lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Iemad met een DID ketting?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mei. 2010, 13:41    Onderwerp: Iemad met een DID ketting? Reageer met quote

Kan iemand met een DID ketting eens voor me nakiken welke letters er in elke (buiten)schakel staan gegraveerd voor een standaard 525ZVM2 ketting?

Alvast bedankt.

Tom

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

DID Japan 525 HV is een kettingset van KTM die er bij mij opligt.
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

standaard ketting is een HV, en daar ook HV in

ZVM2 is een zwaardere uitvoering (gaat ook langer mee), en daar staat VM2 in gedrukt aan de buitenkant,

(oudere versie van de ZVM2 is de ZVM, daar staat VM in volgens mij, en volgens mij zijn alle schakels(klink/sluit) daarvan uitwisselbaar met de nieuwe versie)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
standaard ketting is een HV, en daar ook HV in

ZVM2 is een zwaardere uitvoering (gaat ook langer mee), en daar staat VM2 in gedrukt aan de buitenkant,

(oudere versie van de ZVM2 is de ZVM, daar staat VM in volgens mij, en volgens mij zijn alle schakels(klink/sluit) daarvan uitwisselbaar met de nieuwe versie)


Kan een gewone ZVM op een 990? Ik heb er eentje liggen. Wilde een ZVM2. Op de doos staat max 900 cc sad Dealer zegt dat ZVM gelijk is aan ZVM2 mar daar geloof ik niet echt veel van...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ketting wordt bepaald door vermogen ( PK´s) en koppel. Niet op cc´s
_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, ik heb er toevallig net een nieuwe set om liggen. DID ZVM 2, met de letters ZVM in de schakels geslagen. (ik rij al jaren niks anders dan met DID eigenlijk.)
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.didchain.com/specs.htm
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Za, 29 Mei. 2010, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag bij Wim Boks een nieuwe DID ketting + tandwielen gemonteerd. Staat ZVM2 in gegraveerd. Dus let op: zowel die Z als de 2 staan als in de schakels vermeld!

Kosten €205,- . En dat is inclusief 3 losse schakels (had Wim nog over van een andere ketting) en 2 visjes (merk Tsubaki). DID levert die niet voor 525 breed, maar is wel handig als je ketting breekt op een lange motorreis.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Staat ZVM2 in gegraveerd. Dus let op: zowel die Z als de 2 staan als in de schakels vermeld!

Kosten €205,- . En dat is inclusief 3 losse schakels (had Wim nog over van een andere ketting) en 2 visjes (merk Tsubaki). DID levert die niet voor 525 breed, maar is wel handig als je ketting breekt op een lange motorreis.


Je hebt inderdaad helemaal gelijk, die 2 staat er ook...



Ik had de mijne van het Duitse Ebay, met JT/Sunstar kettingwielen. Is toch nog wel een stuk goedkoper dan 205 euro. Als je zelf kan klinken (of je het geen probleem vindt om meteen een eindloze ketting te monteren kan je daarmee nog wel wat verdienen.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Mei. 2010, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

bij
http://www.ketten-kit.de/

kun je ook de ZVM2 bestellen, al dan niet icm tandwielen.

Je kunt ze bellen, mailen of via E-bay bestellen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
bij
http://www.ketten-kit.de/

kun je ook de ZVM2 bestellen, al dan niet icm tandwielen.

Je kunt ze bellen, mailen of via E-bay bestellen.


De Adv is zo stilaan aan een nieuwe ketting toe:

Is er een goeie reden om voor alu tandwielen te gaan ipv stalen en er 40 euro meer aan te geven?
thinking2

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3676

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

african schreef:


Is er een goeie reden om voor alu tandwielen te gaan ipv stalen en er 40 euro meer aan te geven?
thinking2


Ik wil niet anders als staal, (overigens bestaan er geen alu voortandwielen lijkt mij).
Mijnsinziens slijt alu harder, en daardoor mol je ook weer je dure ketting,
alu tandwielen "werken" ook meer op de bouten, maw het tandwiel kan makkelijker los wringen van de naaf, bouten lopen los (heb ik op m'n exc al meerdere malen meegemaakt, en na monteren van staal was dat probleem opgelost.

Het enige voordeel van alu is het gewicht, maar dat zal me zo een worst wezen, ( of je moet Frans Verhoeven heten wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Neen alu is competitie materiaal en slijtage speelt daar geen rol enkel het gewichtsvoordeel, ik sluit me dus bij Daan aan
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reed indertijd op de race duc ook met alu achteraan en stalen tandwiel vooraan. Die alu zit veel verschil op, er zijn er ook waar het alu speciaal gehard is en er zijn combinatie alu -staal tandwielen, maar staal zal altijd langer meegaan. De alu tandwielen waren redelijk goedkoop en op de race duc werden de achtertandwielen sowieso regelmatig verwisseld afhankelijk vh circuit, dus dat kwam mij goedkoper uit
Op de baan is staal het beste denk ik.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif