Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
firegerrit
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 21:02 Onderwerp: 950 adventure kopen |
|
|
Beste LC8 liefhebbers,
Bij deze eerst even voorstellen. Mijn naam is Thijs, 30 jaar uit Hengelo. Op aanraden van mede LC8forum-lid en maat Johan hier aangemeld.
Ik heb in het verleden een aantal lichte offroad motoren gereden nl; CR125, YZ125, TT600, TT350 en momenteel heb ik een DR-z400e.
Deze zomer ben ik van plan om samen met mn vriendin een motorreis door Europa te maken (voornamelijk Alpengebied) en de Dr-z400 is dan niet de ideale motor. Ik wil ook niet meer 2 motoren op mijn naam hebben dus de Dr-z gaat de deur uit.
m.a.w. het wordt tijd voor een volwaardige allroad waarmee ik lange afstanden kan maken. En heel belangrijk; offroad moet het ook goede kwaliteiten hebben.
Ik heb meerdere mogelijkheden bekeken en afgewogen, bijvoorbeeld de Africa Twin, Transalp, Xt660z Tenere etc, waarschijnlijk allemaal prima fietsen maar als ik het afweeg tegen de Adventure dan is er een degelijk groot verschil waar de KTM het op wint en dat is het vermogen; bijna het dubbele van de meeste andere motoren in deze klasse.
Ik ga spijt krijgen als ik een allroad met 50PK koop, evenveel vermogen als de Dr-z, uiteraard prima als je alleen maar zand rijdt of korte ritjes maakt, maar voor een reis naar en door de alpen wil ik toch graag een beetje vermogen in het achterwiel hebben
Afgelopen vrijdag mijn eerste proefrit gemaakt op een KTM 950 adventure uit 2003, heerlijk apparaat!! Wat een feest!!
Meteen de dag erna heb ik een nieuwe 990 adventure gehuurd voor 1 dag en dit viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had al gelezen over het aan-uit-effect bij de injectie-types. Dat was bij deze geen uitzondering, het geeft een beetje n nerveus en zenuwachtig rijgedrag bij lage snelheden (constant gas) zeker als ik het vergelijk met de 950 die juist heerlijk smeuig het vermogen erin gooit. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak want de 990 heeft daarintegen voor mijn gevoel wel een veel aggresiever vermogensafgifte.
Voor mij is de keuze in ieder geval wel gemaakt: als het een KTM wordt...dan de 950!
Dus als iemand van jullie nog een mooie te koop weet te staan hoor ik het graag!!
Vriendelijke motorgroet,
Thijs
Laatst aangepast door firegerrit op Vr, 7 Mei. 2010, 23:40, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Een échte oranje 950 S bij www.dipimoto.nl, over de vraagprijs moet je zelf maar oordelen. |
|
Naar boven |
|
 |
Frenz
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Thijs,
Ik heb om dezelfde reden vorig jaar een Supermoto 950 gekocht. Ik vond hem veel smeuiiger dan de 990. Bovendien blijkt nu dat hij een stuk zuiniger is, ongeveer 1 op 16/ 1 op 17. En qua vermogen en trekkracht kom ik echt niks te kort..... |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 17:34 Onderwerp: |
|
|
je hebt helemaal gelijk ik heb 2 jaar op een 950 gereden en rij nu 3 jaar op de 990 adventure
maar de injectie vervloek ik nog wel eens vooral op een slechte weg met lage snelheid
het verbruik maakt mekaar niet zo veel , of je moet een andere mapping hebben
het voordeel is weer wel dat ik geen bevroren carburateurs heb met koud weer
maar verder een super allround motor ( nog nooit zo lang de zelfde motor gehad )
bij mulders motoren staat ( veendam) nog een 950 adventure die willen ze wel kwijt
gr _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
KP
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 19:38 Onderwerp: 950 |
|
|
Ik heb een Africa twin, Tenere type 3AJ, Super Tenere, BMW 650 GS Dakar en een Honda Dominator gehad. Nu al goed 2 jaar een KTM 950 S ADV. Ik zal op dit moment niet anders willen. Veel vermogen op de grote weg en staat zijn mannetje offroad. Een echte allroad!!
Succes met je keuze.
Met vriendelijke groet,
KP
 |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 20:50 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: |
bij mulders motoren staat ( veendam) nog een 950 adventure die willen ze wel kwijt
gr | Is dat die motor van Wout niet? Eerst maar ff checken of je die wilt. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 21:43 Onderwerp: |
|
|
klopt helemaal dat is de ouwe motor van wout of was het nou de motor van ouwe wout
en daarvoor van mij geweest
volgens mij is er een hoop aan vervangen en waarschijnlijk als nieuw
wout weet precies wat allemaal _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
firegerrit
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 23:04 Onderwerp: |
|
|
interessant! hoop op een antwoord van Wout |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
|
Geplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 1:53 Onderwerp: |
|
|
Die ouwe van Wout heeft inderdaad een aantal problemen gehad....het laatste was een losgelopen dynamo. Als ik me het goed herinner is er een nieuwe krukas in gekomen en het blok gereviseerd.
Je kunt er vanuit gaan dat deze motor met de nodige aandacht weer is opgebouwd,en dus gewoon goed is.
Maar stuur Wout ff een pb voor de details.
Heb ook een 950S en ondanks wat kleine lullige dingetjes nog geen dag spijt.
Van de week nog n tijdje met 200+ op de snelweg,volgende week weer een off-road-rit door de bagger.
T blijft een geweldig ding..tot nu toe on-ge-evenaard in het zgn "all-road-segment".
Deze motor is echt...ready to race
Racen..wheelien...sliden...raggen...crossen...reizen...all-in-one
Succes |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:21 Onderwerp: |
|
|