Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ben ik nu de enige die een licht zware voorkant een goede eigenschap vindt?
Ik reed onlangs een off-road testritje met een f800 gs en wat mij daar enorm aan stoorde was dat mijn voorwiel te weinig gewicht droeg, waardoor het voortdurend onder mij wegschoof in de bochten.
Volgens mij is, binnen bepaalde grenzen natuurlijk, meer gewicht gelijk aan meer wrijving en dus meer tractie. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Soms wel:
Ik begin net te leren om in korte bochten de voorkant met mijn eigen gewicht vast te pinnen en de achterkant op het gas om mij heen te laten draaien. Je hebt dan aan de voorzijde wel goed grip nodig. Als het lukt voel je je .
Soms niet:
Met een erg losse ondergrond of in de blubber krijg je moeilijk voldoende grip om het voorwiel licht te houden. Wanneer je kiest voor tempo en vervolgens middenin de blubber bent komen te liggen voel je je . _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 21:30 Onderwerp: |
|
|
ik kan een bochtje rijden zonder dat mijn voorwiel aan de grond is.. dus dat verhaal gaat niet helemaal op.
Meer gewicht voor is heel gemakkleijk te genereren: Gewoon zelf wat naar voren schuiven.
Bij de LC8 wil ik altijd helemaal achterop!
Oja.. En als je onderwge onverhoops een gat tegenkomt, wil je je voorwiel er overheen helpen!, en dat wil bij de LC8 niet heel erg lekker hoor; alleen met heel veel gas.
Ergo: lichter is beter (en ja daar is een grens aan).
Bekijk het anders:Met iedere endurofiets kan je makkelijk een wheelie maken in het terrein, met de LC8 ook, maar moeilijk: Gewichtsverdeling licht gewoon verder naar voren (en dat moet ook, anders kom je nooit weg bij het stoplicht....) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 27 Mei. 2010, 1:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik kan een bochtje rijden zonder dat mijn voorwiel aan de grond is.. dus dat verhaal gaat niet helemaal op.
Meer gewicht voor is heel gemakkleijk te genereren: Gewoon zelf wat naar voren schuiven.
Bij de LC8 wil ik altijd helemaal achterop!
Oja.. En als je onderwge onverhoops een gat tegenkomt, wil je je voorwiel er overheen helpen!, en dat wil bij de LC8 niet heel erg lekker hoor; alleen met heel veel gas.
Ergo: lichter is beter (en ja daar is een grens aan).
Bekijk het anders:Met iedere endurofiets kan je makkelijk een wheelie maken in het terrein, met de LC8 ook, maar moeilijk: Gewichtsverdeling licht gewoon verder naar voren (en dat moet ook, anders kom je nooit weg bij het stoplicht....) |
en dat is het grote verschil tussen een enduro en een all-road
super enduro en adventure gewichtsverdeling |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 27 Mei. 2010, 9:56 Onderwerp: |
|
|
BikeBrother schreef: | in duitsland koopje een set TKC 80 voor 200 euri. veel goedkoper dan in nederland. |
op mynetmoto.com: TKC80 voor en achter voor 170 EUR _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|