Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 12:03 Onderwerp: |
|
|
Vandaag tot deze schokkende ontdekking gekomen, de veroorzaker van van de knalfuif
Dit is gefotografeerd vanaf de linkerkant ter hoogte van de voetsteun.
Je ziet een scheur van ongeveer 10cm in de uitlaatbocht van de achterste cilinder.
Is dit uberhaubt te lassen (houd dat of is dat uitstel van executie) /wie kan mij helpen aan een setje bochten (voor en achter)?????
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!?
Laatst aangepast door koen warnar op Do, 20 Mei. 2010, 16:13, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Da's inox, dus waarom zou dat niet te (tig) lassen zijn? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 12:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi Koen.
Ik heb onlangs van een collega van mij vernomen dat ergens in het Limburgse een bedrijfje zat dat gespecialiseerd was in uitlaten lassen.
Vormen ook pijpen om in 2 in 1.
Ik zal eens informeren welk bedrijf dit was en laat het je dan weten.
Mogeelijk heb je daar wat aan. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 20:17 Onderwerp: |
|
|
is idd inox, toevallig vandaag die van mij ook gelast.Vooraan aan de collector was de ring afgescheurd waarmee je de uitlaat vastzet.
Gisteran gedemonteerd en deze middag op het werk weer aangelast met de Tig.
Zit alweer gemonteerd. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Het is inox, wel vrij dun dus vraag het aan een goede lasser.
Dat dee bocht van de achterste uitlaat scheurt heb ik eerder gezien; meestal is de oorzaak dat ie met spanning vast gezeten heeft.
iig verklaart het 100% het ploffen: verse lucht die de uitlaat in trekt en bij afremmen op de motor het onverbrande gas aansteekt (d.i., door zuurstof toe te voegen) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|