lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling-stuk Garantie-vraag (Oberon?)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frenz

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 15:47    Onderwerp: Koppeling-stuk Garantie-vraag (Oberon?) Reageer met quote

Ook mijn koppelings-slave (op het blok) is dit weekeinde in de Ardennen overleden. Bij mij al bij 17.000 km.

Ik krijg uiteraard onder garantie een nieuwe van Goedhart.

Vraag aan jullie: zou het mogelijk zijn om er onder garantie een betere in te laten zetten (Oberon bijvoorbeeld). Eventueel met wat bij betalen of zo.
De originele blijft een zwakke plek.

Wat denken jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

Wat denken wij? Wat denkt Goedhart daarvan! Smile
Zij zullen het beste een antwoord kunnen geven.

Ik kan je helaas niet helpen met het koppelings slave verhaal. Maar ben wel benieuwd naar wat andere mensen te vertellen hebben.
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Vervelende is dat ze die slave gewoon vervangen door een exemplaar dat nul komma nul garantie geeft dat het blijft goedgaan.

In mijn geval : op 33500 eerste slave vervangen onder garantie, op 64000 gaf die ook de geest. Geen garantie meer dus vervangen door Hosi.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Die nieuwe onder garantie laten monteren, tegelijk een oberon/hosi of evo pompje bestellen, die zelf monteren en dan die ongebruikte originele als reserve mee op reis, of hier op het forum te koop zetten.
( voor reizigers die graag een reserve mee willen nemen)

Of zoals ik bewaren, en bij het inruilen weer de originele er op, en die aftermarket weer op je volgende LC8 monteren of verkopen.

Mijn evo zit nu al op m'n derde LC8 laugh

een dealer trapt er volgens mij nooit in om onder garantie originele onderdelen te vervangen door aftermarket onderdelen.
(ook al zijn ze beter dan de originele).

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv

Laatst aangepast door Daan op Di, 25 Mei. 2010, 21:53, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. ik rij al bijna 60000km (veel offroad) met de originele. Dus blijkbaar gaan ze niet allemaal stuk.
Verder zeggen ze dat de nieuwere versie beter is (vanaf?)

Ik zou zeggen: Onder garantie vervangen, ooit moeten ze er toch van leren. Zelf het probleem oplossen lost dat iig niet op.

Frenz

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inmiddels een uitgebreide email naar Goedhart gestuurd met daarin wat uitleg en links naar Oberon, Evoluzione en Hosi, met het verzoek erbij om de kapotte slave door 1 van de 3 te vervangen en liever niet door het KTM origineel.

Mijn ervaring is dat ze bij Goedhart best schappelijk zijn. Het feit dat er 3 toeleveranciers zijn voor zo'n onderdeel geeft ook al aan dat daar echt een reden voor is. Ik heb nog geen reactie gehad maar zo gauw ik iets weet laat ik het hier wel weten.

Allemaal bedankt voor de tips.
Naar boven
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Mei. 2010, 10:55    Onderwerp: koppeling Reageer met quote

Zo zie je maar dat KTM ook niet perfect is, terwijl ze naar mijn mening heel veel doen aan kleine optimalisaties aan van alles en nog wat..... alhoewel ik ook 27000 km met origineel heb gereden zonder probleem (2007 990).

Het probleem is dat Goedhart natuurlijk nul komma nul geld/uren vergoed krijgt door KTM als ze er iets anders inzetten, dus dit gaan ze natuurlijk niet doen. Je kan ze hooguit je eigen aangeschafte EVO pompje geven... dan zetten ze het er vast wel voor je in.... en je hebt een reserve....was hierboven ook al genoemd..

Frenz

BerichtGeplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt. Goedhart gaat er bij mij eerst gewoon een nieuwe originele inzetten. Dat wordt nou eenmaal betaald door KTM. Maar ze gaan wel een van die verbeterde versies proberen te bestellen. Als die binnen is dan gaan we even praten en maken ze mij een nette deal om de boel weer opnieuw te vervangen en dan hou ik de KTM slave als reserve.

Aan de hand van een foto die ik had van een Oberon naast een KTM exemplaar was hen ook glashelder hoe het zat. Men had wel vaker KTM's gezien met zo'n andere slave maar men wist niet waar deze vandaan kwamen. Nu wel.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: