Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Ma, 5 Apr. 2010, 18:32 Onderwerp: Olie en luchbelletjes KTM SMT |
|
|
Misschien niet echt een probleem maar ik vraag het toch maar. Als ik daarjuist thuiskwam met de motor kontroleerde ik mijn oliepeil met de motor draaiend en zag z 'on laagje van 6 mm luchtbelletjes bovenop de olie die na enkele minuten verdwenen.
T was me nog nooit eerder opgevallen ... kan dit kwaad ?
Tis dus zeker geen schuim ofzo ...
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Ma, 5 Apr. 2010, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Dit is m.i niet alarmerend, de olie kan een 'bubbelachtig' zijn als je net klaar met je rit bent. Het is de olie die 'terugkeert' in olietankje/reservoir.
Als je een heel kort ritje hebt gemaakt en de olie is niet echt goed heet geworden, zeker in koude weersomstandigheden kan je ook last van condensatie krijgen, dat lijkt meer op schuim, foam-achtig.
Omdat je schrijft dat het maar een zeer dun laagje is en bovendien na paar minuten verdwijnt : geen zorgen maken. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 5 Apr. 2010, 21:00 Onderwerp: |
|
|
dat is idd normaal:
Bij eendry-sump pompt de retourp[omt altijd meer volume terug naar de tank dan de aanvoerpomp naar het blok voert: anders zou het blok vol raken.
Dat wil dus zeggen dat de retourpomp altijd een beetje luhct staat te happen en het blok leeg-slurpt: daardoor krijg je dus snel een beetje belletjes in de olie. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 6 Apr. 2010, 9:56 Onderwerp: |
|
|
Bedankt , wederom iets bijgeleerd. Tis nooit slecht om eens stil te staan bij dingen die je opmerkt he
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
 |
|