lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Update : Nog eentje voor het slapengaan (nu met piccies)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dukerider

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp uw denkwijze volkomen.
Maar de motor werd bij de dealer aangebonden met het probleem dat was gekend door de dealer en de eigenaar.
Ik vermoed dat de dealer de goedkeuring aan KTM vraagt om het euvel onder garantie te verhelpen, wat dan toch doet vermoeden dat men weet wat er mis is aan de motor.
Het was trouwens heel simpel te achterhalen.
Als de mekeniaker dan de reparatie uitvoert en dan nog, eventueel iemand anders, een testrit met de motor doet.
Moet het toch aan het licht komen dat er nog steeds een lek is.
Ik zeg wel "als" er iemand een testrit gedaan heeft, zoals zij beweren.

Maar ja missen is menselijk zeker.

Toch straf dat ze nooit geen vergissingen begaan bij het uitschrijven van héél dikke facturen zoals bij het grote onderhoud aan deze motor lipsrsealed2

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

dukerider schreef:
Toch straf dat ze nooit geen vergissingen begaan bij het uitschrijven van héél dikke facturen zoals bij het grote onderhoud aan deze motor lipsrsealed2

De komma wordt systematisch één plaats naar rechts opgeschoven. evilgrin

Ik heb wel al de tijd genomen om mij neer te zetten en daar naar te kijken, zo zonder tanks of plastiek. Omdat dat blok en alles wat eraan hangt ongelooflijk compact ingebouwd is. Mooi. En tegelijk misschien ook de oorzaak van sommige problemen. Omdat je 't een en 't ander moet demonteren om overal zicht op te hebben of bij te kunnen.

KTM heeft het geluk dat die LC8-en nog verslavender zijn dan een BMW GS. Of ze zouden er veel klanten door verliezen, al die akkefietjes en de kennelijk onbestaande begeleiding van de mecano's.
Nog een geluk dat ze niet moeilijk doen over garantiegevallen blijkbaar.

Ha ja, Raket, als je die klem omdraait, met de schroef onderaan, lukt het dan niet om ze vast te zetten met zo'n ratelringsleutel en toch genoeg ruimte te hebben voor de beugel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ne KTM is gene eenvoudige moto om aan te sleutelen, je moet er heel kleine handjes voor hebben (probeer het motorblok maar eens proper te kuisen zonder dat je handen openliggen...) en het lijkt erop dat er eigenlijk bij de ontwikkeling helemaal niet aan een sleutelvriendelijk ontwerp is gedacht. bovendien vraagt de motor ook nog eens een beurt elke 7500km, dat is in deze moderne tijden een beetje middeleeuws... Dat alles maakt het onderhoud niet alleen onnodig duur, maar je krijgt dan ook door tijdsdruk ed mechniekers die er zich nogal makkelijk vanaf maken en bijhorende fouten
Je kan hier wel zitten lachen met BMW boxers e.d. maar om aan te sleutelen was dat een droom vergeleken met de KTM
KTM is compact, rijdt heel goed, er worden redelijk goede componenten gebruikt, 't ziet er goed uit, maar sleutelen doe ik er niet graag aan...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Ne KTM is gene eenvoudige moto om aan te sleutelen, je moet er heel kleine handjes voor hebben (probeer het motorblok maar eens proper te kuisen zonder dat je handen openliggen...) en het lijkt erop dat er eigenlijk bij de ontwikkeling helemaal niet aan een sleutelvriendelijk ontwerp is gedacht.

De meest sleutelvriendelijke moto's die ik ken zijn 1) een R80/100 (GS) en 2) een Ducati 600/750/900 (SS). Ge kunt daar met ne steen naar smijten zonder iets te raken. thumbsup

Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is volgens mij geen probleem dat door de dealer veroorzaakt is. Die fabrieksspanringen laten een serieuze afdruk achter in hetgeen ze klemmen. En aan de overgang tussen metaal en rubber was totaal niks te zien. Daar heeft dus eenvoudigweg nooit een spanring gezeten. Die afdruk was (is) wel heel duidelijk op de plaats waar hij al drie jaar niks zit te doen. Dus : fabrieksfout.

