Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Za, 22 Mei. 2010, 13:41 Onderwerp: Iemad met een DID ketting? |
|
|
Kan iemand met een DID ketting eens voor me nakiken welke letters er in elke (buiten)schakel staan gegraveerd voor een standaard 525ZVM2 ketting?
Alvast bedankt.
Tom _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 10:57 Onderwerp: |
|
|
DID Japan 525 HV is een kettingset van KTM die er bij mij opligt. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 13:59 Onderwerp: |
|
|
standaard ketting is een HV, en daar ook HV in
ZVM2 is een zwaardere uitvoering (gaat ook langer mee), en daar staat VM2 in gedrukt aan de buitenkant,
(oudere versie van de ZVM2 is de ZVM, daar staat VM in volgens mij, en volgens mij zijn alle schakels(klink/sluit) daarvan uitwisselbaar met de nieuwe versie) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | standaard ketting is een HV, en daar ook HV in
ZVM2 is een zwaardere uitvoering (gaat ook langer mee), en daar staat VM2 in gedrukt aan de buitenkant,
(oudere versie van de ZVM2 is de ZVM, daar staat VM in volgens mij, en volgens mij zijn alle schakels(klink/sluit) daarvan uitwisselbaar met de nieuwe versie) |
Kan een gewone ZVM op een 990? Ik heb er eentje liggen. Wilde een ZVM2. Op de doos staat max 900 cc Dealer zegt dat ZVM gelijk is aan ZVM2 mar daar geloof ik niet echt veel van...
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Ketting wordt bepaald door vermogen ( PK´s) en koppel. Niet op cc´s _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Yep, ik heb er toevallig net een nieuwe set om liggen. DID ZVM 2, met de letters ZVM in de schakels geslagen. (ik rij al jaren niks anders dan met DID eigenlijk.) _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 16:58 Onderwerp: |
|
|
Vandaag bij Wim Boks een nieuwe DID ketting + tandwielen gemonteerd. Staat ZVM2 in gegraveerd. Dus let op: zowel die Z als de 2 staan als in de schakels vermeld!
Kosten €205,- . En dat is inclusief 3 losse schakels (had Wim nog over van een andere ketting) en 2 visjes (merk Tsubaki). DID levert die niet voor 525 breed, maar is wel handig als je ketting breekt op een lange motorreis. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Staat ZVM2 in gegraveerd. Dus let op: zowel die Z als de 2 staan als in de schakels vermeld!
Kosten €205,- . En dat is inclusief 3 losse schakels (had Wim nog over van een andere ketting) en 2 visjes (merk Tsubaki). DID levert die niet voor 525 breed, maar is wel handig als je ketting breekt op een lange motorreis. |
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, die 2 staat er ook...
Ik had de mijne van het Duitse Ebay, met JT/Sunstar kettingwielen. Is toch nog wel een stuk goedkoper dan 205 euro. Als je zelf kan klinken (of je het geen probleem vindt om meteen een eindloze ketting te monteren kan je daarmee nog wel wat verdienen. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 22:01 Onderwerp: |
|
|
bij
http://www.ketten-kit.de/
kun je ook de ZVM2 bestellen, al dan niet icm tandwielen.
Je kunt ze bellen, mailen of via E-bay bestellen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 9:16 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | bij
http://www.ketten-kit.de/
kun je ook de ZVM2 bestellen, al dan niet icm tandwielen.
Je kunt ze bellen, mailen of via E-bay bestellen. |
De Adv is zo stilaan aan een nieuwe ketting toe:
Is er een goeie reden om voor alu tandwielen te gaan ipv stalen en er 40 euro meer aan te geven?
 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3676
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 10:33 Onderwerp: |
|
|
african schreef: |
Is er een goeie reden om voor alu tandwielen te gaan ipv stalen en er 40 euro meer aan te geven?
 |
Ik wil niet anders als staal, (overigens bestaan er geen alu voortandwielen lijkt mij).
Mijnsinziens slijt alu harder, en daardoor mol je ook weer je dure ketting,
alu tandwielen "werken" ook meer op de bouten, maw het tandwiel kan makkelijker los wringen van de naaf, bouten lopen los (heb ik op m'n exc al meerdere malen meegemaakt, en na monteren van staal was dat probleem opgelost.
Het enige voordeel van alu is het gewicht, maar dat zal me zo een worst wezen, ( of je moet Frans Verhoeven heten ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 14:54 Onderwerp: |
|
|
Neen alu is competitie materiaal en slijtage speelt daar geen rol enkel het gewichtsvoordeel, ik sluit me dus bij Daan aan _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 16:22 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Ik reed indertijd op de race duc ook met alu achteraan en stalen tandwiel vooraan. Die alu zit veel verschil op, er zijn er ook waar het alu speciaal gehard is en er zijn combinatie alu -staal tandwielen, maar staal zal altijd langer meegaan. De alu tandwielen waren redelijk goedkoop en op de race duc werden de achtertandwielen sowieso regelmatig verwisseld afhankelijk vh circuit, dus dat kwam mij goedkoper uit
Op de baan is staal het beste denk ik. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|