lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure inruilen voor...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 14:04    Onderwerp: Adventure inruilen voor... Reageer met quote

Omwille van het feit dat ik een motorfiets zou willen hebben met dat ietsje meer offroadkwaliteiten en geen budget heb om er een licht speelfietsje bij te nemen denk ik erover van de adventure in te ruilen voor een 690 enduro. Ik besef dat ik met deze vraag eigenlijk niet op het LC8 forum moet aankloppen, maar ik doe het toch devil

In hoeverre kan je een 690 enduro nog min of meer reiswaardig maken? Ik denk aan windbescherming, bagagemogelijkheden, extra benzinemogelijkheden,... Kortom: aanpassingen die het dagelijks verblijf op een offroad gerichte motor verzachten.

Wat denken jullie?

Roeligan

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Euh... het enige wat bij de 690 makkelijker is dan bij de ADV offroad is toch gewoon het oprapen als je hem/haar neerlegt, niet? bucktooth wideeyed
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

het antwoord staat hier in:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5708.1065

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
Euh... het enige wat bij de 690 makkelijker is dan bij de ADV offroad is toch gewoon het oprapen als je hem/haar neerlegt, niet? bucktooth wideeyed

Ik denk dat mijn offroad kunnen misschien nog wat te beperkt is om met de grote adventure echt los te gaan. Daarom dacht ik dat lichter wel eens beter zou kunnen zijn.

Ik maak me vooral zorgen om de dagelijkse inzetbaarheid van de enduro (woon-"werk", zou toch tegen een stukje autosnelweg moeten kunnen).

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet wel dat het je vraag niet is, maar als je bedenkt wat je aan geld inlevert (afschrijving) en wat je voor dat geld dan aan een 400 cc leuke motor bij kan kopen? Als je de smaak van het offroad te pakken krijgt, dan ka je altijd nog de adventure inleveren, toch (en reken maar dat je die smaak te pakken krijgt! wink2 En het hangt er ook erg vanaf wat je offroad wilt doen in Nederland. Voor georganiseerde (enduro) ritten kom je niet ver met een adventure, maar zelf een beetje de bossen in trekken kan heel goed met een Adventure (ik was altijd van mening dat al die lichte fietsen maar overbodig waren en dat je zeker in Nederland dat niet nodig hebt, totdat ik afgelopen week een vriend bij probeerde te houden op een knippenpad - nota bene op een 690 - maar dat liep minder goed af, ik stuiterde er hard vanaf rolleyes3
Of tussen de adventure en de 690 in gaan zitten en een 950 superenduro kopen? Ik heb wel gereden op de 690 (klein stukje maar) en vond het weining "motor" voor op de gewone weg, maar dat ligt aan mij natuurlijk. Gewoon test gaan rijden!

groeten,

Jos

(die stiekem jaloers is op de mensen met een 690 wink2

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Een 2e motor kopen is financieel jammer genoeg echt niet haalbaar momenteel, ik zal dus nog steeds een manusje-van-alles nodig hebben.

De superenduro heb ik ook al ernstig overwogen, maar als ik het goed heb is die zo goed als niet meer te krijgen?

Moeilijke knopen om door te hakken!

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. manusje van alles... bestaat niet.. of eigenlijk misschien ook wel, maar dan is het dus ook een compromis op alles.

Dus vraag je dan af waar die compromis moet liggen:

Tenslotte is er elke soort motor: Van extreem cross, extreem trial, extreem MX, extreem weg etcetc, en heeel veel er tussenin.

950/990 Adventure is al een hele mooie compromis: goed op de weg, goed op vakantie, goed met bagage, behoorlijk goed in het terrein ( he kunt er gewoon een echte rally mee rijden)., enzv,etc

en Tja.. 690 is ook eeen mooie compromis: Beter in het terrein, maar zeker geen crosser/enduro, en zeker geen goede motor om met 2p+bagage op vakantie te gaan of effe 500km in een namiddag weg te zetten.

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

En wat is de superenduro in vergelijk met de adventure? De moeite waard om te overwegen, of niets gewonnen?
Ik hoorde al horrorverhalen over afgebroken subframes...

