Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 7:29 Onderwerp: aanlopende remmen |
|
|
Mijn achterrem sleept tegen de schijf, waardoor alles opwarmt (schijf, klauw en remreservoir zijn heet)
Ik kan de remblokken wel uit elkaar duwen, dat lost het probleem op, maar van zodra ik terug druk in het remcircuit opbouw gaan ze terug slepen.
Wat doe je eraan? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 9:19 Onderwerp: |
|
|
Goed schoonmaken wil wel helpen,
wiel eruit, blokjes los, stof en rommel rond zuigers goed schoonnmaken, licht invetten (heb je speciaal vet voor, meestal blauw),
succes,
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 11:56 Onderwerp: |
|
|
bedankt, ik zal het doen en laat wel weten wat het resultaat was. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 18:00 Onderwerp: |
|
|
OK status-update:
Wiel ging eruit, blokjes gingen eruit, alles proper gemaakt, grafietvet op de zuigers en pin, blokjes er weer in, wiel er weer in.
Resultaat: nog steeds even veel slepen.
Wat nu? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Das minder, bij mij hielp het genoeg.
Je kon de zuigers eenvoudig terugduwen? Ben geen kenner, zou het te veel olie kunnen zijn, zuiger bij pedaal die stroef loopt, andere nieuwe dikkere blokjes (=zuiger minder ver eruit)...
Succes (beter tijdelijk te veel remmen dan te weinig),
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 20:52 Onderwerp: |
|
|
klink als remklauw revisie en/of helemaal uit elkaar en schoonmaken.. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Teflon spray rondom de maximaal uitgepompte zuigers, dan lopen ze weer als nieuw en geen gesleep meer ( denk ik ).
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 21:43 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Teflon spray rondom de maximaal uitgepompte zuigers, dan lopen ze weer als nieuw en geen gesleep meer ( denk ik ).
Ad |
Werkt teflon beter dan grafietvet? Dat heb ik er namelijk nu aangesmeerd zonder resultaat.
Ik durf wel de zuigers niet te ver uitpompen ik wil ze er niet helemaal uit laten vallen en dan nog met remvloeistofproblemen zitten ook.
Wel vreemd dat ik ze manueel kan terugduwen (wel met wat kracht maar toch) _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 22:23 Onderwerp: |
|
|
integendeel, ze manueel kunnen terugduwen is net een kwaliteitskeurmerk ! _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Ik zal het even "refrasen"
Wel vreemd dat ik ze manueel kan terugduwen en dat ze na het remmen wel tegen de schijf blijven slepen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 4:33 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik zal het even "refrasen"
Wel vreemd dat ik ze manueel kan terugduwen en dat ze na het remmen wel tegen de schijf blijven slepen. |
wat is slepen ??? je moet er niet vanuit gaan dat de remzuigers helemaal naar binnen trekken ze blijven altijd wel een beetje tegen de schijf drukken maar dit mag niet te overdreven zijn, bij teflon blijft er wel minder troep in plakken dan bij bv kopervet, maar die laatste is in mijn ogen de beste en beter hittebestendig
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album04&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 17:51 Onderwerp: |
|
|
Als de zuigers soepel bewegen (aja, want je kan ze met de hand induwen) denk ik eerder dat het aan de pomp/reservoirkant moet gezocht worden.
Vroege modellen (2003-2006) hadden een update nodig van die onderdelen. Wordt normaal zelfs jaren na de aankoop gratis uitgevoerd door de dealer (allez, op kosten van KTM) |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Een 990 van 2009 hier, dus ik veronderstel dat ze die update in de fabriek al monteren
Ik heb dan maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Het ziet er jammer genoeg niet naar uit dat ik dit zelf ga oplossen, tenzij iemand nog een geniale inval heeft?
Alweer een hoop euro's armer, het is al een dure grap geweest dit jaar . _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 4:33 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Een 990 van 2009 hier, dus ik veronderstel dat ze die update in de fabriek al monteren
Ik heb dan maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Het ziet er jammer genoeg niet naar uit dat ik dit zelf ga oplossen, tenzij iemand nog een geniale inval heeft?
Alweer een hoop euro's armer, het is al een dure grap geweest dit jaar . |
kijk op de link die ik gepost heb en klik 2x op de foto, daar staat precies hoe je het moet doen met foto's wat wil je nog meer |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Dat had ik al gedaan voor je die link postte, maar haalde niets uit...
Master of Disaster schreef: | OK status-update:
Wiel ging eruit, blokjes gingen eruit, alles proper gemaakt, grafietvet op de zuigers en pin, blokjes er weer in, wiel er weer in.
Resultaat: nog steeds even veel slepen.
Wat nu? |
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|