Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 16:37 Onderwerp: Gear indicator, versnellings indicator |
|
|
Ben aan het overwegen om een versnellings indicator in te bouwen, heb de zoek functie gebruikt maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Heeft iemand ervaring met een bepaald merk gear-indicator en de inbouw hiervan. Ik ben gisteren met een groepje wezen sturen, o.a. in Duitsland. Niet dat ik hem tijdens het sturen op bochtige wegen mis maar voornamelijk op de snelweg waarbij ik constant aan het zoeken ben naar een zevende versnelling !!!
Heb al wel op het net gevonden dat de inbouw allemaal niet zo moeilijk moet zijn. Het schijnt dat je eigenlijk alleen maar een voeding via het contact (acc 2) en een puls signaal van de kilometerteller nodig heb. Graag iets meer (technische)info en ervaringen met de diverse aanbieders. Heb wel begrepen dat deze apparaatjes niet altijd even snel en betrouwbaar zijn gezien ze eigenlijk alleen maar rekenen met je snelheid op dat moment en de door jouw zelf ingeleerde schakelmomenten. Dit inleren gebeurt schijnbaar domweg door eenmalig te gaan rijden in je eigen rijstijl en iedere keer dat je opschakelt even een "inleerdraadje" te kortsluiten tegen je stuur.
Hoor graag reacties, positief , maar ook zeker de negatieve.  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Ik zie aan mijn snelheid en toerental of ik in 6e zit of niet.
Raak je dat niet gewend?
Geen ervaring met indicators dus. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Was het vergeten te vermelden maar het betreft hier een 950 supermoto, dus geen toerenteller. Ben al niet zo'n snelweg liefhebber en met een hoop windgeruis om mijn helm met hogere snelheden lukt het me niet altijd om het toerental juist in te schatten.  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 22:37 Onderwerp: |
|
|
Ah dat verklaart veel  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

Geregistreerd op: 24-10-2011 Berichten: 83 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 12:01 Onderwerp: Gear indicator |
|
|
Heeft iemand van jullie inmiddels al wat ervaring met het gebruik en installatie van een gearindicator??
Het lijkt me wel een mooie toevoeging aan mijn 950 adventure.
Als jullie je gebruikservaringen willen delen dan graag.
Gr. |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 22:52 Onderwerp: Re: Gear indicator |
|
|
Qua Patet Orbis schreef: | Heeft iemand van jullie inmiddels al wat ervaring met het gebruik ...
Gr. |
Op mijne nieuwe adv stond er één toen ik hem kocht. Ge gebruikt dat niet!
En wanneer ge hem zou kunnen gebruiken, (sta ik op deze helling nu in eerste of ni (om te vertrekken)) marsjeert dat niet, want ge hebt de koppeling ingetrokken...
Ik zou er geen geld aan uitgeven: dat zijn minstens 5 bakken naft / 1200 km rijplezier! _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
|