Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 14:17 Onderwerp: NEEEEEXT ! |
|
|
...achterschokdemper volledig gesneuveld. Olie zeikt eruit, geen demping meer.
Ik dacht vorige week nog "misschien moet die eens gereviseerd worden".
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 15:38 Onderwerp: |
|
|
Vreemd....
Ik heb nog nooit iets er aan gehad. Rij nu 80 procent off-road en de rest is lange touren en reizen...
Verschillende valpartijen en nog nog niets stuk.Misschien heb je een maandagochend fiets.  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Heb je'r ook 82.000 km mee gedaan ?
In ieder geval : MEGA-service van WP Mol. Morgenmiddag mag ik langsgaan met het zootje, ze gaan hem ter plekke reviseren en ik mag er op wachten. Die beste man heeft zonet mijn humeur en mijn weekend gered . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 16:54 Onderwerp: km's |
|
|
Ja met dergelijke afstanden mag je ook af en toe iets aan je motor krijgen. Zeker als je hem gebruikt zoals hij gebruikt moet worden... (Off-raod tellen de kilometers dubbel.)
Maar als ik het zo lees lijkt het wel of je de meest problematische fiets hebt die er op de aardkloot rondrijdt en dit waag ik te betwijfelen en doet ons merk ook geen eer aan...
Ik ben mn. een fervent lezer over alles wat met de lc8 te maken heeft en wat me opvalt zijn de tegenstrijdigheden.. De ene heeft nagnoeg niets aan de motor en heel af en toe lees je over problemen zoals in jou geval.
In het duitse forum is er al eens een discussie geweest over wie wat heeft gehad in combinatie met de kilometerstand en hier waren de berichten over het algemeen best OK. Ene zekere Schradt rijdt zelfs al meer dan 150.000 met hetzelfde blok zonder al te veel problemen.
De problemen die je hebt waag ik zeker niet te betwijfelen maar ik geloof eerder dat dit zeer uitzonderlijk is. Zeker in die mate zoals jij beschrijft. Of zijn er meer hier in het forum ?
(en dan bedoel ik niet een mankementje. Dit heeft iedere motor wel. ) _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Heb je'r ook 82.000 km mee gedaan ?
In ieder geval : MEGA-service van WP Mol. Morgenmiddag mag ik langsgaan met het zootje, ze gaan hem ter plekke reviseren en ik mag er op wachten. Die beste man heeft zonet mijn humeur en mijn weekend gered . |
82000 km zonder te reviseren? Dan moet je niet klagen me dunkt...
Ik laat dat toch om de +-40k uitvoeren. Destijds met mijn Ohlins werd 20000 voorgeschreven maar dat vond ik er een beetje over... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 19:13 Onderwerp: |
|
|
Mja, uiteindelijk was ik toch van plan om hem dit jaar te laten reviseren.
Denk dat de halve offroad-ragbeurt van gisteren met beladen koffers dat proces ietwat versneld heeft ...
De vork is vorig jaar gebeurd. Die lekte niet maar de demping trok op niet veel meer en daarbijhorend het weggedrag. En dan geen tijd hebben, wegligging die eigenlijk OK bleef achteraan, dus vergeet je dat reviseren zo'n beetje... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 0:38 Onderwerp: |
|
|
het is inderdaad raar dat alleen raketman zoveel problemen heeft,
btw nooit geen fotooke van je problemen, het lijkt er wel op of je er alles aan doet om de ktm af te kraken ??? of je hebt echt een mega maandag morgen ktm,
en de bewoording (achterschokdemper volledig gesneuveld. Olie zeikt eruit, geen demping meer)
net of er 5 liter olie in een achterschokdemper zit.
strange  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 9:08 Onderwerp: |
|
|
Kijk, ik heb allang door dat het een maandagochtend fiets is hoor.
Eigenlijk had ik dat ook ingecalculeerd als ik hem gekocht heb, de reputatie van KTM indachtig. Ik zie ook wel dat andere rijders er kennelijk minder problemen mee hebben (of ze gewoon verzwijgen, dat kan ook ). Komt daar nog bij dat ik de zaken zeg zoals ze zijn.
En foto's trekken van al mijn problemen, toe maar ! Dan moet ik een professioneel fotograaf erbij halen en die man per uur betalen. Nee dankuwel . Nu als u dat zoveel plezier brengt wil ik gerust een foto trekken van mijn kapotte demper hoor, maar echt veel is daar niet aan te zien...
Vwala :
De meeste van mijn problemen (ongeveer driekwart) zijn gebeurd in de garantieperiode. Dus nog voor ik er zelf één poot naar uitgestoken heb. Het grootste deel van de problemen nadien zijn naar mijn bescheiden mening te wijten aan de manier waarop anderen er aan gewerkt hebben.
Dat, of ze gebeurden aan plaatsen waar niemand tot dan toe nog maar in de buurt geweest was met enige sleutel of schroevendraaier.
Het grootste probleem bij KTM in B zit volgens mij bij het dealernetwerk. Als er mij nu één ding zonneklaar geworden is in die periode, is dat het gebrek aan specifieke technische kennis van de modellen. Ik heb nu al 2 dealers van 0 zien beginnen met KTM, en die kennen de modellen niet.
Niet, zoals in "totaal niet", "analfabetisch niet", "nul", "nada". Ze moeten hun kennis opbouwen vanuit ervaring en fouten maken op de motoren van klanten.
Er zijn gelukkig uitzonderingen maar ze zijn dun gezaaid. En telkenmale hoor ik hetzelfde lied : "geen opleiding vanuit KTM". Ze krijgen hun tools en de rest is met de vinger in de wind.
Sorry als dat promotioneel niet correct klinkt maar dat zijn letterlijke woorden van beginnende dealers hé.
Verder zijn er duidelijke structurele fouten aan dat ding, die ik heel veel zie terugkomen bij andere rijders.
De bekendste uit het aanbod :
- koppelingspomp : dat weigeren ze nog steeds hardnekkig aan te passen naar een duurzamer model.
- batterij die het hoogstens 2 jaar uitzingt
- waterpomp (de eerste revisiekit hield het zelfs geen 10k uit)
Desondanks wordt mijn volgende waarschijnlijk hetzelfde model. Teveel pret en niks op de markt dat nog maar een klein beetje in de buurt komt.
Ik denk dus dat je niet kan beweren dat ik het merk niet genegen ben.
@Rene :
wat betreft defecten en bijhorende kilometerstanden geef ik je nog eens mijn lijst mee. Het cursief gedeelte is na de garantieperiode.
- 1000 km : eerste onderhoud (oliewissel – rodage-olie)
- 2000 km : fabrieksmodificaties : tankontluchting, ABS-schakelaar
- 6880 km : achterste remblokken vervangen
- 8000 km : topkoffer + stuurverhogers KTM
- 10.000 km : klein onderhoud : olie+filters+zeven reinigen
- 12800 km : bandenwissel (Pirelli Scorpion voor en achter)
- 14500 km : achterste remblokken vervangen
- 15500 km : groot onderhoud + kleppen
- 18000 km : garantie : balhoofdlagers + fabrieksmod. achterrem (nieuwe leidingen + antiklotsrubber)
- 25000 km : achterste remblokken vervangen + klein onderhoud : olie+filter+zeven reinigen
- 27000 km : nieuwe banden
- 28000 km : kettingset (Regina)
- 31000 km : cylinderkoppakking achteraan (garantie) + groot onderhoud onder garantie + nieuwe remblokken achteraan.
- 33500 km : koppelingspomp (garantie)
- 40000 km : nieuwe banden + klein onderhoud
- 42000 km : olielek oliefilterdeksel (garantie)
- 43500 km : aandrijfas waterpomp + dichting waterpomp (garantie)
- 47000 km : balhoofdlagers (garantie) + remblokken achteraan
- 48000 km : vervanging voorste tandwiel 17 à 16
- 50000 km : groot onderhoud + kleppen
- 52000 km : aandrijfas waterpomp + dichting waterpomp (garantie)
- 54000 km : nieuwe voorband, nieuwe balhoofdlagers (Timken ipv SKF), voorste remblokken, vorkrevisie, herstelling kabelboom contactslot
- 56000 km : nieuwe remschijf + blokken achter, nieuwe achterband, nieuwe kettingset (DID)
- 60000 km : oliewissel
- 64000 km : koppelingspomp 2de maal, vervangen door Hosi-exemplaar
- 67500 km : nieuwe batterij (origineel)
- 69500 km : nieuwe voorband (Michelin Anakee)
- 72000 km : groot onderhoud : olie + filter, bougies, luchtfilter, nieuwe achterband
- 72500 km : zekering springt voortdurend : kortsluiting in koplamparmatuur
- 74000 km : lekkende O-ringen koppelingsdeksel en versnellingsbaksensor
- 76000 km : nazicht kleppen (allemaal OK) + nieuwe remblokken achteraan (origineel)
- 77500 km : foutmeldingen FI ; lambdasensor en luchttemp.sensor : resetprocedure uitgevoerd.
- 77600 km : uitlaatdichtingen doorgeblazen / vervangen / topkofferplaat herspoten
- 77800 km : M6 bout onderaan carter losgetrild, olielek + terugvoerleiding olievat losgesprongen
- 78300 km : lambdasensor vooraan vervangen
- 80000 km : klein onderhoud : olie+filter+zeven reinigen
- 80500 km : foutmeldingen FI : temperatuursensor vervangen, secundaire gaskleppen verwijderd
Demper staat er nog niet bij. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 9:22 Onderwerp: |
|
|
je gaat me nog eens inhalen met de LC8-kilometers raketman,
op dezelfde motor heb je dat al gedaan,
( mijn eerste bij 70K ingeruild)
inmiddels heb ik bijna 120K weg met mijn LC888  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 13:33 Onderwerp: |
|
|
Betreft inderdaad een mooi lijstje.
Ja... Als er geen goed onderhoud wordt gedaan dan ligt het natuurlijk niet aan de motor. Daarom doe ik dit zoveel mogelijk zelf. Dan weet ik tenminste dat het gedaan is. Niet idere garage doet alles wat ze opvoeren en welke monterur neemt je motor opnderhanden. Wel eens schrikbarende dingen gelezen zoals gereedschap vergeten in filterhuis etc.
Wat ik zo zie valt het nog wel mee... (Trouwens mooi bijgehouden)
De batterij laat het inderdaad vaak snel afweten. Maar ligt dit aan de batterij of de motor ? Ik heb inmiddels via E-bay een ander merk batterij en vooralsnog doet hij het prima.
De koppelingsnemer en de waterpomp-as zijn inderdaad regelmatig terukerende dingen. Het eerst heb je inmiddel aanmerkelijjk verbeterd door de Hosi-nemer in te bouwen. Het 2e blijft denk ik wel. Op het amrikaansforum is iemand inmiddels aan het experimenteren hiermee.
Maar ook hier lees je vaak dat de ene heir geen last van heeft en de ander wel..Ook nieuwe inzetten wil zoals in jou geval vaak tot snel lekken leiden. Daarom zitten alten als hij niet lekt lijkt me .
Losgetrolde schroeven (geen loctite ?) of lekkende o-ring (geen goede aanhaalmomenten/ olie op de rubbers). Pakking van oliezeef ( zijn twee verschillende schroeven. Eeen korter en ander langer) Kan dus allemaal aan montage liggen.
Maar ja welke motor heeft niets. Ik kan me wel voorstellen als je hem net uit elkaar had liggen en je krijgt weer wat dat je even vloekt..Dus volghens mij nog meer zelf doen. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
deon

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 14:32 Onderwerp: |
|
|
als ik, technische leek, om de 2000 km stukken had kocht ik iets anders
ik doe meer dan 16000 per jaar, dat zou dus acht keer naar de garage zijn, om de anderhalve maand dus!
dat kan niet binnen de normale tolerantie-grenzen van een gemotoriseerd voertuig liggen. Reken je uren en transport van en naar de garage eens uit...
wat me een beetje verbaasd is dat KTM niet ingrijpt, zij zouden die historiek toch moeten doorkrijgen en hun verantwoordelijkheid nemen, en je bijvoorbeeld een nieuw blok aanbieden. Hun kost dat waarschijnlijk minder dan steeds die garantieherstellingen financieren. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 19:11 Onderwerp: |
|
|
hoho,
Ik wil niet beweren dat KTM's probleem vrij km vreters zijn, maar je moet ook niet overdrijven: Een groot deel van die lijst is gewoon onderhoud: Banden, ketting, kleine en grote beurt, remblokjes, lagertje links of rechts.
Tja, en sommigen doen dat gewoon in 1x bij de 15dkm beurt, anderen rijden liever nog effe 2000km meer met die bijna op band, en leggen er gewoon een nieuwe op als het echt nodgi is: nadeel is dan idd dat je keer op keer 'bezig'bent.
Kijk eens goed naar die lijst en schrap alles wat 'onderhoud' is. Vervolgens zijn er een aantal probleempjes die gewoon niet in 1x opgelost zijn en dus 3x op de lijst staan.
Als je het dan nog een bezie, dan valt het echt wel mee hoor.
En euhM: Ik kan niet echt oordelen hier, maar misschien is iets meer "preventief' onderhoud wel beter.
ps.: Ik heb met mijn Originele achterschokdemper 50dkm offroad/rally gereden, en toen zat de rebound compleet rot vast: Alles gereviseerd, en meteen een betere setting voor offroad er in laten maken! Nu kan die ook wat meer aan.
Op zich vind ik 50dkm voor een demper op zón zware fiets bij zwaar gebruik echt niet slecht hoor: Na dergelijk gebruik is de olie die er in zit ook gewoon verrot, en zeker aan vervanging toe. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 19:14 Onderwerp: |
|
|
Een nieuw blok ? Hadden ze beter een hele nieuwe motor aangeboden, het blok doet het verder niet onaardig. Nog steeds geen meetbaar olieverbruik bvb (hout vasthouden)...
In ieder geval : veer klaar .
Heil WP Mol
http://www.mototuningmol.com/
Staat al terug gemonteerd, seffens zijn we'r mee weg .
Toch eea vervangen : ik tel 2 zuigerveren, 2 dichtingen, een glijlager en nog wat O-ringen...
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 20:25 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Desondanks wordt mijn volgende waarschijnlijk hetzelfde model. Teveel pret en niks op de markt dat nog maar een klein beetje in de buurt komt.
Ik denk dus dat je niet kan beweren dat ik het merk niet genegen ben.
. |
En dat is de pest. Teveel pret als ie het doet.
Wat betreft pret niets te klagen maar qua betrouwbaarheid
Ik zit nog steeds met een half ingeslagen vrijlooptandwiel en in Malden zwijgen ze.  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Vr, 2 Apr. 2010, 20:27 Onderwerp: |
|
|
hoeveel kost zo een revisie van een schokdemper ? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|