lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

multiplo E montage

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 15:13    Onderwerp: multiplo E montage Reageer met quote

Ik had dit weekend een buitenkansje: de lokale accessoirewinkel had een set multiplo E handguards zonder doos liggen, helemaal onder het stof, die ik voor een prijsje mocht meenemen.
Ik dus direct aan het sleutelen geslaan, ze staan erop, maar hier is het probleem:
met de acerbis montagekit kun je de boel wel op het stuur zetten, maar omdat rechts de uitgang van het remvloeistofreservoir in de weg zit van de steun op het stuur, staat de rechter handguard te laag, dus te ver naar beneden.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt, zonder het remhendel van positie te veranderen? Ikzelf stootte al op onderstaande mounts, van Moose, die mooi de kabels zouden moeten kunnen mijden (zie foto hieronder). Enig idee of dit compatibel zal zijn met de multiplo's? En waar kan je Moose verkrijgen?

Originele steunen van acerbis:

Steunen van Moose:

dank!

Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Parts Europe GmbH staat in de lijst. Levert enkel aan handelaars, maar een mailtje daar kan u misschien wel helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

tis wel allemaal een beetje krap, maar volgens mij past het wel gewoon bij mij.

http://forum.lc8.nl/modules.php?full=1&set_albumName=album53&id=P2161663&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

Hendel komt precies midden in de kap uit, iets aan de bovenkant. Zoals je ziet zit de kap op de juiste plek... zie slijtmarkers smiley

Guus

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ook de Acerbis met alu. Past prima. Schijnbaar is dat met Multiplo anders. Andere bevestigings die conisch zijn, ken ik niet.

Laatst aangepast door Guus op Di, 11 Mei. 2010, 20:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mei. 2010, 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
tis wel allemaal een beetje krap, maar volgens mij past het wel gewoon bij mij.

http://forum.lc8.nl/modules.php?full=1&set_albumName=album53&id=P2161663&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

Hendel komt precies midden in de kap uit, iets aan de bovenkant. Zoals je ziet zit de kap op de juiste plek... zie slijtmarkers smiley

Bij mij staan ze inderdaad ongeveer op dezelfde hoogte. Had het gevoel dat mijn hand bovenaan wat te weinig beschermd was, maar als julllie als ervaringsdeskundige zeggen dat dit geen probleem is geloof ik het graag!

De montagesteunen zitten bij jou ook net onder dat ijzertje waar je remleiding begint?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mei. 2010, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

De bescherming is ook niet voor je hand, maar voor de hendel !

Als je je hand ook tegen stenen/kou wil beschermen, zet dan van die spoiler kapjes er op, zodat ze wat groter worden

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Mei. 2010, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik voel me er toch niet comfortabel bij:
De montage zit direct tegen het gebogen metalen leidinkje dat uit het remvloeistofreservoir komt. Ik vrees schade aan het remsysteem bij een val.

Afgaand op onderstaande foto kan dat metalen stukje een andere richting uitgedraaid worden. Komt het gewoon neer op boutje los, beetje draaien, boutje vast, of zijn er andere dingen waar op gelet moet worden?

Heeft er nog iemand een ander idee?

JarnodeParno

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Als je het over de aansluitnippel van je staalomvlochten remleiding hebt, dan kun je deze idd verstellen. Deze zit nu ook een beetje ongelukkig, ik denk dat dat gedaan is ivm de overlengte in de remleiding?.

Wanneer je deze nippel versteld kun je echter het best ook je remolie verversen ivm lucht in je remsysteem.

groeten Jarno
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

thnx!
Bovenstaande foto is trouwens niet mijn motor, maar een voorbeeld dat ik vond met een remleiding die een andere richting heeft dan de mijne, waardoor ik vermoedde dat dit aangepast kon worden.
Het is dus niet ff snel te doen, je moet minstens ontluchten erna als ik het goed heb.

JarnodeParno

BerichtGeplaatst: Di, 18 Mei. 2010, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

In theorie kun je nippel verdraaien zonder dat er lucht bij komt, de remvloeistof staat namelijk boven de nippel. Maar ikzelf zou de voorrem daarna wel bleeden/ontluchten + een degelijke remtest doen.

Let er ook op dat remvloeistof agressief is en kuipdelen kan beschadigen wanneer het hiermee in aanraking komt en niet direct gereinigd wordt.

suc6

groet Jarno
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: