Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
luckessels
Geregistreerd op: 9-3-2010 Berichten: 3 Woonplaats: Venlo
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 20:24 Onderwerp: Voorband v.s. achterband |
|
|
Goedenavond,
Gaane jullie (technische) mening over het volgende.
Voorig jaar 2x onderuitgegaan met mijn 950 Adventure S. 1x bijna vanuit stilstand op een gravel paadje, beetje kapschade, beetje geschrokken. Daarna nog een keer op de weg net voor een stoplicht. met 60 -80 km tegen het asfalt. Een auto remde hard voor een ornaje licht, ik reed er te dicht op en daar lag ik dan. Veel kapschade, flink geschrokken verder niets gebeurd.
Nu scheelt het een beetje aan het zelfvertrouwen. Maar komt wel weer geloof ik.
Nu heb ik een nieuwe voorband voor mijn verjaardag gekregen: Goed bedoelt, maar hij zorgt voor een vraag...Het is echter een ST geen AT. Tijdens het opkrikken van mijjn zelfvertrouwen wil ik niet het gevoel hebben een vreemde bandencombinatie gemonteerd te hebben.
nu is gemonteerd:
Voor : Pirrelli Scorpion A/T 90/90 M/C 54V, Achter: een Scorpion A/T 140/170 R18 MC 70 S.
De achterband is zo goed als nieuw. Voor is versleten. Deze wil ik nu vervangen door een Scorpion S/T 90/90 21 M/C 54 S.
Is deze combinatie aan te bevelen? Wat doet het met stabiliteit? Bochten?
Voor een wegband en achter een allroad band? Of kan ik beter 2 AT banden monteren, en de st inruilen?
Ik rij 95% over de weg, en een hele enkele keer eens over een zeer veilig hard bos pad of gravel weg.
Wie heeft hier know how over?? |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 20:57 Onderwerp: |
|
|
idd meer straatgericht dan de a/t dus meer grip op de weg.... minder grip offroad...
geen ervaring ermee maar verwacht dat deze intressanter is dan de standaardvoorband aangezien deze vrij snel aan het einde van hun grip zitten.
s/t vooraan in combinatie met de A/T achteraan is ook geen probleem aangezien de achterband wel mag driften... als ie vooraan maar blijft plakken.
gewoon doen.
grtz |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 23:35 Onderwerp: |
|
|
houdt er iig rekening mee dat zowel die voorband als achterband S-type zijn: dus 180km/h MAX! (officeel mag die band dus niet).
Verder begrijp ik niet helemaal welk type het nu is:
achterband maat die je geeft kan niet 140/170 ???
voorband is waarschijnlijk een Scorpion Trail ??? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 20:52 Onderwerp: |
|
|
is idd in "v" verkrijgbaar
(bron-mopedreifen) 90/90-21 54V TL SCORPION TRAIL FRONT |
|
Naar boven |
|
 |
luckessels
Geregistreerd op: 9-3-2010 Berichten: 3 Woonplaats: Venlo
|
Geplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Sorry Dr. Bean,
Even voor de duidelijkheid...(was donker in de schuur gister...)
Nu is gemonteerd:
Voor: Pirrelli Scorpion A/T MT90 90/90-21 M/C 54V
Achter: Pirelli Scorpion A/T MT90 150/70 R18 M/C 70 S
Ik wil voor vervangen voor een>
Pirelli Scorpion S/T 90/90-21 M/C 54S.
Dus geen probleem?
wat bedoel je met verboden?
Groeten en bedsankt ! |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Codering Max. Snelheid km/u
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Een S band heeft dus een verkeerde specificatie. Zal in Nederland niet zo snel een probleem (hoewel bij schade kan de verzekering erg moeilijk gaan doen en zelfs weigeren uit tekeren , heb ik persoonlijk met een auto ervaren) zijn. In Duitsland ben je heel snel de sigaar als oom agent je langs de kant zet. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 23:19 Onderwerp: |
|
|
en der zit best iets marge op... maar met een S band zou ik niet graag >200km/h rijden..stel je voor dat het fout gaat.
S band zal inherent ook een wat slapper carcas hebben. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|