Het feit dat de dealer het niet gevonden heeft ondanks mijn duidelijke aanwijzingen is weer een andere zaak. Na demontage van de benzinetank en de rechter motorbeugel was het probleem nogal heel zichtbaar.
Daar kan ik dus uit concluderen dat er niet echt moeite voor gedaan is. Het heeft mij wel de nodige uren ( een 4-tal) nachtrust gekost. Daar had ik aanvankelijk geen zin in en geen tijd voor, ergo dat ik de werken wou uitbesteden. Ervoor wou betalen ook. Nu heb ik een factuur betaald, objectief gezien voor niks, en heb ik mijn motor 6 dagen moeten missen.
En zeggen dat ik op het moment van afhaling nog voorspeld had dat het lek er binnen de kortste keren terug zou zijn. Werd een beetje afgewimpeld. Ik weet nu dus dat ik daar niet moet zijn indien er zich een ernstig probleem zou voordoen, want men wou mij dus niet helpen om de één of andere reden. Spijtig...want ik kan mij dus niet meer inbeelden waar ik dan wel zou kunnen gaan.
Zelf doen zeker ?

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Mei. 2010, 3:10    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dit is volgens mij geen probleem dat door de dealer veroorzaakt is. Die fabrieksspanringen laten een serieuze afdruk achter in hetgeen ze klemmen. En aan de overgang tussen metaal en rubber was totaal niks te zien. Daar heeft dus eenvoudigweg nooit een spanring gezeten. Die afdruk was (is) wel heel duidelijk op de plaats waar hij al drie jaar niks zit te doen. Dus : fabrieksfout.

Het feit dat de dealer het niet gevonden heeft ondanks mijn duidelijke aanwijzingen is weer een andere zaak. Na demontage van de benzinetank en de rechter motorbeugel was het probleem nogal heel zichtbaar.
Daar kan ik dus uit concluderen dat er niet echt moeite voor gedaan is. Het heeft mij wel de nodige uren ( een 4-tal) nachtrust gekost. Daar had ik aanvankelijk geen zin in en geen tijd voor, ergo dat ik de werken wou uitbesteden. Ervoor wou betalen ook. Nu heb ik een factuur betaald, objectief gezien voor niks, en heb ik mijn motor 6 dagen moeten missen.
En zeggen dat ik op het moment van afhaling nog voorspeld had dat het lek er binnen de kortste keren terug zou zijn. Werd een beetje afgewimpeld. Ik weet nu dus dat ik daar niet moet zijn indien er zich een ernstig probleem zou voordoen, want men wou mij dus niet helpen om de één of andere reden. Spijtig...want ik kan mij dus niet meer inbeelden waar ik dan wel zou kunnen gaan.
Zelf doen zeker ?

die slangeklemmen blijven in mijn ogen te veel problemen geven, maar dit weet een goede monteur ook lijkt me, en aangezien hij het probleem niet kon vinden maar wel een rekening schrijft is zowel monteur als dealer niet goed bezig.
een beetje het zelfde als je een loodgieter beld voor een lekkage
en dat die een rekening schrijft lek gezocht niet gevonden 100 euro
dit valt onder de noemer leergeld en daar mag je dus geen rekening voor schrijven.
en zoals altijd goede dealers (eigenlijk monteurs) zijn zeldzaam en niet alleen bij ktm
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Mei. 2010, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Nuchtere - zij het nogal doelloze - constatatie :
tot op heden - na drie jaar studie van dit forum - heb ik in heel Vlaanderen nog geen enkele goeie KTM-dealer ontdekt die alles foutloos doet.

Met DHL naar NL brengen dan?

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Mei. 2010, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:

Met DHL naar NL brengen dan?

