Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 10:20 Onderwerp: |
|
|
OK sorry..
* de ene ZAT op het SLS ventiel:
die is dus niet meer nodig, je kunt er gewoon een M6 boutje in drukken en het klemmetje er weer omheen doen en de slang ergens aan het frame binden, OFWEL de hele slang weghalen en de nippel op het spruitstuk afdichten mer een krot dopje (klein stuje slang wat je dicht maakt.
* de andere zat (ik meen ergens naast het SLS ventiel) op een dummie plastic nopje, en was dus al afgedicht: Dit is zodat de monteur makkelijk het slangetje kan pakken om de vacuummeter aan te sluiten voor synchronisatie van de carbs.
Deze slang heb je dus ook niet nodig... zelfde verhaal: afdoppen! (als je het houdertje van het SLS er nog wel op hebt zitten kan je hem daar weer op steken.
ps.: ik heb het ook nog effe voor je opgezocht: zie pagina 12-9 / 151 "vergaser synchronisieren"
OK? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

Geregistreerd op: 6-8-2009 Berichten: 120
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Niet OK !!!!!!!
PERFECTTTTTT !!!!!!
Ik ga voor de M6.... Want ze volledig verwijderen zie ik op het moment niet zitten. Zoals Rob Motard altijd zegt ... Da afhalen gaat daarna nog altijd moest het niet goed zijn maar ze terug zetten is meer werk
Heel hard bedankt rallydude !!!!!
Goed weekend ook voor Daan .....
Asta la van de week
Groeten Rob en Bčr Motard |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 11:32 Onderwerp: olie |
|
|
Slangetjes ZEKER NIET verwijderderen. Zijn nodig om de carb's te synchroniseren. Wel afdoppen anders krijg je valse lucht die aangetrokken wordt waardoor dat je uitlaat begint te knallen...
Verder heb ikzelf de 2 slangetjes met een tyrap vastgemaakt aan het frame naast het luchtfilterdeksel.
Op deze wijze hoef je enkel het handschoenenvakje te verwijdereren en je filterdeksel (bovenzijde) om de carb's te synchroniseren.
Hoeft dus niet meer de rechtertank af te schroeven bij synchroniseren. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 12:46 Onderwerp: |
|
|
origineel komen beide slangetjes net achter de filterbak uit, waar de SAS/SLS zit/zat: Je hoeft dan alleen het zadel er af te halen om de meter er aan te hangen.
Maarja, je moet toch alles loshalen als je iets wilt stellen....
Je kunt de slangetjes altijd meenemen voor die ene keer dat je de carbs wil stellen. (je zelfs de meter ook meenemen aan de motor )
Je kunt ook kiezen om voor die ene keer stellen de slangetjes aan de meter te hebben zitten en op de nippels te drukken (of zelfs de nippels er even in te schroeven ipv afdichtschroefjes.
kwestie van keuze.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

Geregistreerd op: 6-8-2009 Berichten: 120
|
Geplaatst: Zo, 25 Apr. 2010, 23:18 Onderwerp: |
|
|
Mijn monstertje stond zaterdagavond weer volledig op punt .... Heb de 2 darmpjes gedicht en aan het frame gemonteerd ...Vandaag vies gaan knallen in de bossen en de mijnterrils met Rob Motard ..... Jongens wat een plezier .... Deze namiddag heb ik hem gepoetst en wou daarna nog een avondritje doen op de weg ... Maar plots zag ik dat de olie er flink onderuit liep .... Ik dacht dit word weer sleutelen ...Na wat demonteren en zuiver maken en zoeken was het uiteindelijk de rubberen dichting onder het deksel van de oliefilter die een klein beetje verkeerd zat .... Dus geen avondrit gehad maar wel WEER bij geleerd !!!!! Heren Motards allemaal heel hard bedankt !!!!
Groeten Bčr Motard |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 9:48 Onderwerp: Re: olie |
|
|
rene+adventure schreef: | Slangetjes ZEKER NIET verwijderderen. Zijn nodig om de carb's te synchroniseren. Wel afdoppen anders krijg je valse lucht die aangetrokken wordt waardoor dat je uitlaat begint te knallen...
Verder heb ikzelf de 2 slangetjes met een tyrap vastgemaakt aan het frame naast het luchtfilterdeksel.
Op deze wijze hoef je enkel het handschoenenvakje te verwijdereren en je filterdeksel (bovenzijde) om de carb's te synchroniseren.
Hoeft dus niet meer de rechtertank af te schroeven bij synchroniseren. |
als je carburateurs wilt synchroniseren moet evengoed bij de adv de rechtertankhelft er af, en bij m'n smr de gehele tank.
je moet immers bij de stelschroeven kunnen komen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Daan.
Je luchtfilterdeksel kun je er van af nemen zonder dat de tanks er af hoeven... Je komt dan hierna bij de stelschroef onder het filter.
Ik heb de darmpjes zo aan het frame bevestigd dat ik deze halverwege het luchtfilterdeksel zitten aan de rechterzijde en dat het plug and play is voor het onderdrukmetertje...
Op deze wijze kun je dus makkelijk tussendoor eens synchroniseren.
(Koen Warnar en ik hebben beiden gesynchroniseerd met beide tanks erop. Was hierna een kwestie van filter en filterdeksel erop, handschoenvakje erop en zadel erop en klaar was Kees. ).
Was trouwens niet mijn eigen vinding maar heb ik ergens gelezen op het Amerikaans forum. (Als ik hem weer eens open heb dan maak ik wel een foto van. ) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 19:55 Onderwerp: |
|
|
dat wist ik niet rene,
ik wist niet beter dat het driehoekige dekseltje rechts van de box af moest om bij de stelschroeven te komen.
zo zie je maar weer, zelfs na 100.000 adv kilometers kun je niet alles weten
bij de smr moet overigens toch de tank er af als je bij de luchtfilter wil komen.
Maar.... kun je wel fatsoenlijk synchroniseren met draaiende motor ZONDER luchtfilter er in?
het lijkt mij dat de luchtweerstand dan heel anders is. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Ok Daan. Geldt voor mij ook. Ik leer ook dagelijks bij. Weet zeker ook nog lang niet alles. Maar dank zij de diverse fora's waaronder ons lc8 forum toch inmiddels, van een iemand die nog niet eens wist waar de carburateur zat, inmiddels uitgegroeid tot iemand die inmiddels zelf de kleppen stelt, en een grote beurt geeft en de meest voorkomende reparaties zelf kan uitvoeren. Maar ik heb nog veel te leren en dat is nou zo mooi aan deze forums. Met elkaar weten we bijna alles en vragen staat vrij. Mooi ook zoals je aangeeft dat je ook nog niet alles weet, terwijl ik weet dat je toch wel een handig iemand bent met behoolijk wat lc8 kennis.
Even terug naar topic:
Als je het werkplaatshandboek van de adventure nakijkt op pagina 12-19 zie je de volledige procedure.
Hier wordt gemeten zonder filter er op. Je komt immers anders niet bij de stelschroef want deze zit onder het luchtfilter.
(Ik weet even niet hoe ik deze pagina kan kopieeren om hier te plaatsen) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|