Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 12:46 Onderwerp: op eerste tripje met mijn 990 al in pan |
|
|
Hallo allemaal,
Gisteren samen met Bér Motard een eerste ritje gemaakt met de 990.
Midden in een stukje off road ( na wat oefenen met driften ) wilde hij niet meer.
Bij starten ging de motor 2 slagen rond en dan stopte het. dit minderde wel elke keer dus al snel hadden we door dat het de batt was.
Maar wat ik gek vond. hij draait elke keer 2 slagen en dan stopt het met een klein sis geluid van 1 a 2 sec. hoe komt dit. ik zou denken dat hij gewoon blijft rond draaien tot de batt geheel leeg is?
Ps. uiteindelijk zijn we wel thuis geraakt door hem aan te lopen. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 13:34 Onderwerp: |
|
|
Als de batterij zwak is en ge zijt al een paar keer stilgevallen offroad dan klinkt het redelijk normaal...voor een zwakke batterij.
Ze zijn daar nogal gevoelig aan, aan die batterij. Als ik de mijne 2 dagen aan 5° en lager laat staan zonder Optimate is ze al aan't wringen om het boeltje nog rond te krijgen. 't Is nochthans een nieuwe van vorig jaar, en de lekstroom is nagenoeg nul (2mA van het klokje, dus da's niks). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 13:57 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Als de batterij zwak is en ge zijt al een paar keer stilgevallen offroad dan klinkt het redelijk normaal...voor een zwakke batterij.
Ze zijn daar nogal gevoelig aan, aan die batterij. Als ik de mijne 2 dagen aan 5° en lager laat staan zonder Optimate is ze al aan't wringen om het boeltje nog rond te krijgen. 't Is nochthans een nieuwe van vorig jaar, en de lekstroom is nagenoeg nul (2mA van het klokje, dus da's niks). |
Dat is toch een AGM batterij die daar standaard in zit (of heb ik het mis?). Daar mag je wel meer van verwachten me dunkt. Gaat in principe 2x zo lang mee als een conventionele en ontlaadt veel trager.
Net nog zo eentje gekocht voor de 640, maar dan een kleiner modelletje. Wel prijzig... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 14:26 Onderwerp: |
|
|
Da's idd zo'n glasmat toestand...maar afgaande op het aantal gevallen van platte batterijen krijg ik toch de indruk dat ze eerder aan de onderbemeten kant zijn.
Vooral in de winter hebben ze het heel zwaar (zeker indien gestald in een onverwarmde ruimte). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 19:40 Onderwerp: |
|
|
en kan je nog een zwaardere er in stoppen of zijn er betere oplossingen. zie het niet echt zitten om elke keer na 2 dagen de boel al te moeten opladen.
mijn batt is dan toch versleten he of gaat da als ik een nieuwe steek ook zo zijn. heb als ik moet gokken op een half uur een keer of 5 gestart.
en wat is het verschil tussen al die batt. is dat een gel batt zo als ze zeggen? |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 16 Mrt. 2010, 13:53 Onderwerp: |
|
|
Als je hem nog kan aanlopen is in elk geval de gelijkrichter ed nog ok. (als het een injectie fiets is toch) Kijk eens of je bij het starten geen verlies hebt ergens, bv door slechte massa of beschadigingen? Zou kunnen dat ie dan teveel juice nodig heeft bij het starten. Vocht bij off road (door de trage snelheid op moeilijke stukken en veel stilstaan met draaiende motor + diepe plassen ed krijg je water dat verdampt en condens vormt oa aan bobijnen en bougiekappen ed = verlies bij het starten....)
bij aankoop van een nwe batterij kun je eentje kopen met een hogere startcapaciteit, krijgt ie minder zware kloppen bij het starten
Mijne SMT stond geregeld 3 weken stil, (zou nie mogen kweethet) en starte telkens zonder problemen. Overwintert met een optimate, na 3 maanden starte ie alsof dattem gisteren nog gedraaid had.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|