Tja, ook in nl moeten sommigen van ons 100km enkele reis doen om bij een betrouwbare dealer te geraken.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Mei. 2010, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

als je weinig plaats heb voor een klem, zou ik hetzelfde type spanband gebruiken dan dat er op zit (op de verkeerde plaats). die zijn wel betrouwbaar als je ze genoeg aanspant. Je hebt daar niets speciaal voor nodig van gereedschap, een traditionele nijptang (voor nagels uit te trekken, met redelijk lange stelen) werkt prima om de ring aan te spannen, ring verwijderen doe je met een stevige kniptang. Ik heb er destijds een hoop van een maat gekregen die een garage had, ik vermoed dat je ze gewoon in de autoshop kan kopen.
als je met een schroevendraaier de omega vorm van die verkeerd geplaatste klem wat openbuigt, neem de spanning weg en kan je die daar beneden wel hergebruiken.

als echt niets lukt, probeer een stevige tie-wrap, lukt meestal ook wel

mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Mei. 2010, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
als je weinig plaats heb voor een klem, zou ik hetzelfde type spanband gebruiken dan dat er op zit (op de verkeerde plaats). die zijn wel betrouwbaar als je ze genoeg aanspant. Je hebt daar niets speciaal voor nodig van gereedschap, een traditionele nijptang (voor nagels uit te trekken, met redelijk lange stelen) werkt prima om de ring aan te spannen, ring verwijderen doe je met een stevige kniptang. Ik heb er destijds een hoop van een maat gekregen die een garage had, ik vermoed dat je ze gewoon in de autoshop kan kopen.
als je met een schroevendraaier de omega vorm van die verkeerd geplaatste klem wat openbuigt, neem de spanning weg en kan je die daar beneden wel hergebruiken.

je gaat toch geen olie leidingen vast zetten met ty-raps ????
ty-raps zijn kabelbinders toch geen slangeklemmen
en kunnen niet tegen hitte omdat deze van kunststof of plastic zijn
dit zou helemaal ten koste van de betrouwbaarheid zijn
Naar boven
KTM_FAN

BerichtGeplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 9:06    Onderwerp: dealer Reageer met quote

Quote:
Tja, ook in nl moeten sommigen van ons 100km enkele reis doen om bij een betrouwbare dealer te geraken.

Ja en met liefde gedaan..... zelden zo'n relaxte en kundige monteur meegemaakt. Heb er ook een keer naastgestaan, beetje ouwehoeren enzo..... Ermelo is de plaats.

Mijn motor had ik particulier gekocht en toen de koppelingshendel lekte, werd er, na constatering dat het niet aan de cupjes lag, zonder twijfel een hendel van een nieuwe adventure afgeschroefd en gratis en voor niets op mijn Adventure gezet...die toch wel zeer duidelijke gebruikssporen van off road gebruik vertoonde en ook zeker wel eens op de hendel gevallen was. DAT is nu aandacht voor je klanten....

Motorzaken (en trouwens ook autozaken) met een receptie en tien sub afdelingen (met doorkiesnummers via de telefoon) ben ik allergisch voor geworden en zie je mij niet meer. Zoveel slechte ervaringen mee dat ik liever kies voor de zaakjes die nog flexibel zijn. Ik gun het ze gewoon en ze zijn vele malen beter.

koen warnar

BerichtGeplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

asjeblief .......
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
dirk pauwels schreef:

je gaat toch geen olie leidingen vast zetten met ty-raps ????
ty-raps zijn kabelbinders toch geen slangeklemmen
en kunnen niet tegen hitte omdat deze van kunststof of plastic zijn
dit zou helemaal ten koste van de betrouwbaarheid zijn

Lezen wat er staat beste Mr Wheely: "Als echt niets lukt..."
Is maar een noodoplossing, en er zijn best wel stevige ty-raps in de handel, die meer nodig hebben dan die 60 ° om te smelten, de leiding is tenslotte ook van rubber en zit op een metalen flens (standpijp), zodat de temp op de plaats waar de klem zou moeten komen wel meevalt vermoed ik, en nu zit er niets op....Mijn voorkeur is uiteraard ook stalen/inox klemmen, aangezien er nu eenmaal geen plaats om een alu schroefklem te plaatsen blijkbaar.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: