Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 21:23 Onderwerp: Rondje Namibië: welke banden? |
|
|
Binnenkort vertrekken we voor een rondje Namibië - Zambia met een 990 adventure en een 640 adventure. Na het lezen van talloze bandenposts ben ik het even kwijt.
De trip is 95% off road, overwegend gravel maar ook wat zand en steentjes. We plannen een 7000 km te rijden. Ik weet niet of dit met 1 bandenset kan (vooral achter denk ik).
Welke bande adviseren jullie. Ik dacht aan Dunlop 908RR maar die komt niet in de juiste maat.
Vraag 1: kan de 140/80 908RR zonder problemen om de 990 velg? Wat zijn de gevolgen?
Vraag 2: wat met de voorband? Is de 908RR voorband ok als er overwegend offroad mee wordt gereden? Ik hor hir niet heel veel positief over. Wat zijn de alternatieven (TKC, Michelin desert, ???) en wat bevelenjullie aan?
Vraag 3: de 908RR staat op mynetmoto.com als "discontinued". Gaat die band eruit? Wat is de vervanger?
Vraag 4: wat met de 640?
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 22:16 Onderwerp: |
|
|
Demito
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
Hier wordt de 908 RR aangeboden in maat 140.
Achter is deze band zeer slijtvast. (7000 moet hij halen) Voor valt het tegen. (zal ongeveer 5000 halen schat ik zo in). Heeft wel redelijk grip op de droge ondergrond en ik vind de grip in het natte met de voorband ook meevallen. (offroad) Alleen slijt hij voor harder als achteren. Achteren is het dus weer net andersom. Minder grip in het natte (off-road bedoel ik dan). Wel weer redelijk goed op asfalt en behoorlijk slijtvast. 7000 km moet hij achteren halen naar mijn idee.
Op het amerikaans forum zie je trouwens bij nagenoeg alle off-road reizigers de 908 RR op hun achterband.
Is verder natuurlijk de vraag wat je gaat doen ? Zoveel mogelijk zand ? verhard ?
Als er behoorlijk veel asfalt bij zit zou ik eens kijken naar de mefo super explorer. Deze haalt gegarandeerd de 7000. Heeft ietwat minder grip als de TKC off-road maar is hier buijna mee te vergelijken. Onroad weer stukken begter als TKC en zeker qua levensduur. (Ik heb alleen Mefo ervaring en geen TKC).
Ik weet dat Koen Warnar een 140 band op zijn 150 velg heeft zitten en dit gaat prima. Weet niet of dit voor iedere band geldt want de Dunlop 908 RR is erg hard. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 22:41 Onderwerp: |
|
|
Tnx Rene,
de trip is 95% off road.
Dat van die snelslijtende voorband wist ik niet. Zijn daar mer slijtvaste alternatieven? Wat met de Pirelli MT21?
Er komt ook een Safari tank op dus voorband zal in dat geval wschl nog sneller slijten.
Iemand een goeie slijtvaste voorband aan te bevelen?
 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 22:49 Onderwerp: |
|
|
setje desert´s op bijde motoren, je word gek van de kalahari doorns in iedere zachte offroad band. die 908rr zal ook vast ok zijn maar ik ken hem niet.
De desert heeft mij niet een keer lek gestaan daar en haalt die kilometers met gemak, dan mag je best gas geven ook. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 12 Apr. 2010, 0:17 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | setje desert´s op bijde motoren, je word gek van de kalahari doorns in iedere zachte offroad band. die 908rr zal ook vast ok zijn maar ik ken hem niet.
De desert heeft mij niet een keer lek gestaan daar en haalt die kilometers met gemak, dan mag je best gas geven ook. |
Ligt die desert ok op een 4,25" achtervelg? _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Ken je het Wild Dog forum? --> http://www.wilddog.za.net/forum/
Ik zou het zeker daar ook eens vragen. Die kennen de banen beter en ook de beschikbaarheid van de verschillende banden.
't amusement! |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 15 Apr. 2010, 22:50 Onderwerp: |
|
|
FredW schreef: | Ken je het Wild Dog forum? --> http://www.wilddog.za.net/forum/
Ik zou het zeker daar ook eens vragen. Die kennen de banen beter en ook de beschikbaarheid van de verschillende banden.
't amusement! |
Ik heb net 3 achter en 2 voor Michelin desert besteld op mynetmoto.com... Binnen 3 werkdagen aan mijn deur (woohoo). De knoop is doorgehakt.
 |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

|
Geplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 20:53 Onderwerp: |
|
|
ik heb met michelin deserts ca. 12.000km gereden van Cairo naar Tanzania, doorheen woestijn Egypte, offroad Sudan en Kenia. (op een africa twin)...ca 4000km offroad, 8000km 'tarmac'
Fantastische band, zeer sterk, nooit lek, na 12.000km nog bijna de helft van de noppen over.
Autostrade met een splinternieuwe desert voorband is best wel angstaanjagend  _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Ja, dan is boven de 140 niet leuk meer met de adv, en nat wegdek is er ook niet leuk mee.
Met de adv trek je ze echter wel stuk als je gas gaat lopen geven )op droog asfalt of dikke stenen)
Acasia doornen gaan zelfs door een buldozerband... daar helpt niks tegen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ja, dan is boven de 140 niet leuk meer met de adv, en nat wegdek is er ook niet leuk mee.
Met de adv trek je ze echter wel stuk als je gas gaat lopen geven )op droog asfalt of dikke stenen)
Acasia doornen gaan zelfs door een buldozerband... daar helpt niks tegen. |
Ja, tis met elke band wel wat he. Ik voorzie niet echt regen en autostrade zal ik ook niet veel zien denk ik. Beetje minder gas op dikke stenen. daar kan ik nog net mee leven  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|