Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 17:17 Onderwerp: Gonzende remmen vóór bij nat weer |
|
|
Ik heb toch zo'n hekel aan het vrachtwagengeluid bij remmen met nat weer. Ook geeft het niet veel vertrouwen!
Was zaterdag op doorreis langs Sommer gegaan...
Oplossing nieuwe remblokken van Lucas en probleem verholpen. Remt nu ook iets mooier aan.
Nu achter nog want deze piepen ook met droog weer. Maar eens een flinke schuine kant eraan slijpen dan zal het wel over zijn??
Reinier |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 19:53 Onderwerp: |
|
|
idd schuine kant eraan, en dan is het meetsla opgelost.
Heb je nu órganische' blokken van Lucas? (die zwartige, dus niet van die bronze?)
Pas daar wel mee op als je ooit gaat offroad rijden: die zijn heeeeeeeel snel op (<200km) als je door de dikke drek gaat.
ik spreek uit ervaring! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 20:06 Onderwerp: |
|
|
hmm heb ik dus ook, ook klinkt hij een beetje wringend als ik met droog weer hard rem,ik ga er binnenkort andere blokken inzetten,ben even de merknaam kwijt maar worden regelmatig gebruikt voor op het circuit,en remmen als een speer....
dan nog ff door sparen voor een setje Braking Wave's,
ik vind de Adventure echt een super fiets maar voor op de weg zijn de remmen onderbemeten naar mijn mening. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Als je de remmen onderbemeten vind snap ik niet dat je die lucasblokken fijn vind, die grijpen echt minder hard aan.
Brembo heeft 2 soorten: Road en onroad (en natuurlijk nog race etc...) daar zit best veel verschil in. Origineel ktm voorblokken vind ik eigenlijk best heel goed, is volgens mij gewoon brembo road.
Braking disk ben ik wel heel benieuwd naar! Met een wat andere staalsoort kan je makkelijk de remkracht wat vergroten (das wat die braking schijf doet), nadeel is dat je schijven dan altijd roesten in de winter, en je echt moet oppassen bijj het aanremmen van de eerste bocht! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 21:14 Onderwerp: |
|
|
ik zal morgen ff kijken welk type blokken het waren,zowiezo geen lucas dat weet ik wel, ik heb op mn Buell ook brakingwaves gehad en die ging er enorm op vooruit! _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2005, 23:17 Onderwerp: Re: Gonzende remmen vóór bij nat weer |
|
|
Tutu schreef: | Ik heb toch zo'n hekel aan het vrachtwagengeluid bij remmen met nat weer. Ook geeft het niet veel vertrouwen!
Was zaterdag op doorreis langs Sommer gegaan...
Oplossing nieuwe remblokken van Lucas en probleem verholpen. Remt nu ook iets mooier aan.
Nu achter nog want deze piepen ook met droog weer. Maar eens een flinke schuine kant eraan slijpen dan zal het wel over zijn??
Reinier |
met je slijp machien 1streep doorhalen in de lengte richting en het is ook opgelost ervaring mee bij de exc van ktm ????? |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Di, 4 Okt. 2005, 14:07 Onderwerp: |
|
|
@ Dr Bean
wat is er mis met die lucas blokken dan?
dit zijn momenteel de enigste die vervangings blokken levert voor de Adventure
ik had t nog ff nagevraagd, maar de blokken die ik bedoelde waren SQ ook van Lucas
ben dus benieuwd of er goede vervanginsblokken zijn te verkrijgen in de aftermarket... _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

|
Geplaatst: Di, 4 Okt. 2005, 15:22 Onderwerp: |
|
|
De Lucas blokken van Sommer grijpen idd wat milder aan, Gerben. Vind dit niet zo erg. Ik vind de LC8 wel goed remmen. Alleen moet je wat wennen aan het duiken als je van een Italiaanse sportbike komt. Je kunt altijd harder door de bocht dan je denkt
Ik zal bij een offroadrit de origineleblokken dan even monteren om de nieuwe te sparen (goede tip)
Op het circuit gebruikte ik altijd Performance Friction blokken.
http://www.circuitrijden.nl/easyshopmaker/e9_1.jpg
Remmen als een tijger!!!Maar ook slijten zeeeeeer snel!!!
wellicht meer iets voor de Supermoto en Superduke?!
Weet niet of er ook blokken voor de LC8 leverbaar zijn.