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Off road ervaring kan je beter opdoen met een goedkope DR350 of zo. Betrouwbaar, spotgoedkoop en er zijn er redelijk veel van

al eens uitgerekend hoeveel je bij een verkoop vd adv moet laten vallen? Onderschat dat niet, een 2-3000 euro ben je zo kwijt. Voor 1500 euro heb je een DR....Niet tevreden dan DR weg voor dezelfde prijs: geen verlies.
Je kan er geen motor bijkopen van 1500 euro maar je kan wel een verlies van 3000 euro aan? Raar.... Enne...Er zijn nog andere merken dan KTM hé, je hoeft geen KTM om enduro te rijden, ik ben begonnen off road rijden met een Husky 610, heb ik daar spijt van gehad, had ik beter een 250 of 350 gekocht, ipv te sukkelen met een te zware en te dure moto met te veel vermogen....

en mooi verder alsfalt en allroad met de Adv blijven doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Al eens gedacht aan een 640 Adventure dan? Of het nieuwste project van KTM Team West, hun eigen 690 Adventure? Misschien is dat meer wat je zoekt?
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

die 690 adventure had ik inderdaad al gezien. Vraag blijft uiteraard hetzelfde aangezien je er toch nog een 690 enduro voor nodig hebt waar je dan een voorkuip en safari-tank tegenaan mikt.
Het blijft twijfelen.

Dirk Pauwels: ik besef dat de 990 inruilen een verliespost is, maar om een 2e motor te kopen moet je dat geld direct op tafel kunnen leggen en dat is een probleem momenteel.

Remmie

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet op welk niveau je wilt gaan rijden/offroad/enduro/crossen.
Maar rij je op een zodanig niveau dat je Adventure echt te kort komt.

Natuurlijk gaat het met een 450/690 beter. Maar als ik een Offroad ritje mee rij en zie mannen die met een Adventure950/990/SE/hp2 voorbij vliegen dan weet ik dat ik de beperkte factor ben en nog heel veel moet leren.

Wat ik wil zeggen is dat je met een Adventure behoorlijk offroad kunt rijden. Zeker als je de toeters en bellen eraf haalt.
En als je dan ook nog dagelijks autobaan/woonwerkverkeer en vakantie ermee wilt doen.
Bespaar je het geld en bewaar het voor als je de Adventure inruilt voor een volgende, omdat als je serieus wilt gaan offroad rijden de afschrijving van je adventure sneller daalt als hij nog maagdelijk (krasvrij) is als je hem inruilt.

Hoeveel km denk je per jaar te gaan rijden en hoe lang? Ik denk dat je met LC8 makkelijker een tonnetje draait als met welke 1 cilinder dan ook.

Ik heb dan een SE en deze heeft ook zijn beperkingen. Ik heb maar plaats voor 1 motor en vanuit dat standpunt gezien is er geen betere. In mijn optiek dan

My2cent lipsrsealed2

Remmie pleased

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij per jaar toch minstens 10000 km.

De superenduro lijkt mij zo gek nog niet, maar ik kan hem nergens meer vinden hier in België.
Wat zijn de toeters en bellen aan een adventure? Maw, wat zou je eraf halen? ik kan me niet direct iets inbeelden wat ik ervan zou kunnen slopen waardoor het een betere motor wordt.

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Om met een adventure offroad te gaan hoef je er ook niets aan te veranderen. noppen eronder en klaar! Ik denk dat remmie dingen als koffers, kofferrek, passagierssteunen en eventueel spiegels bedoelt. heb je er allemaal zo af gehaald en dan hup het zand in!
Een setje stuurverhogers is nog wel fijn (als je veel staat), maar dat was het toch wel zo'n beetje. Dan kan je al behoorlijk uit de voeten.
Als je valt kan er niet zo heel veel kapot. Knipperlichten, maar die kosten 18 euro. En krassen op het plastic, dat dan wel natuurlijk wink2

groeten,

jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Remmie

BerichtGeplaatst: Di, 1 Jun. 2010, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

snowball schreef:
Om met een adventure offroad te gaan hoef je er ook niets aan te veranderen. noppen eronder en klaar! Ik denk dat remmie dingen als koffers, kofferrek, passagierssteunen en eventueel spiegels bedoelt. heb je er allemaal zo af gehaald en dan hup het zand in!
Een setje stuurverhogers is nog wel fijn (als je veel staat), maar dat was het toch wel zo'n beetje. Dan kan je al behoorlijk uit de voeten.
Als je valt kan er niet zo heel veel kapot. Knipperlichten, maar die kosten 18 euro. En krassen op het plastic, dat dan wel natuurlijk wink2

groeten,

jos

Yep

Knipperlichten eraf, of omruilen die voor modellen die mee buigen.
Misschien een hoog voorspatbord. Maar ja waar houd het op. Voor je het weet heb je voor een tweede motor aan materiaal aan je Adventure versleuteld.

Dus inderdaad gewoon gaaaan…..

Remmie 2thumbsup

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: