Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TRX
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Trouwens, ik ben ook een aantal jaar op reis geweest met de TDM achter in de bestelwagen.
Reden : heeeeeeeeeeel simpel, ik rij gans Europa rond op kosten (en medeweten) van mijn werkgever. Heen en terug naar de Pyreneeën scheelt toch al wat benzine hoor.
En ik rij makkelijk in 1 dag naar ginder terwijl dat dit met de moto ofwel heel oncomfortabel autosnelweg jakkeren is (met duo) of meer dagen via nationals.
En de laatste jaren deelden wij een app. of huisje met een bevriend koppel en dan is het meenemen van iets meer bagage weel zeer handig. Konden dan bv ook makkelijk inkopen doen in de supermarkt in het dorp (of stad) even verder, is ook lekker goedkoop (ben nochtans een echte Belg en geen 'hollander' ). _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 23:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb al jaren samen met een maatje een oude bus. Eigenlijk voor onze rallymotoren maar uiteraard ruimte genoeg voor twee dikke Allroads. Hoeft niet eens een grote bus te zijn, wij hebben momenteel een Fiat Ducato benzine. Standaard lengte (2,5 meter laadruimte) en verhoogd dak, wel lekker dat je gewoon rechtop erin kan staan maar niet per se noodzakelijk) Gekocht voor 1200 euro en met zo'n benzinemotor valt de belasting ook best nog mee. Zeker als je alles kan delen doordat we het samen doen. En jongens, als je ziet wat we er, behalve motorfietsen, allemaal al mee vervoerd hebben in de jaren...
Vastzetten? 1 spanband!
Tegen de zijwanden hebben we aluminium rails gemaakt met in de lengte verstelbare ogen. Bij ons gaan de motoren met het stuur tegen de zijwand en gedraaid. Voorwiel staat weggedraaid van de wand waar hij tegen staat. En de motor in de eerste versnelling. De spanband met haken door het oog in de rail, voorzichtig om het stuur heen en terug naar het andere oog. Dan aantrekken en hij staat als een huis. Eventueel kan je ook de voorrem nog aantrekken met het restje spanband dat je over hebt, maar echt nodig is dat ook niet.
Sinds 1999 op die manier al heel Europa doorkruist en de motoren geven gewoon geen krimp. In Spanje staan ze nog net zo vast als bij het sjorren hier thuis. Ook geen problemen met het in de veren trekken; is op deze manier ook al niet nodig.
Maar zoals hier al eerder is aangegeven: er gaat niets boven het reizen met de motor zelf! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 30 Apr. 2010, 9:23 Onderwerp: |
|
|
ps.:
met een aanhanger MAG je tegenwoordig 90 km/h op de snelweg hoor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|