Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
deon

|
Geplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Hey Demito, ik denk eerlijk gezegd dat ze bij Deschouwer ook niet blij zijn en proberen het euvel snel op te lossen, maar blijkbaar zijn er vele variabelen die het niet eenvoudig maken om eenduidig een oplossing uit de hoed te toveren  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Ff op terugkomen :
heb dit probleem eens aangekaart bij Desmet : ze hebben daar ooit een exemplaar gehad waarbij de stang die de secundaire gaskleppen onderling verbindt niet goed meer bewoog. Pas na een tweede (her)start kreeg de stappenmotor de mechaniek terug op zijn plaats.
De mijne heeft de laatste dagen zowat identiek hetzelfde probleem, ik ga hem morgen ff opengooien. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 0:20 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | De mijne heeft de laatste dagen zowat identiek hetzelfde probleem, ik ga hem morgen ff opengooien. |
 _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 13:10 Onderwerp: |
|
|
Ach ja
Ben ff aan het experimenteren...blijkt van de vrijloop te komen en niet van de secundaire gaskleppen. Hele zwik was serieus vervuild (zit al 80k in de aanzuiglucht dus ergens verbaast het mij niet), eerst helemaal gereinigd en dan weer gemonteerd - start - alles normaal.
Ondertussen ook een nieuwe T° sensor gemonteerd, deze reageert normaal op temperatuurwisselingen, in tegenstelling tot de oude. Die was dus weldegelijk kapot.
Verder experiment : de secundaire gaskleppen verwijderd. Enkel de kleppen van de asjes gehaald, besturing zit er nog op.
-->
Holy Crap
Complete waanzin : het lijkt wel alsof er een ander blok onderhangt nu...
Klinkt ook helemaal anders en klimt nog sneller in toeren.
Wheelied zonder problemen in derde, enkel op het gas .
Ik heb het gas nog niet helemaal durven openvijzelen, straks ga ik dat op een veilige plaats eens uitproberen. Mogelijks gaat hij zich verslikken als dat gebeurt, want die secundaire kleppen dienen immers net om dat tegen te gaan als je de primaire kleppen ineens openzet.
To be continued... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|