Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 20:59 Onderwerp: stroom naar gps ,,,,,wheeeelp |
|
|
ben bezig met het monteren van garmin oregon met de touratech beugel
dat gaat super
maar nu het stroom : de handvat verwarming zit volgens mij al op acc 2
acc1 is nog wel vrij kan het daar op ??????
ik heb er een snoer met zo,n verdeelblokje bij
en weet iemand ook of de batterijen er altijd in moeten ??? _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Ik zou hem bij de handvatverwarming steken. Zo'n groot stroomverbruik heeft een GPS niet, en op de ACC2 valt de spanning van de houder weg als het contact afgaat. Anders bijna gegarandeerde corrosie van de contactjes na een jaartje of wat. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 22:13 Onderwerp: |
|
|
is het net niet andersom ik kan de motor wegzetten met de verwarming nog aan
is acc1 niet de constante stroom , die gaat ook naar de mini plug op het dashboard
er zit een hoop beweging in de touratech beugel ,dus ook weer me heen
gaat lekker  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Oregon weet ik niet of daar altijd batterijen in moeten. Map 60 CS(x) in ieder geval niet. Zonder of lege (oplaadbare) batterijen maakt geen verschil. Zodra er boordspanning op staat, werkt hij.
Heb hem daarom op acc1. via boordplug. Hoeft je contact niet aan te staan om je GPS toch te kunnen bedienen.
Handvat verwarming heb ik wel zo aangesloten dat het uit staat als het contact uit is. Vergeet ik nog wel eens uit te zetten. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 22:36 Onderwerp: |
|
|
okee bedankt
dan zou ik stroom moeten hebben op de oregon , maar helaas zou het een verkeerde zekering kunnen zijn of het garmin verdeelblokje is stuk
morgen met ik toch met de beugel heen ,neem ik de kabel ook wel mee _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 19:05 Onderwerp: |
|
|
kabel met blokje geruild
nieuwe kabel aansluiten op acc1 naar garmin en .....plof daar gaat de zekering weer
het is de zekering ( 1 ampere ) die aan de waypoint kabel zit ,voor de verdeler van 12v naar 5 v
vandaag een forumlid erbij gehad ,maar die snapte het ook nie
dus dan maar op de batterij
moet zo 15000km beurt dan sluiten ze de kabel ook maar aan
ik snap het niet  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 24 Apr. 2010, 22:07 Onderwerp: |
|
|
misschien gewoon die 12->5V converterkabel stuk?
of + en - omgedraaid? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 16:50 Onderwerp: |
|
|
nee dat is het ook niet
+ en - al geprobeerd en kabel al geruild
krijg wel een klein vonkje als ik het aansluit en dan plof ( zekering )
ik ben benieuwd wat het nu is  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Za, 15 Mei. 2010, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Hé Raymond, heb je het probleemnog op gelost?
Ben eigenlijk wel erg benieuwd.
Moi, Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Za, 15 Mei. 2010, 23:50 Onderwerp: |
|
|
hoi wout
nee ,snap er de ballen van
vrijdag moet die voor de 15000 km beurt heen dan mogen ze het kabeltje
wel even aansluiten voor me ,ben benieuwd wat we verkeerd deden
volgens mij niks
ik hou je op de hoogte
gr raymond _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Zo, 16 Mei. 2010, 15:14 Onderwerp: |
|
|
Zeg er wel even bij dat ze er niet teveel tijd aan besteden........ .Kon wel eens duur worden anders...
Volgens mij moet je het probleem zoeken in het aan te sluiten apparaat.
Ergens moet hij toch sluiting maken, of een grote stroom trekken. Anders kan die zekering er nooit zo snel uit gaan. Heb je nog met een losse accu ( of trafo) geprobeerd?
Gelukkig hoef je eigenlijk geen boordspanning om toch te kunnen 'spelen' met de nieuwe aanwinst!
Bevalt het een beetje?
Gr, Wout. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 19:19 Onderwerp: |
|
|
he wout
de oregon is op de motor een mooie oplossing snel en duidelijk
alleen route,s maken ,veranderen enz heb ik nog niet helemaal onder de knie
en het stroom probleem is er nog steeds bij mulder was het het zelfde verhaal "plof zekering stuk " zelfs gebarsten staat gewoon 12 v op de acc
motor loopt weer als een tierelier
kleppen stonden allemaal goed
wel prijzig , maarja je wil ktm rijden he
groeten raymond
ps : weet je ook iemand in de buurt die mij een lesje garmin wil geven _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Zo, 23 Mei. 2010, 12:07 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: | he wout
de oregon is op de motor een mooie oplossing snel en duidelijk
alleen route,s maken ,veranderen enz heb ik nog niet helemaal onder de knie
en het stroom probleem is er nog steeds bij mulder was het het zelfde verhaal "plof zekering stuk " zelfs gebarsten staat gewoon 12 v op de acc
motor loopt weer als een tierelier
kleppen stonden allemaal goed
wel prijzig , maarja je wil ktm rijden he
groeten raymond
ps : weet je ook iemand in de buurt die mij een lesje garmin wil geven |
Ja die Oregon lijkt inderdaad een mooie oplossing, licht (mijn 276C is eigenlijk wel erg zwaar voor op de motor). Als de bediening overeenkomtmet mijn 276 kan ik je wel een beetje wegwijs maken, maar jij bent vooral niet dommer dan ik .... , dus met een beetje zelfwerkzaamheid moet je een eind kunnen komen . GArmin heeft ook een prachtige site met een help functie en als je naar waypoint . nl gaat heb je alle gps-nerts van nl bij elkaar en (als je de wannabe's eruit gefilterd hebt ) wordt je echt goed geholpen. De beginselen moet je even zelf doen met "het boekje". Ik vindt het maken van route's mbv MapSource niet moeilijk, dus als het nodig is kom ik even langs.
@ onderhoud: Ja ik wil KTM rijden, maar het onderhoud zoveel mogelijk zelf doen....... Kleppen zijn dan (vooralsnog...) een probleempje.
Olie, filters , ketting enz, lagers visuele controle moet toch zelf te doen zijn?
ook de groente! _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 23:06 Onderwerp: |
|
|
van de week de waypoint converter maar weer teruggebracht en klacht verteld
ze hebben hem opgestuurd en binnen 3 dagen had ik een originele garmin converter in huis
dus alles weer demonteren en maar weer proberen  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 11:13 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: | van de week de waypoint converter maar weer teruggebracht en klacht verteld
ze hebben hem opgestuurd en binnen 3 dagen had ik een originele garmin converter in huis
dus alles weer demonteren en maar weer proberen  |
EN....?????  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
|