lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rallye Koplamp zelfgemaakt.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roflastc

BerichtGeplaatst: Za, 3 Apr. 2010, 19:47    Onderwerp: Rallye Koplamp zelfgemaakt. Reageer met quote

Lampjes werken prima, tupperware @ spuiter Smile Ben er best blij mee. Al met al 275 euro goedkoper dan wat je bij touratech koopt. De Hella's waren prijzig @ 200 euro.

Daan

BerichtGeplaatst: Za, 3 Apr. 2010, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er netjes en vooral stevig uit thumbsup

je hebt metteen een beugeltje bovenop het daschboard gemaakt zie ik,

komt daar gps op?

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc

BerichtGeplaatst: Za, 3 Apr. 2010, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ziet er netjes en vooral stevig uit thumbsup

je hebt metteen een beugeltje bovenop het daschboard gemaakt zie ik,

komt daar gps op?

Yup, 'k had geloof ik tandarts moeten worden want dat boren gaat best goed. Op het beugeltje komt nog wat Ram-Mount spul om niet alleen een GPS maar ook een routerol te dragen. (of een tripy want tegen die tijd zal die wel erbij gekocht zijn :P )

Als ik volgend jaar terug ben uit Brazilie dan gaat het echt een volle Meoni make over worden. Spaarpotje daartoe groeit gestaag.Zelfs alle bestelnummers voor Rallye onderdelen al van KTM gekregen alleen over de reservetanks zit ik nog te dubben, wil nml wel met koffers op vakantie gaan.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Apr. 2010, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

wat wil je dan voor rally onderdelen bestellen?

Denk dat je daar meest weinig aan hebt, (o.a. omdat het snel niet past) en bovendien zullen ze schreeuwend duur zijn denk ik.

roflastc

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Apr. 2010, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
wat wil je dan voor rally onderdelen bestellen?

Denk dat je daar meest weinig aan hebt, (o.a. omdat het snel niet past) en bovendien zullen ze schreeuwend duur zijn denk ik.

Schreeuwend duur is niet mijn grootste probleem. Ik spaar een hoop euri per maand en heb niks in het vooruitzicht anders dan de LC8 om het geld aan uit te geven.

De spullen waar ik dan op aas zijn een extra radiator achter de grill, voorspatbord met van die hoge welvingen om de voorpoten wat extra bescherming te bieden. Bak onder het zadel van een ander 950 model zodat de accu daarheen kan alsmede een toolboxje zoals nu in de staart van de 690 rallye zit. Subframe kan evt ook van een ander model zodat zijtank beugels eraan kunnen met evt. zijtanks van de Rallye LC4 maar of dat haalbaar is weet ik nog niet want zo'n subframe moet dan wel werken icm met de bak die ik dan onder het zadel hang. Aangezien die bak van plastic is kan ik de bevestigingspunten wel aanpassen.

maar goed, plannen en tijd zat.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Apr. 2010, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

juist daar zit dus volgens mij het probleem:

- achtertanks is leuk: maar Meonie had een ander achterframe (en de olietank achter trouwens) Die tanks passen zonder niet op het standaard achterframe.
Dan moet je ook nog de uitlaat onderlangs gaan leggen, anders past het ook niet.

- die bak onder het zadel: idem! (ps.: ik HEB en passende achterbak waar je accu in kan (zie fotoalbum). De vorm mag je zo namaken. Als je nog tijd hebt kan ik er evt ook een maken (Carbon/Kevlar).

- Rally voorspatbordje (voor de lc4, past dus niet helemaal op de LC8): kan je zo bestellen bij Polyparts in Wintelre)

Extra radiator heb je echt niet nodig, tenzij je ook 220 door de woestijn wil rijden zoals Meonie deed.

roflastc

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Apr. 2010, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
juist daar zit dus volgens mij het probleem:

- achtertanks is leuk: maar Meonie had een ander achterframe (en de olietank achter trouwens) Die tanks passen zonder niet op het standaard achterframe.
Dan moet je ook nog de uitlaat onderlangs gaan leggen, anders past het ook niet.

- die bak onder het zadel: idem! (ps.: ik HEB en passende achterbak waar je accu in kan (zie fotoalbum). De vorm mag je zo namaken. Als je nog tijd hebt kan ik er evt ook een maken (Carbon/Kevlar).

- Rally voorspatbordje (voor de lc4, past dus niet helemaal op de LC8): kan je zo bestellen bij Polyparts in Wintelre)

Extra radiator heb je echt niet nodig, tenzij je ook 220 door de woestijn wil rijden zoals Meonie deed.

Heh, het extra rad zou ik er alleen ophangen in een poging de temperatuur stijging wat langzamer te laten verlopen. De thermometer op het dashboard staat al snel vrij hoog al kan de motor veel langer door dan het thermootje doet vermoeden. Gaat dus simpelweg om mijn eigen zenuwen te bedwingen.

Ik zat voor de bak onder het zadel te kijken naar de bak van een 950SM maar als jij ook een mooi knutselwerkje hebt heb ik daar wel oren naar en wat het voorspatbord betreft daar zoek ik polyparts wel even voor op.

