Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 21:10 Onderwerp: toerental probleempje |
|
|
hoi
bij het rijden in de 2 of 3e versnelling blijft het toerental op ongeveer 3000 staan na het gasdicht draaien
als ik afrem op de rem loopt het toerental wel terug
afremmen op de motor heeft weinig effect
adv 990 2007 13000km
ra ra was is er nu weer  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Heb je al de inhectie opnieuw laten inregelen? (15 minuten methode)
het heeft gedeeltelijk met de injectie te maken die in 2 en 3 een iets ander 'programma'heeft ivm mileu eise,.
Als je de vesnellingssensor voor 2 en 3 er af gooit heb je er er waarschijnlijk ook geen last meer van. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 12 Mrt. 2010, 21:48 Onderwerp: |
|
|
okee
had al een idee dat het zoiets moest zijn
ga hem morgen maar even 15 min laten lopen
en bij 15000 km beurt de 2,3 eraf laten gooien _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Za, 13 Mrt. 2010, 0:09 Onderwerp: |
|
|
hey,
ik heb een gelijkaardig probleem gehad.
na 6 maanden zoeken bij Deschouwer hebben ze het misschien ontdekt:
de luchttemperatuur meter (dat zei men toch) is vervangen en het euvel lijkt voorlopig verholpen.
tot nu toe hadden we geprobeerd met:
-de 15 minuten truk
-opnieuw installeren van de software
-lambda sonde vervangen
-speuren naar valse contacten in de electrische leidingen
hopelijk blijft het nu goed gaan, ik werd er een beetje radeloos van..
succes! |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 13 Mrt. 2010, 13:38 Onderwerp: |
|
|
De mijne heeft (had) dat ook (vooral onder 5°) maar dat ansich mag niemand nog verbazen .
Blijkt idd de temperatuursensor te zijn. Sedert ik hem door een weerstandje van 2,7kOhm vervangen heb en hij bijgevolg denkt dat het continue ongeveer 18° is heeft hij het niet één keer meer gedaan.
Misschien ook maar eens een nieuwe bestellen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 15:35 Onderwerp: |
|
|
is dat makkelijk te vervangen z,n luchtmassameter
en wat kost dat dingetje _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 14 Mrt. 2010, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Een luchtmassameter is het niet, gewoon een temperatuursensor.
Zit bovenop de luchfilterkast aan de voorkant, onder de snorkel.
Gemakkelijk vervangbaar dus. Kostprijs ergens rond de 20€... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Ma, 15 Mrt. 2010, 16:21 Onderwerp: |
|
|
ik was te snel blij...
luchtemperatuur sensor vervangen, iedereen hoopvol, maarre...
het probleem was er de dag nadien opnieuw!
dan gisteren nog maar eens de 15 minuten aanpak geprobeerd, en sindsdien is ie probleemvrij! als het dat zou zijn dan brand ik Deschouwer af...de motor is daar 4 keer voor binnen geweest tussen augustus en nu. |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 14:44 Onderwerp: |
|
|
en ja hoor...het probleem is opnieuw terug!
hoog toerental of stilvallen bij neutraalstand (leuk aan een rond punt), hoog toerental bij starten, afslaan tijdens uitbollen...de hele zwik.
begonnen na groot onderhoud 15.000 km in juli 09, nu zit ik op 28.000 km en al een keer of vier binnen geweest bij Deschouwer, telkens vervangen ze een sensortje of resetten de computer, of installeren nieuwe software....
kortom: trial and error..
radeloos!!! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 17:36 Onderwerp: |
|
|
deon schreef: | en ja hoor...het probleem is opnieuw terug!
hoog toerental of stilvallen bij neutraalstand (leuk aan een rond punt), hoog toerental bij starten, afslaan tijdens uitbollen...de hele zwik.
begonnen na groot onderhoud 15.000 km in juli 09, nu zit ik op 28.000 km en al een keer of vier binnen geweest bij Deschouwer, telkens vervangen ze een sensortje of resetten de computer, of installeren nieuwe software....
kortom: trial and error..
radeloos!!! |
eens per ongeluk bij een andere dealer binnen springen en zeggen dat je er in buurt pas problemen mee gekregen hebt
kijken of die tot dezelfde conclusie komt als je eigen dealer  |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 20:14 Onderwerp: |
|
|
wel een raar ding zo,n ktm de laatste dagen niks aan het handje
gelukkig ben ik niet de enige met deze spookverschijning
snap er geen bal meer van
nog even dan 15000 beurt zal het nog even aaankaarten bij de dealer
gr _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 23:49 Onderwerp: |
|
|
deon schreef: | en ja hoor...het probleem is opnieuw terug!
hoog toerental of stilvallen bij neutraalstand (leuk aan een rond punt), hoog toerental bij starten, afslaan tijdens uitbollen...de hele zwik.
|
Het lijkt dan toch hoge tijd dat ze eens verder gaan kijken...
Doet hij dat alleen bij koudstart, of ook bij herstarten na warmrijden ?
Vertrek je direct na starten of laat je'm eens een minuutje warmdraaien ?
Kan je door het contact eens aan en uit te zetten het probleem tijdelijk oplossen of blijft het voortduren gedurende de hele rit ?
Geen knippercodes (foutcodes) via het FI lampje ?
Geen foutmeldingen bij het uitlezen van de ECU ? Je kan daar echt wel wat op zien, op die uitlezing...
Als er geen knippercodes of foutmeldingen zijn dan zijn de stuureenheid en de sensoren normaliter gezien in orde.
Het kan dan de moeite zijn om eens naar de stappenmotor te kijken die de gaskleppen aanstuurt voor het vrijlooptoerental. Misschien doet die het niet altijd even goed... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb exact hetzelfd probleem........
Zit het hier in de Groningse lucht? Ook Het laad probleem is nog niet opgelost. (ook Raymond staat voortdurend aan de druppel). Heeft dat met elkaar te maken? _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 11:59 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Ma, 22 Mrt. 2010, 9:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
deon

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 111 Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 12:12 Onderwerp: |
|
|
Ook bij herstarten doet ie het, maar zoals gezed: niet altijd...dat is het vervelende.
soms doet ie het (als ik tijdens het rijden in neutraal ga doet ie dan 2200 toeren) ik besluit te stoppen om het gegeven te filmen met mijn gsm, maar als ik stilsta en hem in neutraal laat draaien, zakt na 10 seconden het toerental naar de correcte 1500 (net geen tijd genoeg om de gsm te pakken!).
als ik dan een dot gas geef klimt ie opnieuw naar 2200 bij vrijloop, ik probeer mijn gsm te pakken en het toerental zakt weer...
Als hij het al doet bij starten (hoog in de toeren gaan) is de kans zeer groot dat ie even later bij stationair toerental zakt tot 1000 toeren en dan dreigt af te slaan. als ik dan gas bijgeef komt het vaak voor dat ie opnieuw naar 2200 toeren gaat.
hij geeft geen foutmeldingen, ook bij het uitlezen van de ECU komt er niets tevoorschijn.
als ik het contact uit en opnieuw aanzet is dikwijls het probleem helemaal weg inderdaad, en kan ik even zorgeloos verdertuffen.
ik heb ondertussen het gevoel dat het bij vochtig weer eerder/vaker voorkomt dan bij mooi en droog weer... |
|
Naar boven |
|
 |
|