Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 12:36 Onderwerp: Kettingbreker/pons |
|
|
iemand ervaring met een compacte lightweight kettingbreker/pons om mee te nemen onderweg? (ketting 525)
Ik heb altijd een kettingslotje bij, meestal met een u clip, maar meestal ben je met een slotje niets onderweg, aangezien je nog de gebroken schakels moet kunnen verwijderen.
thuis in mijn garage doe ik dat met een professionele kettingbreker/pons, maar die is veel te zwaar om mee te nemen. Een ketting breker alleen zou ook al goe zijn. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Of ie lichtgewicht is weet ik niet maar werkt perfect.
Zie een ander draadje
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3128  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Tja: BIJNA overal onderweg hebben ze wel een slijtolletje: Pennetjes afslijpen en met een kleine doorslag er uit tikken (evt te maken door een betonspijker/stalenspijker de punt af te slijpen) met een hamertje + steen (of beugelslot) als contragewicht.
Ik had altijd een kleine HARDE vijl bij me: Als je daarmee rustig vijlt krijg je de kop van de schakel er ook wel af.
opnieuw Ponsen doe je gewoon met een klinkschakel en een hamer uit de hand: Prima voor onderweg reparaties in de rimboe.
In de bewoonde wereld rij je natuurlijk gewoon langs een shoppie die een ketting kan ponsen (brom/fietsenmaker of dergelijk) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 27 Mei. 2010, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb die ook. Wel even opletten dat dit alleen voor DID kettingen met ZJ schakel werkt. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|