Ik denk ook niet dat ik zijtanks voormekaar krijg maar ik heb onderhand aardig door CD's met part fiches zitten neuzen en ik denk dat het in principe te doen is als je maar genoeg onderdelen, handig, bijeen zoekt.

en anders is er altijd nog AfricanQueens die ook een variant hebben

last but not least ben ik een vieze poser die een replica variant wil maken omdat ie dat smitten mooi smitten vindt

Dank voor de tips/meedenken iig.

Edit: een goed gelijkende engine guard zoals Meoni onder z'n 950 had in 2004 is echt een #$%^&*()_ klus.

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 18:42    Onderwerp: meonie Reageer met quote

Quote:
last but not least ben ik een vieze poser die een replica variant wil maken omdat ie dat mooi vindt

Nou ja, dat kan toch. Wel eerlijk, je lamp ziet er op de foto's in ieder geval wel gelukt uit...

enneuh. Om de temperatuur niet te hard te laten stijgen kan ik je een advies geven: door blijven rijden. wacko wacko

Ik heb op mijn LC8 nog nooit een rood lampje gezien, die ventilator doet toch gewoon zijn werk. Als je stil staat stijgt de temperatuur. Verander je met een tweede radiator weinig aan toch ?

roflastc

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 17:50    Onderwerp: Re: meonie Reageer met quote

KTM_FAN schreef:
Quote:
last but not least ben ik een vieze poser die een replica variant wil maken omdat ie dat mooi vindt

Nou ja, dat kan toch. Wel eerlijk, je lamp ziet er op de foto's in ieder geval wel gelukt uit...

enneuh. Om de temperatuur niet te hard te laten stijgen kan ik je een advies geven: door blijven rijden. wacko wacko

Ik heb op mijn LC8 nog nooit een rood lampje gezien, die ventilator doet toch gewoon zijn werk. Als je stil staat stijgt de temperatuur. Verander je met een tweede radiator weinig aan toch ?

Hmm wellicht dat het dan aan de mijne ligt ofzo want ik vind dattie echt beduidend sneller dan de africa twin in de gevaren zone schiet. Eventueel kan ik wel de sonde/sensor een bekijen of die niet vies of stuk is of dat de koelvloeistof ranzig is.

Ansich heb ik alle tijd voor mijn verbouwplannetjes dus ik denk dat ik DR-Bean nog wel eens lief aankijk vor zo'n binnenbak. Toch wel handig om wat gewicht naar achter te slepen.

KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Apr. 2010, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Toch wel handig om wat gewicht naar achter te slepen.

Nou ja, het is maar de vraag waarom je dat wilt doen. Puur voor de hobby of ook voor het rijden. Alhoewel het natuurlijk altijd leuk is om aan je motor te pielen.... Smile

Je moet je denk ik geen illusies maken dat je dan ineens een motor hebt die licht aan de voorkant is. Het is gewoon een motor met veel gewicht op het voorwiel.

Ik wilde het destijds ook doen, remklauw minder voor, accu naar achteren. Toch maar vanaf gezien, en een andere motor gekocht.

roflastc

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 3:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zo. Af

Harry

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jun. 2010, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er netjes uit hoor! Wat voor lampenserie heb je gebruikt van Hella? Zijn geen gewone DE lampen toch?
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jun. 2010, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

erg nice looking.
Maar:
IMHO. is rally spul lichter van gewicht dan origineel of veel steviger omdat de bescherming nodig is (denk aan carterplaat)
Dit lijkt mij op het ook een heel stuk zwaarder dan origineel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
roflastc

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 4:29    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Ziet er netjes uit hoor! Wat voor lampenserie heb je gebruikt van Hella? Zijn geen gewone DE lampen toch?

Ik heb een foto naar hella gestuurd adhv plaatjes die ik her en der op Internet vond met een verhaaltje waar ik het voor ging gebruiken en toen kwam er een reactie met de opmerking dat ik de :

1K0 008 191-001 GROOTL STL INB FF H7 12V 85,50
1BL 008 193-001 KOPL INB 90MM 12V DE H7 79,60

Moest bestellen bij een autodealer. Bleken exact goed te zijn achteraf.

StevenD schreef:
erg nice looking.
Maar:
IMHO. is rally spul lichter van gewicht dan origineel of veel steviger omdat de bescherming nodig is (denk aan carterplaat)
Dit lijkt mij op het ook een heel stuk zwaarder dan origineel.

Het is zeer zeker een flink stuk zwaarder dan wat je uit de fabriek meekrijgt maar wat ik op het oog heb cq van plan ben hoeft er alleen maar uit te zien als een Rally versie. Verder maak ik het wel stevig want het moet vooral duurzaam zijn en lang meegaan.

Ik ga alleen wel het spoilertje weghalen en er een lagere en bredere versie op zetten. Nu kan ik geen prettige kijk hoek realiseren omdat het scherm nog te ver naar achteren gaat en te smal is bovenaan.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: