Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Hey Remmie, er staat geen rijrichting op. Het balanceren doe ik altijd bij van Essen.
Binnenkort, zaterdag of zo, eens wat bochten enz oefenen op het bouwterrein in zevenaar?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 18 Mrt. 2009, 23:00 Onderwerp: |
|
|
MT21 heeft idd geen rijrichting.
Voor op lange reis: Kies idd voor duurzaamheid: Die Dunlop RR is daarbij de beste keuze. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Do, 19 Mrt. 2009, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de wielen laten uitbalanceren. zaterdag de wielen er weer onder monteren en gaan.
ATAK schreef: | Binnenkort, zaterdag of zo, eens wat bochten enz oefenen op het bouwterrein in zevenaar?
Ad |
Prima, zaterdagmiddag. Ik bel je vrijdag even.
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 21 Dec. 2009, 18:44 Onderwerp: Terraflex |
|
|
Ik heb ze weer gekocht. Keuze van banden is altijd zeer persoonlijk maar mij bevielen ze wel.
Mijn vorige was nog van een ` oude` serie .Die compound was vrij hard.
Daar heb ik 3000 km mee gereden en die waren nog niet voor de helft versleten.Wel veel off road overigens.
Op straat is de band natuurlijk niet veel soeps,maar je kan ook niet alles hebben .
Er is een nieuwe serie.
Deze noppen voelen zelfs in de winter al wat zachter aan.
http://www.nitroz.se/arlanda/
We have some information for you, not yet showed on our website.:
INTERCO has moved the production of the tyre from China to the USA. The rubber compound has been improved.
The tyre is still produced in the same mould (mould transfered from China).
In order to make a visiable difference, the tyre has got a new ”name”. It has now become: 140/80-18.
It is exactly as big as the old tyre. (made in the same mould).
The reason for this is that a new compound was developed in the USA. The Chines could not make that compound, and it would be to expensive to ship rubber from USA to China. So, production was moved, but the name was changed to show the difference.
So, you will get a better tyre than you had back in March.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Ma, 21 Dec. 2009, 21:08 Onderwerp: Re: Terraflex |
|
|
neo schreef: | Ik heb ze weer gekocht. Keuze van banden is altijd zeer persoonlijk maar mij bevielen ze wel.
Er is een nieuwe serie.
Deze noppen voelen zelfs in de winter al wat zachter aan.
http://www.nitroz.se/arlanda/
|
Hoi Ray,
Wil ze nog altijd eens proberen op mijn SE.
Heb je ze bij www.nitroz.se besteld en begrijp ik het nu goed en is er maar 1 maat 140/80-18 en is deze de goede voor mijn SE.
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Di, 22 Dec. 2009, 0:36 Onderwerp: |
|
|
Hi Remmie,
ja hoor ze passen goed .Ik weet dat we normaal 130 hebben maar deze banden gaan er goed op.
Maar ik zou het deze keer wel bij een dealer laten doen , het was nogal een gevecht om het met mijn eigen bandenlichters te doen.  |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 23 Dec. 2009, 18:39 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: | Iemand goeie raad ivm bandenkeuze voor ritje van Brussel naar Kaapstad.
De route zal vooral bestaan uit ofwel asfalt (of wat er in Afrika soms moet voor doorgaan) ofwel gravelroads...
Ik had gedacht aan de 908rr van Dunlop of de TKC80..
Gezien er een compromis moet gesloten worden tussen grip en duurzaamheid wat denken jullie dat de beste keuze zou zijn.....
alvast bedankt |
Ik heb al mijn grotere trips met TKC80's gedaan (Marokko, Zuid Amerika, Midden Oosten). Wel nog met mijn vorige motor (R1150 GSA met 21" voorwiel). Voor mij is dit een hele goeie compromis band. Op droog asfalt kleeft hij lekker (bakken tegen de grond) en in het zand en op gravel biedt hij zeker voldoende grip. Enkel in de regen moet je voorzichtig zijn. Het is geen cross band maar laat een hoop fun op het onverhard toe. De levensduur is aanvaardbaar:
-asfalt: >8000 km
-gravel, zand, modder en een beetje weg: 4000 km (stevige pols) maar toen was de band echt wel op (cfr pic)
De noppen zijn zacht en hebben de neiging tot afscheuren als je er te hevig tegenaan gaat.
Als je zo lang op weg bent met een dergelijke motor kan je bijn niet anders dan een achterband mee achterop nemen en/of banden vooruitsturen. DHL doet wonderen maar heeft zijn prijs. Reken er niet op dat je banden vindt ten zuiden van Marokko. Laat iemand voor jou banden opsturen naar een DHL office met een hold on location. Dan kan je die daar afhalen zonder dat je een adres in dat land nodig hebt.
Wanneer vertrek je?
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 7:37 Onderwerp: |
|
|
Gisteren een nieuwe bandje voor achter opgehaald.
Een Dunlop 908RR 140/80-18. Op Het Advriders forum zijn ze er helemaal weg van, zeker gezien de levensduur. (daar klaagde men al over dat de prijs flink gestegen was)
"tering" hier heb je 3 MT21 voor. Of die ook 3x zolang meegaat?