Reinier |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 4 Okt. 2005, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | De Lucas blokken van Sommer grijpen idd wat milder aan, Gerben. Vind dit niet zo erg. Ik vind de LC8 wel goed remmen. Alleen moet je wat wennen aan het duiken als je van een Italiaanse sportbike komt. Je kunt altijd harder door de bocht dan je denkt
Ik zal bij een offroadrit de origineleblokken dan even monteren om de nieuwe te sparen (goede tip)
Op het circuit gebruikte ik altijd Performance Friction blokken.
http://www.circuitrijden.nl/easyshopmaker/e9_1.jpg
Remmen als een tijger!!!Maar ook slijten zeeeeeer snel!!!
wellicht meer iets voor de Supermoto en Superduke?!
Weet niet of er ook blokken voor de LC8 leverbaar zijn.
Reinier |
je zegt wellicht meer voor de supermoto ???? je hebt het niet over de 950 sm of wel, anders moet je die remmen ff goed bekijken, want ik denk niet dat er iets beter is dan dat wat er daar onder zit. en ik vind die blokjes op de adventure best wel goed en ze slijten ook niet echt te hard.
groeten mr wheely |
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2005, 19:10 Onderwerp: Re: Gonzende remmen vóór bij nat weer |
|
|
met je slijp machien 1streep doorhalen in de lengte richting en het is ook opgelost ervaring mee bij de exc van ktm ?????[/quote]
Mr Wheely, is dat echt zo? Met de slijptol een streep in de draairichting?
Het klinkt mij wat vreemd in de oren maar als het werkt wil ik het graag proberen.
De mijne klinkt als zo'n ouderwetse fluit van een stoomtrein.
ps hoe doen jullie zo'n mooie quote in een blokje?
 _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2005, 20:46 Onderwerp: Re: Gonzende remmen vóór bij nat weer |
|
|
Eppo schreef: |
 |
Nou gewoon op QUOTE klikken , rechtsboven het bericht waaruit je wil quoten.
...Even serieus,...als je dat doet komt er een windowtje tevoorschijn dat hetzelfde is als dat je op NIEUW ANTWOORD (linksonder) zou klikken, met het verschil dat bij het eerste de tekst direct is opgenomen tussen BBcode
Je kan ook gewoon op NIEUW ANTWOORD klikken en dan eerst op Quote drukken, de eerste tag is dan geplaatst , dan de tekst (copy&paste) ertussen frommelen,en dan weer op Quote drukken, je ziet dat er dan een sluit-tag wordt geplaatst, en dan staat de tekst ertussenin dus in BBcode, en laat hij het in zo'n mooi balkje zien op het forum.
Je kan ook voor het begin van de Quote op ALT+Q drukken en na de QUOTE wederom op ALT+Q,...werkt hetzelfde.
Ga maar eens Googelen op het WWW ...er is zat te vinden over BBcode
(Wat is BBCode?
BBCode is een speciale bewerking van HTML. Of je al dan niet BBCode in uw posts op het forum kan gebruiken is bepaald door de administrator. Je kan BBCode al dan niet aanzetten in een nieuw postformulier. BBCode is gelijkaardig aan HTML, tags zijn ingesloten in rechte haken [ en ] ipv < en > en het geeft meer controle over wat gebruikt is.
Naar boven) _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2005, 22:07 Onderwerp: |
|
|
[quote="Flatslide"]@ Dr Bean
-> lucas blokken dan? dit zijn momenteel de enigste die vervangings blokken levert voor de Adventure ...[/quote]
(Met een mIcMac als computer gaan die quotes en emoticons niet OK.)
Nee, niet helemaal. De remblokken voor zijn gelijk aan die van een BMW F650 93-99. Ik heb net gecontroleerd. Aangezien die dingen bijna een plaag vormen heeft elk merk wel vervangingsblokken voor een LC8, ze weten het alleen niet :-]) .
Ik rij al jaren met Dunlopad, lang geleden kwamen die als beste uit de PerformanceBike test. En terecht. Op straat rijdt ik met de normale versie. Met mijn TL1000R rijdt ik met de circuitversie, die zijn veeeeeel beter dan Performance Friction, zowel qua levensduur als benodigde remkracht en zelfs ook portemenee-technisch.
Bestellen via http://www.siccamasales.nl/ of bellen (0595)413553. De site is niet perfect, maar de service daar wel !
Dawast, AlexB. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2005, 23:01 Onderwerp: Re: Gonzende remmen vóór bij nat weer |
|
|
Eppo schreef: | met je slijp machien 1streep doorhalen in de lengte richting en het is ook opgelost ervaring mee bij de exc van ktm ????? |
Mr Wheely, is dat echt zo? Met de slijptol een streep in de draairichting?
Het klinkt mij wat vreemd in de oren maar als het werkt wil ik het graag proberen.
De mijne klinkt als zo'n ouderwetse fluit van een stoomtrein.
[/quote]
ja hebben we wel een paar keer gedaan met die blokken van de exc en het is wel raar maar het werkt wel ????????? |
|
Naar boven |
|
 |
|