maal zo snel als je veel wheelie's maakt, en dat heeft absurt veel invloed op je olie verbruik ik heb dit als eens gepost en er zelfs een filmpje bij gezet die dit bevestigt, maar ik zou wel andere olie gaan gebruiken. en oja gefeliciteerd je hebt een echte KTM  |
andere olie gebruiken, ik weet niet welke erop is gedaan door de dealer , waarschijnlijk w50 denk ik.
Welke gebruik jij ? De volgende onderhoudsbeurten ga ik zelf doen maar met dit verbruik rijd ik constant met verse olie  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6799 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 5 Jul. 2010, 22:32 Onderwerp: |
|
|
wat gooi je er zelf dan bij??
en verder: Natuurlijk ga je geen liter olie meesleuren... olie kan je overal wel gewoon kopen. (half of volsyntheet voor motorfietsen xw50 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Di, 6 Jul. 2010, 16:27 Onderwerp: |
|
|
ik heb er de motorex w50 bij gedaan. Ik ben er niet zo voor om verschillende soorten door elkaar te mengen.
Op verlof moet je dan al een ktm dealer tegenkomen voor motorex te vinden denk ik. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 7 Jul. 2010, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | ik heb er de motorex w50 bij gedaan. Ik ben er niet zo voor om verschillende soorten door elkaar te mengen.
Op verlof moet je dan al een ktm dealer tegenkomen voor motorex te vinden denk ik. |
Ik gooi er Castrol RS 10-60 bij ( 1l op 10.000km), Tot hiertoe valt het verbruik zeer goed mee, als je met een verbruik van 1l op 1500km zit speelt het niet veel rol of je nu enkel op motorex rijdt (vind ik niet de beste olie) of iets anders erbij kapt. Koop gewoon af en toe een literke in een benzine station om de boel op peil te houden _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 8 Jul. 2010, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zowiezo van plan om bij de volgende oliewissel andere olie te gaan gebruiken, de castrol rs bv of Shell advance .
In ieder geval het niveau goed in het oog houden is de boodschap. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 10:35 Onderwerp: KTM Adv. |
|
|
Met de 990 Adv. heb ik ruim 15000 km gereden op Shell Advance Ultra 4T en nog nooit moeten bijvullen. Daarna voor de volgende x 1000 km overgestapt op Valvoline Synpower 4T 10W40 en 200ml en na 8000 km 100ml moeten bijvullen. Fles staat naast me. Deze olie voldoet ook aan de JASO (T903)MA specificaties, geleverd door RohMax additives. Zelfde additieven gooien al die MA leveranciers erin. Gevoelsmatig vond ik dat met de Shell olie de koppeling beter pakte...meer grip. Wellicht zit in de Valvonine minder TEGO 500 tegen schuimvorming. Heb gewerkt met grote scheeps turbo's en Mobil rarus SHC series waar ook Eaton pompjes inzitten en die konden slecht tegen schuimvorming. Lagers vervangen en Mobil Rarus + TEGO 500 erin en draaien met die hap. Ik zou mij in ale gevallen houden aan de specificaties v/d olie die de fabrikant voorschrijft. Ik lees dikkere olie W50???  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Binnen een half jaartje ofzo heb ik er 100k opzitten met de 990. Altijd volsynthetische Motorex 10w60 ingedaan, olieverbruik is zo goed als niks (200-300cc op 10k ofzo). Er is dus duidelijk niets mis met die Motorex en tot nader order zal er nooit iets anders ingaan... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 22:28 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat jullie allemaal 10w50 en 10w60 door elkaar halen hier... die w60 is voor extreem gebruik, waar je motor erg heet word. koude nederladse winter niet aan te raden. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 23:58 Onderwerp: |
|
|
'k Weet niet tegen wie je het nu hebt Steven, maar ik haal alvast niks door elkaar hoor. In de mijne gaat al bijna 4 jaar 10W60. Da's een bewuste keuze, aangezien ik beroepsmatig heel veel trage maneuvers doe waarbij de motor echt wel heet gestookt wordt... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3678
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 7:56 Onderwerp: |
|
|
als ik zo alle olieverbruik berichten lees,
dan lijkt het ook dat 990's veel minder verbruiken als 950's .
heb ook ergens gelezen dat in de 990's andere cilinders en zuigerveren gebruikt worden.
ik merk het zelf ook, mijn eerste lc8 (950adv) lustte wel een slokkie,
mijn 990 adv kon ik bijna van beurt naar beurt rijden zonder bij te vullen,
en mijn huidige 950 smr lust ook wel weer wat.
( niet dat ik daar wakker van lig
Raket man, dat is wel uniek denk ik, 100k op dezelfde lc8 door dezelfde eigenaar ( of rijden er veel verschillende mensen met deze motor?).
ik zit nu rond de 120k, maar dat is wel verdeeld over 3 Lc8888 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Raket man, dat is wel uniek denk ik, 100k op dezelfde lc8 door dezelfde eigenaar ( of rijden er veel verschillende mensen met deze motor?).
|
Er rijdt er maar één mee hoor .
Ik heb toch al 2 950's gezien met 120 en 160k op de teller, en een 990 (2006) met 145k...het kan dus weldegelijk. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3678
|
Geplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 10:10 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Ik heb toch al 2 950's gezien met 120 en 160k op de teller, en een 990 (2006) met 145k...het kan dus weldegelijk. |
mmm, ik ga mijn onderschrift waar ik ooit zo trots op was maar eens verwijderen denk ik  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Ik helemaal zenuwachtig van dat gel*l over olieverbruik.
Denk: ga misschien toch maar weer ens even kijken....
Is iemand me voor geweest
behoorlijk "well done" kan ik verzekeren... |
|
Naar boven |
|
 |
|