lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

extra benzine

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
indenhemel

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 18:56    Onderwerp: extra benzine Reageer met quote

Wat is een slimme manier om extra benzine mee te nemen ?
Op m'n adventure zaten bij aankoop van die kunststof koffers en daar kan ik dus moeilijk beugels aan vastschroeven om een extra jerrycan mee te nemen (zoals je op alu koffers wel eens ziet ).
Op de bagage plaat komt al een bagage rol, dus daar is ook geen plaats.
Dan zijn er nog de dure grotere tanks ... waar ik liever niet zoveel geld aan uit geef (extra benzine is dan ook niet voor mezelf, maar wel voor m'n vriendin die met een CB600F rijd (zit maar een tankje van 16ltr op...)
Zijn er nog andere ideeën ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nu niet voor het één of ander, maar als je extra benzine wilt meezeulen enkel en alleen voor de CBF van je vriendin zou ik dat hele plan maar snel laten vallen.

Een CB600F rijdt doorgaans een heel eindje verder met z'n 16l dan jij met je 22 grin ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
demito

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 20:06    Onderwerp: Re: extra benzine Reageer met quote

indenhemel schreef:
Wat is een slimme manier om extra benzine mee te nemen ?
Op m'n adventure zaten bij aankoop van die kunststof koffers en daar kan ik dus moeilijk beugels aan vastschroeven om een extra jerrycan mee te nemen (zoals je op alu koffers wel eens ziet ).
Op de bagage plaat komt al een bagage rol, dus daar is ook geen plaats.
Dan zijn er nog de dure grotere tanks ... waar ik liever niet zoveel geld aan uit geef (extra benzine is dan ook niet voor mezelf, maar wel voor m'n vriendin die met een CB600F rijd (zit maar een tankje van 16ltr op...)
Zijn er nog andere ideeën ?

http://advtank.com/shop/950-990-adventure-fuel-tank.html?SID=15af8scaprql87g6k6uuss7c51

of

http://www.tourtank.com/

Kan je op de CB600 zetten ook...

T

Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Al eens samen volgetankt en dan blijven rijden tot de eerste op reserve valt?

Anders: http://www.liquidcontainment.com/fuel_bladders.php
Of:Rotopax, die je op de plaats van de topkoffer kan bevestigen (of aan het rek opzij, zonder koffer).

Alle andere oplossingen met jerrycans e.d. lijken mij niet geheel risicoloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
indenhemel

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Apr. 2010, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Nu niet voor het één of ander, maar als je extra benzine wilt meezeulen enkel en alleen voor de CBF van je vriendin zou ik dat hele plan maar snel laten vallen.

Een CB600F rijdt doorgaans een heel eindje verder met z'n 16l dan jij met je 22 grin ...

dat ligt aan de rijstijl... als ik haar tempo rijd (zoals dus gaat gebeuren tijdens de reis) dan rijd ik toch +/- 50km langer.
Mijn adventure verbruikt dan maar 5.5 à 6ltr/100km , haar cb verbruikt 5ltr/100km. Het zou ook maar tbv een eventueel noodgeval zijn....
Maar misschien heb je wel gelijk, want ik ga alle bagage meenemen... zij bijna niks (heeft nog maar net haar rijbewijs en gaat mee richting Roemenië / Oekraïne )
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

indenhemel schreef:
Raketman schreef:

dat ligt aan de rijstijl... als ik haar tempo rijd (zoals dus gaat gebeuren tijdens de reis) dan rijd ik toch +/- 50km langer.
Mijn adventure verbruikt dan maar 5.5 à 6ltr/100km , haar cb verbruikt 5ltr/100km. Het zou ook maar tbv een eventueel noodgeval zijn....
Maar misschien heb je wel gelijk, want ik ga alle bagage meenemen... zij bijna niks (heeft nog maar net haar rijbewijs en gaat mee richting Roemenië / Oekraïne )

Maw, ze kan dus 300km doen, jij in het beste geval 360km. In praktijk is dat meestal voldoende. Stel dat ze 360km kan doen, gaat dat zoveel oplossen dan?
In roemenie hebben ze ook benzine stations zenne, gewoonte van maken om rond 200km te tanken als de gelegenheid zich voordoet.

Ik rij deze zomer met mijn SMT (sportmapping) naar de spaanse pyren met een 8 tal BMW's die 380 - 500km halen op een tank, dat haal ik ook niet, daarom ga ik nog geen grotere tank monteren....

Als je toch extra fuel wil voor de CB, dan jerrykan 5l van Hein Gericke of zo op de CB bevestigen, of 5 l verdelen over 2 busjes, makkelijker weg te steken....

Guus

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand zo'n Rotopax jerrycan? Zien er stevig en vooral simpel uit.

Er zijn twee uitvoeringen:
1 gallon = 3,8 liter
2 gallon = 7.6 liter

Volgens mij kan je ze het beste op je bagageplaat monteren en een bagagerol/rackpack erover of tegenaan knuppen? Ze ogen zo lekker plat. Dan heb je het gewicht in de lengteas van je motor, en voor die lijn zo laag mogelijk. Of klets ik maar wat?

De opties om ze aan de onderkant (raak nu al bijna het asfalt?) of aan de achterkant van je koffer te bevestigen lijken mij het weggedrag meer beinvloeden. En met het onbedoeld neerleggen van je motor vrij kwetsbaar.

Had er graag eens één in mijn handen gehad en tegen m'n motor aan gehouden.

Emergo

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jul. 2010, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Rotopax 1 gallon tank, die ik op de standaard alu bagageplaat heb bevestigd. Zit als een huis, en er kan nog steeds prima een bagagerol achterop. Ze zijn best prijzig, maar het werkt prima! Die 3.8 liter is toch weer 50 km's reservereserve thumbsup
Naar boven
african

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jul. 2010, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

indenhemel schreef:
... want ik ga alle bagage meenemen... zij bijna niks (heeft nog maar net haar rijbewijs en gaat mee richting Roemenië / Oekraïne )

Als zij nog niet heel lang haar motorrijbewijs heeft, is 200-250 km leegrijden al een serieuze inspanning, zeker als ge da 2 of 3 keer op een dag wil doen en dat een paar dagen achtereen...

Wanneer wil je die reserve gaan gebruiken, als ze een beetje op mijn vriendin trekt, en ge giet daar wat in als dat 'reserve' lampke brandt, die rijdt toch recht naar de eerstvolgende naftpomp. Want die is niks gerust tot dien bak weer vol is... stars
En gij wilt niet met een ongeruste vriendin zitten op 1000km van huis...

Als ge echt reserve wilt meenemen: neem een colafles of twee van die olieverpakkingen met uittrekbare tuit. Als ge daar niet mee aan de naftpomp geraakt, kun je er nog altijd mee uit uw tanks aftappen.
(hierse schat, dan gaat den uwe zo rap als ne KTM...) thumbsup

BTW: goei reis thumbsup

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: