lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gear indicator, versnellings indicator

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hanske

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 16:37    Onderwerp: Gear indicator, versnellings indicator Reageer met quote

Ben aan het overwegen om een versnellings indicator in te bouwen, heb de zoek functie gebruikt maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Heeft iemand ervaring met een bepaald merk gear-indicator en de inbouw hiervan. Ik ben gisteren met een groepje wezen sturen, o.a. in Duitsland. Niet dat ik hem tijdens het sturen op bochtige wegen mis maar voornamelijk op de snelweg waarbij ik constant aan het zoeken ben naar een zevende versnelling !!!
Heb al wel op het net gevonden dat de inbouw allemaal niet zo moeilijk moet zijn. Het schijnt dat je eigenlijk alleen maar een voeding via het contact (acc 2) en een puls signaal van de kilometerteller nodig heb. Graag iets meer (technische)info en ervaringen met de diverse aanbieders. Heb wel begrepen dat deze apparaatjes niet altijd even snel en betrouwbaar zijn gezien ze eigenlijk alleen maar rekenen met je snelheid op dat moment en de door jouw zelf ingeleerde schakelmomenten. Dit inleren gebeurt schijnbaar domweg door eenmalig te gaan rijden in je eigen rijstijl en iedere keer dat je opschakelt even een "inleerdraadje" te kortsluiten tegen je stuur.

Hoor graag reacties, positief thumbsup, maar ook zeker de negatieve. thumbsdown
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie aan mijn snelheid en toerental of ik in 6e zit of niet.
Raak je dat niet gewend?

Geen ervaring met indicators dus.

hanske

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Was het vergeten te vermelden maar het betreft hier een 950 supermoto, dus geen toerenteller. Ben al niet zo'n snelweg liefhebber en met een hoop windgeruis om mijn helm met hogere snelheden lukt het me niet altijd om het toerental juist in te schatten. vulcan
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ah dat verklaart veel thumbsup
Qua Patet Orbis

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 12:01    Onderwerp: Gear indicator Reageer met quote

Heeft iemand van jullie inmiddels al wat ervaring met het gebruik en installatie van een gearindicator??
Het lijkt me wel een mooie toevoeging aan mijn 950 adventure.

Als jullie je gebruikservaringen willen delen dan graag.

Gr.
Naar boven
african

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 22:52    Onderwerp: Re: Gear indicator Reageer met quote

Qua Patet Orbis schreef:
Heeft iemand van jullie inmiddels al wat ervaring met het gebruik ...

Gr.

Op mijne nieuwe adv stond er één toen ik hem kocht. Ge gebruikt dat niet!

En wanneer ge hem zou kunnen gebruiken, (sta ik op deze helling nu in eerste of ni (om te vertrekken)) marsjeert dat niet, want ge hebt de koppeling ingetrokken...

Ik zou er geen geld aan uitgeven: dat zijn minstens 5 bakken naft / 1200 km rijplezier!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: