Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KP
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 20:31 Onderwerp: achter remschijf krom |
|
|
Hallo lezers,
Ik zag, dat de remschijf achter van mijn Adventure 950 krom is. Vervangen of zijn er andere suggesties ?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
KP
 |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 19:23 Onderwerp: |
|
|
je kan deze terug laten richten, als ze echter al te ver versleten is zou ik een andere plaatsen _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 12:16 Onderwerp: |
|
|
Da's eigenlijk slijpen denk ik dat ze doen niet? Dan zal de dikte vd schijf wel een rol spelen. Op auto schijven werd het vaak gedaan, op motor schijven wordt meestal een andere gemonteerd. Kost iets van een 125 euro of zo denk ik (braking, heb je meteen een wave type) _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 20:24 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Da's eigenlijk slijpen denk ik dat ze doen niet? Dan zal de dikte vd schijf wel een rol spelen. Op auto schijven werd het vaak gedaan, op motor schijven wordt meestal een andere gemonteerd. Kost iets van een 125 euro of zo denk ik (braking, heb je meteen een wave type) |
Neen ze slijpen deze niet maar deze worden gericht op een draaibank en met een micrometer gecontroleerd.
Eigenlijk duwen ze de vervorming helemaal over naar de andere kant.
Naar het schijnt word de schijf sterker dan origineel.Wheeltrim uit St-Niklaas doet dit trouwens ook.
Slijpen aan een motorschijf lukt niet, deze worden dan veel te dun. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 30 Apr. 2010, 9:35 Onderwerp: |
|
|
Richten kan idd, maar blijft het risico meebrengen dat ie alsnog kromtrekt (waarom is ie krom geworden? en wat ben je er dan voor kwijt))
Als ie toch al een beetje versleten is: Gewoon nieuw kopen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
KP
|
Geplaatst: Za, 1 Mei. 2010, 10:53 Onderwerp: bedankt |
|
|
Bedankt voor de suggesties.
Ik heb geen idee hoe de schijf krom getrokken is. Wel een vermoeden. Vermoedelijk door temperatuur verschillen tijdens het offroad rijden. Diepe plassen.......... ?
Er komt binnenkort in ieder geval en nieuwe schijf op.
Met vriendelijke groet,
KP |
|
Naar boven |
|
 |
|