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Wat heb je betaald als ik vragen mag.
Ik moet zeggen dat ik met de MT21 net zoveel plezier heb als met de dunlop (100€ voor betaald via, via). Vind de pirelli ook best voorspelbaar op het asfalt. De dunlop achterband gaat idd wel iets langer mee. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 11:27 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Wat heb je betaald als ik vragen mag.
|
Natuurlijk. 180€ de MT21 kost 90€ (is dus 2x als die van de MT21 )
Op het Adv. forum melden ze al dat de 908RR flink in prijs was gestegen in de laatste jaar. Weet niet wat de prijs daarvoor was.
Heb de banden bij KTM Team West gehaald. (Moest er toch zijn)
Op zich vind ik de MT21 een mooie band en op de weg ook nog verrassend goed. Maar heb altijd het gevoel dat ik op de weg rustig met het gas moet zijn anders vliegen de noppen om je oren. Ook worden ze snel vierkant en bij de 908RR zit er in het midden van het loopvlak net iets meer rubber als bij de MT21.
Only time will tell
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Op een ander draadje bij 'Toebehoren' vergelijking tussen Heidenau en Pirelli gevolgd. Inmiddels is dat een mengelmoesje van MT21, MEFO en Dunlop 908R geworden. Die laatstgenoemde zou een voorband hebben die snel slijt, en niet echt geschikt is op de weg.
Wat zou 'voor' een goede combi zijn met de 908R achter? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Hoi Guus.
Kijk eens op het Amerikaans forum. Toevallig vandaag gelezen dat sommigen als voorband in combi met Dunlop de TKC als ideale combi preferen. Het is natuurlijk wat je wil.
Reizen, offroad, veel off-road, weinig off-road, alleen verhard ?
Vandaag toevallig opgemeten na 4000 km mn.off-road heb ik nog 8 mm over op de Dunlop achter. Voor off-road heb ik de pirelli pro gemonteerd in combi met dunlop 908 RR. Doet het heel goed. (Had dr. Bean al eens eerder gepost en inderdaad off-road heel goede combi). Ga je op de weg in combinatie met veel onverhard, bv. een lange reis, dan kan de Dunlop 908 RR ook goed gevoerd worden in combinatie met TKC. Ga je alleen op de weg dan mi. de Pirelli scorpions. Blijft een kwestie van smaak ( cq wensen) denk ik.
Ik heb er al veel over gelezen maar ieder heeft toch zijn eigen ideeen. De een wil lange levensduur, de ander gaat voor grip op asfalt, de ander weer off-road en maakt de levensduur weer niets uit, etc etc. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 14:59 Onderwerp: NIEUW: Heidenau K60 Scout: iemand ervaring? |
|
|
Op zoek naar nieuwe sloffen voor mijn 990. In Namibië was de Michelin Desert achter na 4500 km compleet profielloos. Gelukkig had ik een Heidenau K60, weliswaar in 140/80 kunnen scoren onderweg. Ik moet zeggen dat dat bandje lekker rijdt, ook off road. Het is wel een compromis t.o.v. de Michelin desert (super band voor alles wat niet naar asfalt ruikt), maar ik heb besloten om hem er hier in België voor de weg op te leggen, zodat ik af en toe al eens een veldweggetje kan meepikken zonder me grandpa style belachelijk te hoeven maken
Maar nu zie ik dat Heidenau met een nieuwe versie K60 Scout op de proppen komt die op de weg en in de regen nog beter zou zijn en hij is er in 150/70. Iemand ervaring hiermee? Ik heb een beetje schrik dat hij zal inboeten aan off road capaciteit...
zie ook: http://reifenwerk-heidenau.de/modules/news/24_K60-Scout.htm?PHPSESSID=4d53889f9c6c9b91ed7a4f39c789b9f5&sv=1
Hij is ook gewoon beschikbaar bij www.mynetmoto.be (dit in tegenstelling tot andere nieuw aangekondigde banden waar je dan alweer een half jaar of zo moet op wachten...)
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 23 Aug. 2010, 15:13 Onderwerp: |
|
|
zekers geen onaanrdige band, alleen natuurlijk wel een T-type (180km/h)
Vergelijkbaar met een mefo explorer denk ik (die ook in 150/70-18R is)
allebei kwa offroad waarschijnlijk net wat beter dan het originele Schoeisel, wat het op gravel ook prima doet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Zo, 21 Nov. 2010, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Hey Remmie,
kan je al iets zinnigs vertellen over die 908RR?
En wat was de verhouding asfalt/off/allroad.
Die prijs vind ik al een enorm nadeel.
Ik geloof niet dat ik zo goed ben dat ik dat geld eruit haal.
Moet dan echt wel 2 keer zo goed zijn wat betreft grip en handling in het terrein.Op asfalt zal hij net zo goed of slecht zijn als iedere andere noppenband.
Een Kenda Sandmaster heb je al voor 67,- Trakmaster idem en dat vind ik geen slechte banden.
IRC heb ik onlangs op een LC4 gezien en die had toch ook erg veel tractie,
en ook voor 6 tientjes. |
|
Naar boven |
|
 |
|