Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KP
|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 17:57 Onderwerp: Een lichtere fiets |
|
|
Ik heb zelf een KTM 950 S. Ik rij er regelmatig offroad ritten mee. Ik heb voor de KTM verschillende andere (lichtere) fietsen gehad. Ik ben nog altijd onder de indruk van de prestaties van de KTM 950 S :
- goed voor in het (zwarte) terrein (offroad)
- goed voor woon- werkverkeer
- goed voor (zeer) lange afstanden (vakantie)
- veel vermogen
Een lichtere fiets is een optie maar daar tegenover lever je heel veel in.
Succes met je keuze.
Gr
KP
[color=orange] |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 18:27 Onderwerp: |
|
|
Ik ging van een 950 SE naar de 690 enduro.
Geen moment spijt van gehad, zeker niet in het zand.
Minder power, mis ik niet echt, verbruik is beter , handeling veel beter.
lange afstanden , 300 km is makkleijk te doen in eene ruk. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een lichtere offroad fiets. Als ik offroad ga dan is dat vrij rustig. Ik hoef niet persé zoals een halve Meoni door de vlaamsche veldwegels te knallen. Moeilijke passage's doe ik nooit op snelheid maar eerder op trial-wijze : met zoveel mogelijk controle.
De paar keren dat ik vorig jaar eens mee gaan offroaden ben met anderen viel het mij op dat er eigenlijk vooral moest geknald worden, liefst met een paar stevige valpartijen per persoon erbij. Daar heb ik dus geen zin in, zeker niet gezien het feit dat de grijze de dag nadien dikwijls professioneel moet ingezet worden. Een paar krassen zijn niet erg, maar liefst geen structurele schade ...
't Zal best wel zijn dat het met een lichtere sneller gaat, maar daar vind ik niet veel aan. Met een zware erdoor geraken vind ik een veel grotere uitdaging .
Desondanks heb ik me toch een 2de setje wielen aangeschaft voor dat soort dingen, en daar heb ik tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad.
Daarbij nog gerekend dat offroad rijden niet elke dag gebeurt, kan ik me momenteel geen betere allrounder inbeelden dan een 9X0 Adventure... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 21:27 Onderwerp: |
|
|
naar dat wielsetje zoek ik al lang, maar nieuw is dat ècht niet te betalen (loopt inclusief schijven zowat tegen de 1800 euro aan) en tweedehands niet te vinden.
Ik denk dat ik meer en meer geneigd ben van toch bij de adventure te blijven. Wat mij vooral aan het twijfelen bracht zijn de "onnodige" kosten die er dit jaar al aan geweest zijn. Niet dat die perse door het offroaden veroorzaakt werden, maar toch... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Ach kijk, mijn waterpomp is net voor de derde keer gesneuveld (of er toch serieus mee bezig ) dus ik heb binnenkort ook weer kosten...kan mij allang geen bal meer schelen . Deze keer doe ik het zelf, en ik reken erop dat zoals bij alle herstellingen die ik sedert het verlopen van de garantie zelf gedaan heb, dit meteen ook de laatste keer zal zijn ...
Die 2de set velgen zal wel eens opduiken, ik heb er ook meer dan 2 jaar op zitten azen ...patience is a virtue . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 2 Jun. 2010, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig blijft de mijne een toonbeeld van betrouwbaarheid, anders zou men nog gaan denken dat KTM niet deugt.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|